Jump to content
John48

Eleaf iSick t80 van De Rookwinkel

Recommended Posts

Posted (edited)

Vandaag mijn Eleaf stick t80 ontvangen van de Rookwinkel, na 2 uur dampen einde verhaal, hij gaf aan "no coil found" apparaat uitgezet

en opnieuw aan gezet zelfde probleem, de Rookwinkel gebeld dan krijg je de klantenservice die met het beste idee kwam van doe er maar een nieuw

coil in, nou nog eens proberen toch de coil maar verwisseld ruime tijd laten staan zodat hij lekker doordrenkt was opgestart en de eerste trek ging het mis 

er kwam een vlam uit van een 1.5 a 2.cm net toen ik hem uit mijn mond haalde de vlam ging gelukkig direct uit.

Toch wel geschrokken van dit voorval, weer de Rookwinkel gebeld mijn verhaal gedaan het advies ja stuur hem maar op dan gaan we het onderzoeken.

Nou wat moet ik hier nou mee aan.

Edited by John48

@John48 Welkom!

Dat de coil niet gevonden wordt kan komen doordat bv de coil niet goed vast zit gedraaid. Een steekvlam heb ik echter nog niet eerder gehoord bij een fabriekscoil. Ik zou me er ook rot van schrikken en het apparaat niet meer vertrouwen. Terwijl ELeaf toch een goed merk is. Hoe hoog stond het Wattage en welk Wattage wordt aangeraden bij de gebruikte coil? (Staat op de coil)

Bij deze ben je trouwens uitgenodigd om jezelf voor te stellen in onderstaand topic. Niet verplicht uiteraard maar wij vinden het leuk om nieuwe leden wat beter te leren kennen.

Ik ben bang dat er toch een stukje user error in het spel is.

Bij plaatsen van de nieuwe coil heeft u deze toen geprimed ?

(primen = katoen van de coil voor montage aan alle kanten met dampvloeistof zeiknat maken)

Zo nee was de binnenkant waarschijnlijk nog droog katoen wat is gaan branden.

Of zoals hierboven aangehaald een veel te hoog wattage gebruikt waar de coil niet geschikt voor was.

Vaak in starters setjes zitten verschillende coils met andere ohmse waardes die dus ook andere wattages nodig hebben , als je dat niet opmerkt kan t ook fout gaan.

ik mag mij zelf wel een ervaren damper noemen mag ik zeggen na een jaartje of 8 dampen, de coil is doordrenkt van de vloeistof voordat ik begon.

Ok duidelijk dat wist ik niet.

En hoeveel ohm was de coil en op hoeveel watt stond de mod ?

En vaped u DL of MTL ?

Wil u heel graag helpen maar heb echt meer info nodig.

Ik vermoed dat de mod op TC stond, gewoon een eerste gedachte.

Na een tijdje vapen ging de coil stuk door te hoge temperatuur.

Vervolgens melding no coil found.

Daarna coil gewisseld en deze ging gelijk in de fik, eleaf coils duren soms lang voor deze doordrenkt zijn.

Wat voor hardware gebruikte je voor deze aankoop.

het zal wel de kit zijn (gokje) en die heeft geen tc

Dit setje wordt bij Rookwinkel geleverd met een 0,3 ohm coil die in het 30 - 60 watt bereik zit en een 0,6 ohm meshcoil die tussen de 18 - 35 watt zit.

Indien deze tweede coil (0,6 mesh) gebruikt is zonder het wattage aan te passen, zou dat bovenstaand effect kunnen hebben. Daarom aan @John48 de vraag: Welke coil op wat voor wattage heb je gebruikt? Op de volle 80 watt krijg je beiden in no-time kapot.