Jump to content
Sign in to follow this  
Frammekewies

Smok Nord 2 pods 4.5ml

Recommended Posts

Posted (edited)

Hoi allemaal. 

Ik heb interesse in een Nord 2. 

Maar ik heb er een vraagje over. 

Passen de 4.5ml pods op de Europese editie? 

Edited by Frammekewies

Ik heb een andere vraag.

Je kan volgens de producent de Coils van de 1ste Nord er in steken. Maar die kunnen toch maar tot 17W? 

Welke coils gaan dan tot 40W? 

Ben je misschien in de veronderstelling dat de Nord 2 altijd 40W levert? Dat is niet zo, dat is het maximale Wattage dat hij kan leveren. Het Wattage wordt bij een ongereguleerde mod bepaald door het Voltage van de batterij en de weerstand van de coil. (Voltage x Voltage)/ Weerstand. Zie de wet van Ohm in de dampwiki 

Posted (edited)

De Nord2 heeft een scherm en een instelbaar wattage, en is dus een geregueerde PodMod.

Ik heb ook de Nord 2 intussen, net als de Nord. Je kan inderdaad de coils van de Nord er in steken (Nord pod), maar er zit ook een RPM pod bij.

Voor elke coil kan je de aanbevolen wattage op internet vinden, en in de meeste gevallen staat deze ook op de coils. Een voorbeeldje van de SMOK website hieronder. De RPM coils kunnen een wat hoger Wattage aan.

Daarbuiten kan je ook (zowel In Nord formaat als in RPM formaat) RBA coils vinden, dan steek je er in wat je wil.

Enkele voorbeelden van Coils die ik er al in gebruikt heb:

• RPM 0,4Ohm Mesh coil: 25 Watt
  • Nord DC 0,6Ohm coil: 20 Watt

De grotere Pods die je buiten Europa kan bestellen passen prima, maar je kan ook zelf de Europese pods vrij eenvoudig groter maken. Het zijn namelijk exact dezelfde pods, in de EU TPD versie zit enkel binnenin een rubberen plug. Ik heb het zelf gedaan en lukt prima.

Een voorbeeldje hoe je dat kan doen: 

Nord coils overzichtje:

webp

Edited by Unitime

Ja, ik heb hem hem nu op 24w staan met een rpm coil. 

Maar ik heb ook cartridges van 4.5ml besteld. Die al bijna een week onderweg zijn 🙃