Jump to content
charo97

Nieuwe coil blijft verbranden

Recommended Posts

Goedenavond allen,

Ik heb 2 weken geleden een Joyetech Exceed D19 Kit gekocht. Ik heb sinds vandaag nieuwe coils binnengekregen maar deze zijn na enkele minuten niet meer goed en laten een verbrande smaak achter.. nu heb ik niet zoveel verstand van coils en zou ik graag wat advies kunnen gebruiken.

Ik vape momenteel Menthol 70PG/30VG 18mg nic salt en ik heb dezelfde coils gekocht die bij het starterspakket zaten. (Joyetech Exceed EX MTL Coils)

Na het indraaien van mijn nieuwe coil wacht ik 10-15 minuten voordat ik begin met vapen.. maar na ongeveer een uur laat hij al een verbrande smaak achter.

Hebben jullie misschien enige tips?

Alvast bedankt.

Posted (edited)

Welkom @charo97

Op hoeveel Watt damp je en hoeveel Watt wordt aangeraden voor de coil? Dat staat op de coil. Heb je de coil geprimed van tevoren? Dat is liquid op het katoen van de coil druppelen tot de coil verzadigd raakt. 

Maak het tankje schoon (de verbrande smaak kan in de liquid trekken), prime een nieuwe coil, zet het Wattage eerst wat lager en verhoog deze pas nadat je er even mee gedampt hebt. Succes!

ps. Heb je de luchttoevoer wel wat opengezet?

Bij deze ben je trouwens uitgenodigd om jezelf voor te stellen in onderstaand topic. Niet verplicht uiteraard maar wij vinden het leuk om nieuwe leden wat beter te leren kennen.

Edited by Tamara

@Tamara Hoi Tamara! Ik weet niet precies op hoevel Watt ik damp, omdat ik dit niet kan aanpassen. Op de coil staat 8-14W. Misschien dat ik de verkeerde coils heb gekocht maar dit lijkt me stug omdat ik dezelfde heb gekocht die er bij het begin bijzat.. Ik heb de coil geprimed van te voren, ik heb er ongeveer 6 druppels in gedaan. 

Ik ga nu weer een nieuwe coil proberen.

Okee, weer zo’n niet regelbaar apparaat. De coils zouden daar geschikt voor moeten zijn, dat wel. Probeer eens wat uitgebreider te primen.

Vuur je misschien voordat je begint te dampen? De coil heeft wel koeling nodig

Met een volle batterij damp je op 14,7 Watt (4,2 x 4,2 / 1,20). Best hoog, bij een regelbaar apparaat zou ik dus aanraden wat lager te beginnen

Het kan bij zo'n toestel helpen de eerste uren korte trekjes te doen en niet te snel na mekaar. 

Ook is het mogelijk dat je een slechte batch hebt en het gewoon aan de coils ligt. 

Als het goed is heeft de Exceed D19 twee standen. Constant 3,8 volt (oranje lampje) en Direct 4,2 volt (wit lampje). Wanneer je hem nu in Direct modus gebruikt zou je kunnen proberen hem in Constant modus te zetten. Zit je iets lager in wattage en dat vind je coil prettiger denk ik.

Door als die uit staat de vuurknop lang ingedrukt te houden switch je tussen de standen.

Goeiemorgen @charo97,

ik heb jouw topic verplaats van "Hulp bij je keuze" naar "Je eerste e-sigaret vragen"

Heel erg bedankt iedereen! Ik heb mijn coil veranderd en het lijkt nu goed te gaan.