Jump to content

Recommended Posts

Ik heb een Smok Morph 219 kit en daar heb ik 1 klein vraagje over. Er zit een 0.150 ohm 30-70W coil in, maar het beeldscherm geeft 0.174 ohm aan. Is dat vaker dat daar een afwijking in zit ? En kan die afwijking kwaad mbt verbranden van de coil of zo?

Er zit vaak wel een kleine afwijking in weerstand. Zo lang het niet teveel afwijkt is er niets aan de hand. 

Zorg dat je nieuwe coil goed geprimed is voor je hem vuurt. Bouw het wattage langzaam op, begin op of net onder het minimale wattage en ga met stapjes omhoog tot je je sweetspot vindt. Ga nooit boven het maximale wattage dat aanbevolen wordt en vuur nooit (te lang) zonder luchtstroom (blazen of zuigen). Gebruik daarnaast maximaal 70vg liquid. Hou je je hier een beetje aan dan haal je het maximale uit je coils. 

Posted (edited)

@Stratus

Dank voor je reactie Stratus ☺️ Ik ben gisteren, na bijna 30 jaar gerookt te hebben, begonnen met vapen. Ik had me van te voren al een beetje ingelezen, dus de tips die je geeft kwamen me bekend voor en ik doe het ook precies zoals je zegt 😉

Ik ben gestart met 40 Watt en zit nu op 50. Ik moet zeggen dat het vanmorgen wel ff tegenviel op de nuchtere maag hahaha

Edited by Sub-Ωhm
⚠️ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten

Ik deed vroeger in de ochtend ook het wattage verlagen. Tegenwoordig gebruik ik vnl. Een caliburn podsysteempje in de ochtend

@Baragor75

Sowieso slim van je om je in te lezen en om je hier aan te melden. Bij veel mislukte vape pogingen valt de ervaring tegen door gebrek aan informatie. Er is zoveel mogelijk dat ik wel durf te zeggen dat er voor iedere roker een setup en liquid bestaat die werkt als goed alternatief voor roken. 

Het is best een heftige vape die je hebt als eerste. Ik kan je ergens ook geen ongelijk geven. Begon zelf met een heel simpel mtl setje (vaporesso drizzle fit), dit werkte de eerste 2 of 3 dagen perfect. Na een paar stiekeme peuken was ik er klaar mee en heb een armour pro kit besteld. Toen ging ik van 12 watt mtl naar 80 watt dl. De eerste diepe haal was een beetje eng, maar er volgde snel een dikke grijns op m'n gezicht. Wat een smaak! 

Ondertussen is vapen een hobby geworden en heb ik totaal geen behoefte meer aan roken (ruim een jaar rookvrij nu). Er is heel veel te ontdekken en te proberen.

Mocht het allemaal tegenvallen, geef dan niet direct op. Waarschijnlijk is er een setup of liquid die meer voorziet in jouw persoonlijke behoeftes. Mensen hier zijn zeer behulpzaam. 

@Baragor75 Net als Thomaz begin ik in de ochtend met een mtl setje tegenwoordig. Direct DL kan wat heftig zijn. Ik gebruik hiervoor meestal de Justfog minifit (pod systeem)

@Stratus Ik heb een collega die ook vaped en hij raadde me aan om meteen een krachtiger apparaat te pakken zodat er veel ruimte is om met de Wattage te spelen. Hij maakt ook zelf zijn e-liquids en dat lijkt mij ook interessant om daar in de toekomst eens wat mee te experimenteren.

Ik heb overigens een jaar of 5 geleden al eens gevaped, dus helemaal 'maagd' ben ik niet 😁 Ik heb toen alleen de 'fout' gemaakt die jij hierboven beschrijft, een simpel setje gekocht en daar geen voldoening uit gekregen en uiteindelijk de boel aan de kant gegooid en de peuken weer gepakt. Ik denk dat dit nu een stuk beter gaat werken 😊

@Baragor75

Als je dl gaat vapen is het zeker raadzaam om je eigen liquids te gaan maken. Als ik een lekker smaakje heb gaat er soms 30ml op een dag door. Wordt een dure hobby als ik dat steeds bij de Primera ga kopen. 

Er is hier veel te vinden over zelf mengen, maar wil je toch al vast een tip meegeven: begin eens met one shot aroma's.

@Stratus Ik heb vandaag al een beetje rondgesnuffeld op diverse sites, zowel naar recepten als naar ingrediënten en ik heb al wel een paar dingetjes gevonden die mij lekker lijken en die vrij eenvoudig te maken zijn. Ik ga me er de komende tijd nog wat meer in verdiepen als ik wat meer tijd heb 😊 Ik heb nu nog een fles van mijn collega, dus ik kan ff vooruit hahaha 5 euro voor 10 ml is wel prijzig, zeker als je flink door stoomt 😉

Zelf recepten maken is natuurlijk super gaaf als dat lukt enzo en het zal wellicht nog goedkoper worden maar misschien is het handig om met one shot aroma's te beginnen. Dat is namelijk heel simpel en dat scheelt ook al gigantisch in de prijs. DIY met verschillende aroma's is volgens mij best wel een dedication die je dan moet maken om tot goede smaakjes te gaan komen. Ik zou dus als ik jou was beginnen meet oneshots en of bottleshots en daarna beslissen of je door wil gaan met zelf recepten gaan maken.