Jump to content
Sign in to follow this  
Joerdj

Melo 4 0-Ring

Recommended Posts

Posted (edited)

Goedemiddag dampers. 

Sinds kort ook overgegaan op dampen met een Eleaf Istick Melo 4. Nu heb ik voor het eerst de tank ect uit elkaar gehaald maar ik heb een doorzichtige 0-ring "over" die ik niet echt kan plaatsen.  Ik vermoed dat die ergens in de buurt van de coil moet zitten want daar kwam deze o ring vandaan 

Hier een foto https://imgur.com/a/m45zj8v

Ik vermoed dat die op het witte stuk van de coil moet komen, maar de andere bijgeleverde fabrieks coil heeft hier geen ring zitten , dus dan verwacht ik dat die ergens in de base thuis hoort.

Edited by Joerdj
Foto erbij

Welkom @Joerdj

Foto’s zijn in dit soort gevallen wel erg helpend.

Bij deze ben je trouwens uitgenodigd om jezelf voor te stellen in onderstaand topic. Niet verplicht uiteraard maar wij vinden het leuk om nieuwe leden wat beter te leren kennen.

De tank heb ik niet maar in de base lijkt me inderdaad wel de meest logische plek.

@Joerdj Zowel onderop de coil (zit al op de coil normaal) als bovenaan de coil naar het schoorsteentje toe in de topcap, hoort een O-ring normaal.

Zie tweede foto vanaf onderen: https://www.eleafworld.com/melo-4/

Kan ook nog het ringetje zijn van de driptip (mondstukje), daar zitten er zo te zien twee op bij de Melo 4, maar als daar eentje van ontbrak zou je dat wel gezien hebben, neem ik aan.

1 hour ago, Raycoupe said:

@Joerdj Zowel onderop de coil (zit al op de coil normaal) als bovenaan de coil naar het schoorsteentje toe in de topcap, hoort een O-ring normaal.

Zie tweede foto vanaf onderen: https://www.eleafworld.com/melo-4/

Kan ook nog het ringetje zijn van de driptip (mondstukje), daar zitten er zo te zien twee op bij de Melo 4, maar als daar eentje van ontbrak zou je dat wel gezien hebben, neem ik aan.

Ik heb hem nu in de topcap geplaatst, maar aangezien er luchtbelletjes in mijn tank komen verwacht ik dat die toch onder de coil thuishoorde. Tank lekt gelukkig niet dus als die leeg is los ik het weer op 

Luchtbelletjes zijn 👍

Geen lekkage ook 👍

5 minutes ago, Kurmit said:

Luchtbelletjes zijn 👍

Geen lekkage ook 👍

Ahaa dan weet ik dat ook weer. Is allemaal nog nieuw voor mij haha. Daarnaast zit er in mijn drip tip ook vaak condens. Is dat ook normaal? Ik vape met de 0.3 ohm en de 0.5 ohm op 50 watt. Luchtring staat geheel open. 

Luchtbellen zijn goed dat betekent dat je wick nat word en geen lekkage is natuurlijk goed 😁

met dl is condens normal heb het namelijk ook 😉

Ik heb m"n Melo4 even voor je uit elkaar gehaald en goed bestudeerd.

Het gekke is, ik heb helemaal zo geen ringetje. De enige plek waar ik zo'n kleine ringetjes zie is op de driptip, maar zo te zien het je ook een zwarte Melo4 en dan zijn die ringetjes ook zwart.

Posted (edited)
48 minutes ago, Unitime said:

Ik heb m"n Melo4 even voor je uit elkaar gehaald en goed bestudeerd.

Het gekke is, ik heb helemaal zo geen ringetje. De enige plek waar ik zo'n kleine ringetjes zie is op de driptip, maar zo te zien het je ook een zwarte Melo4 en dan zijn die ringetjes ook zwart.

Hij viel toch echt ergens uit toen ik mijn tank uit elkaar haalde. Het is een doorzichtig ringetje en in mijn gedachte kwam die van onder de coil vandaan. De twee driptip ringen zitten nog steeds op hun plek. 

Ik heb nog een extra melo 4 tank besteld ( kan ik wat smaken afwisselen) zal is kijken of ik daar hetzelfde ringetje heb haha 

Edited by Joerdj

Mystery is opgelost, de doorzichtige ring hoort op de coil thuis. Boven het onderste schroefdraad deel.