Jump to content

Aspire Tigon Kit 3.5 ml Blue


FFK

Recommended Posts

Zoals sommigen onder jullie misschien weten had ik vroeger een PoceX van Aspire.  Gisteren naar de Vapeshop geweest, mijn toestel uittesten (spanning) omdat ik graag wat warmere damp wou kon niet onmiddellijk, moest twee dagen wachten.  Voorraad(je) Dewy liquids gekocht en dan maar om een aantal redenen voor de Aspire Tigon gekozen.  Groter reservoir, heel makkelijk bij te vullen (bovenaan zonder iets los te draaien of zo.  Wel wat moeten proberen (ook twee mondstukken), aanvankelijk niet zo blij met het toestel.  Mondstuk werd te warm bijvoorbeeld, deze heeft een regelbare luchtinlaat (de Pockex had dit niet)dus ik moest dit wat bijregelen, tot bijna 80 % openzetten.  Gaat vlot binnen ?.  Ik had gelezen dat je beperkt DL kunt vapen hiermee, had dit nog nooit gedaan.  Moet lukken als de luchtinlaat zo ver openstaat dacht ik. En ja hoor.. Mmm... veel maar dan ook véél meer damp op die manier.  Nu nog het verbruik wat bekijken of misschien beperken want dit flesje Peach van 10 ml heb ik op 2 dagen opgevapet.  Was natuurlijk met het testen maar goed...  Nu toch wel heel tevreden met dit toestel !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Als je DL gaat vapen moet je ongeveer wel zelf je liquids gaan maken anders is de lol er snel van af.

30 ml op een dag is niet moeilijk dus reken maar uit met die kleine zwaar overprijsde flesjes ?

Link to comment
Share on other sites

Ik damp nu bijna één jaar en blijf zoeken.  Super aan dit toestel is dat je zowel MTL als D(T)L kunt dampen, ik ben er nog niet aan uit wat ik zal doen mar dank dat ik de twee kan/zal doen, zoals en wanneer ik dat wil.  @Kurmit klopt hoor, dat verbruik, amai. Hoe kan ik Dewy's benaderen als ik dat zelf maak ?  Koop ik dat dan ook in de Vapeshop, moet ik dit online bestellen en kan ik dezelfde kwaliteit halen ?

Link to comment
Share on other sites

Als je een goede kwaliteit van liquid's wil en net begint te mengen is Bottle shot 's de gemakkelijkste manier om een lekkere smaak te krijgen. 

Dit zijn flesjes van 100 of 250 ml waar je enkel base met Nic aan moet toevoegen en dan steepen. Darkstar is mijn favoriete site hiervoor. 

Ik heb lang losse smaken gemaakt, maar heb er talloze weg gesmeten omdat ze toch mijn ding niet waren. 

Nu gebruik ik bottle shots van 1 liter. 

Edited by Luc rafc
Fout
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Goeiemorgen,

Ik heb nu sinds een paar weken de Aspire Tigon kit super ding, ik ben echt van de MTL dampen en dat doen deze heel goed, slurpen wel eliquid op..

Ik heb er 2 en alle twee lekken [emoji35] ik heb ze al uit elkaar gehaald alles nagekeken maar ik kan niet vinden waar het fout gaat.

Iemand hier ervaring mee? En opgelost?

Groetjes Monique

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

@mobroeke43 zat net even de review van mike vapes te kijken die had het er ook al over. De juice flow gatten in de coil zijn net iets te groot voor een MTL coil, Omdat je al niet zoveel watt gebruikt verdampt de coil niet goed genoeg de liquid die die op neemt waardoor de coil gaat lekken. Weet niet zeker of een dikker liquid wel gaat helpen als de coil te veel liquid opneemt maar niet genoeg verdampt.

 

Link to comment
Share on other sites

Mede dankzij zijn review heb ik deze kit gekocht :(

Hij heeft het over gorgelen maar dat probleem ervaar ik niet. En de coils gaan echt onwijs lang mee.

Ik blijf hem super fijn vinden, zeker qua strakke trek maar het lekken is een ergenis.

Binnenkort maar eens op zoek naar een andere tank.. Tips zijn welkom!!









Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Die is mooi [emoji106]

De mod is 23 mm. Zat zelf te denken aan de Nautilus 2 maar die is dan weer 22 mm. Geen idee hoe dat staat[emoji848]

Zou dat eigenlijk nog uitmaken met de zelfregulerende mod en de 1.8 bvc coil?

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, mobroeke43 said:


Zou dat eigenlijk nog uitmaken met de zelfregulerende mod en de 1.8 bvc coil?
 

Ja, dat is niet aan te raden, want zelfs met een volle batterij krijg je maar zwakke vape. De 1.8 coils worden aangeraden (hoeft natuurlijk niet perse) om tussen de 10 en 14W gebruikt te worden, maar met een volle batterij haal je max 9W en met een gemiddelde spanning zit je maar op zo'n 7,5W. Zwak dus. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...