Jump to content

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Koop nu steeds nieuwe batterijen als er ergens een wrapje iets beschadigd is. Ook als ik geen metaal eronder zie. Nu heb ik wraps besteld bij NKON omdat het anders ook zonde is van de batterijen.

Vraag::

Moet ik de originele wrap verwijderen voor het opnieuw wrappen of kan hij er gewoon overheen?

Misschien een domme vraag maar heb het nog nooit gedaan en ben erg voorzichtig.

Groet Richard.

Er zijn wel youtube filmpjes van te vinden.

Oude wrap er af anders word batterij dikker.

Belangrijke puntjes zijn de oude wrap vanaf de min kant los scheuren en verwijderen , let op de isolator aan de plus kant niet verliezen die moet er weer terug op.

Draag geen ringen etc omdat een kale batterij heel makkelijk kortsluiting maakt.

Check de kale batterij op deukjes of andere beschadigingen.

Schuif m in de nieuwe wrap en leg isolator terug op + kant , zorg dat de wrap mooi over isolator heen krimpt.

Dan gelijk verwarmen daar zodat isolator vast zit en rondom naar beneden toe verder werken.

Misschien dat t eerste maal niet goed lukt maar is niet erg moeilijk hoor 👍

• Like 1
  • Thanks 1

Als ik nieuwe batterijen binnen krijg schrijf ik er een datum op en gaat er een transaparante (extra) wrap omheen nog voor de eerste tour of duty. Yep ze worden wat dikker maar dat is niet per se onwenseiljk,
want ik heb eigenlijk nooit meer dat mijn batterijen uit een mod kletteren omdat ik het klepje per ongeluk open heb gemaakt. Als ik een batterij uit mijn aegis solo trek dan hoor je een scherpe plop, haha. 

Toen ik het nog heel druk had in het leven maakte ik uberhippe printjes voor mijn paartjes. Maar ik houd me tegenwoordig enkel nog bezig met de wat meer nutteloze kanten van het vapegebeuren.

IMG_20190221_023905_0.thumb.jpg.a1eae3bfad2aecc68741ba33dad784d0.jpg

hier een template voor de liefhebbers

https://github.com/Nozza-VS/Battery-Wraps/blob/master/18650 Battery - Wrap Print Template x12.psd

• Like 2

Als het niet groter is dan van een speldenprik durf ik er een laagje nagellak over te doen. Meestal een heel kleine beschadiging door mijn nagels bij het uithalen uit de lader. Indien aan de + of de - iets lost zit een nieuwe wrap na de oude te verwijderen. Een werkje dat ik minder graag doe, dikwijls is de isolatie ring wat moeilijker op zijn plaats te houden tijdens het blazen met de haardroger.

@Kurmit bedankt voor de waarschuwing ivm ringen, nooit over nagedacht en zeker niet afgedaan als ik een kale batterij handteer. In de toekomst zal ik je indachtig zijn.:duim

Heb er vanmiddag een aantal batterijen van nieuwe wraps voorzien. Filmpje van Mike Vapes was heel leerzaam👍 De derde keer ging het goed😀

Zien er allemaal weer verzorgd en veilig uit😉

Bedankt voor de tips❤️

• Like 2