Jump to content
Tamara

Wiki werker gezocht! (Of eenmalig een stukje pods of nic salts schrijven)

Recommended Posts

Posted (edited)

We willen graag onze wiki uitbreiden met ‘nieuwe’ ontwikkelingen zoals pods en nic salts maar we missen een Wiki werker met ervaring op dit vlak.

Bij deze dus de oproep om je aan te melden als je het leuk vindt om af en toe een stukje wiki te schrijven. Je medewerking wordt zeer gewaardeerd en we hopen, na deze twee artikelen, vaker een beroep op je te mogen doen.

Edited by Tamara

Ten overvloede, mocht je wel veel van pods weten, maar het niet zien zitten (willen of kunnen, om 't even) om een echte toezegging te doen, dan mag je ook een artikel inzenden naar de wiki werkers, die er dan - onder naamvermedling- wat moois van maken :ja

Ik kan jullie er niet bij helpen. Ik heb geen ervaring met nicsalt en weinig met pods. En vragen mag altijd.

Voor mijn geldt hetzelfde als voor Teunh, ik zou graag willen helpen, maar heb pas sinds kort een pod en van Nic salts weet ik al helemaal niets🤷‍♂️

Stuur me maar een PM - met enige uitleg wat je wilt weten over Pods en eventueel NicSalts..

Wat pods betreft, heb ik alleen de Justfog Mini, en die vul ik niet met nicsalt, maar met verdunde VG + aroma.

Deze minifits zijn hervulbaar  +  herbouwbaar. 

Aan alle leden... mochten er volgens jullie nog meer onderwerpen in de wiki missen of een update nodig hebben voel je vrij dat hier te melden.

Ik dacht heel even aan een soort van Q&A maar eigenlijk is dit hele forum al een goed werkend q&a. Wat dan vaak ook nog gerichter met oplossingen komt. 😁

Posted (edited)

Dank je @vaper89

ik zal het meenemen in het te schrijven wiki over Nicsalts

Ik heb ergens vorig jaar of in 2018 ook al uitgebreidt uitgelegd wat het is en doet..

echter kan ik het op dit moment ff ni vinden op het forum, daar ik niet meer weet in welk subforum ik het gegooid heb.

Edited by Camikease

tnx @Tamara.. t helpt mee maar is niet echt het stukje dat ik zocht...

Ik ben er nog dieper ingedoken en het was ook niet (zoals gebruikelijk) een kort stukkie tekst...

Ben zelf ook al aan het zoeken in mn posts geschiedenis...tot nog toe weinig geluk...

On 9-12-2018 at 16:03, Camikease said:

Op dit moment niet, tenzij je wilt "overstappen" van geavanceerde masjiens naar Pod systemen -

Dit zijn masjientjes met meestal een vaste coil die geschikt is voor 1 specifiek apparaat, een hele kleine batterij bevat die je zeker 4-5-6-7x per dag moet opladen....

Persoonlijk zou ik  (als ik jou was) gaan kijken naar een goed MTL tankje, die je gewoon op je al aanwezige Innokin Kroma A 75w Mod kunt schroeven,

Misschien zelfs een mooie MTL RTA, die je zelf kunt voorzien van een Coil en wick (bespaard uiteindelijk veel geld tov Fabrieks coils)

Het boekje van het systeem goed lezen en erbij houden, voor t geval je tegen instellings mogelijkheden aanloopt....

Ook zou ik de volledige teksten niet meer kopieren "Quoten" want ik weet wel waar t over gaat en het is een doorn in t oog van de Admins en enkel leden

zoals ik - en ik krijg toch wel een melding te zien als er iemand antwoord geeft op op mijn antwoorden. Als je dan toch wilt quoten pak dan een klein gedeelte

van de gehele Tekst... is ook makkelijker te lezen voor de rest van t forum.. 2 voorbeeldjes... meer dan zoiets is niet nodig en alleen als mijn antwoorden

of die van een ander Forumlid 6 pagina's terug staat.

Verreweg het gemakkelijkste en het minst irritante voor de admins is op de gegeven antwoorden een Like, Thanks, Sad of wellicht een Confused te geven,

daarna gewoon de naam van de persoon noemen in je antwoord, zoals je nu ook gedaan hebt, dan weet de persoon in kwestie dat er een antwoordt is gegeven

op zijn commentaar.

Ik neem aan dat je de 4 mg voor de Sub-Ohm coils gebruikt en de 9 mg voor de MTL coils ??

is dat niet t geval en je gebruikt voor allebei de type coils 3-4 mg, dan vindt ik dat je wel heel snel gedaald bent in je nicotine gebruik.

Ik kom in veel van je antwoorden tegen dat je minder damp wilt (hence de 3,4 volt) en daarmee minder nicotine wilt opnemen of zoiets...Maar...

Nicotine is niet de kwalijkste stof, zoals de regeringen je graag willen laten geloven, het is zelfs zo dat je lichaam Nicotine nodig heeft....

(hoewel dat in veel kleinere verhoudingen ligt) om enkele processen in lichaam en met name je hersenactiviteiten in gang te houden, dus lang voordat

je uberhaupt al je 1e peuk opstak, gebruikte je lichaam al Nicotine. Dit werd toen oa. gehaald uit diverse soorten nachtschade groente, totdat je je

1e peuk opstak en dat daarmee je hersenen een overdaad aan nicotine binnen kregen en dat van je bleven eissen... hence de verslaving aan tabaks

verbranding is geboren.... Echter vanuit de verbranding van Tabaks produkten krijg je altijd de volledige 100% aan Nicotine in je bloedbaan geschoten,

dit vindt plaats door de extra toevoegingen van de Tabaksindustrie aan de tabaks produkten en zit in een 1000ste van een seconde in je bloedbaan...

Bij het dampen haalt t lichaam niet meer dan 60% van de aangeboden Nicotine uit de damp, dit omdat er een aantal factoren mee spelen tijdens het

dampen van de gewone normale Nic.Liquids, 1 ervan is dat je longen niet snel genoeg zijn om alle nicotine ineens te onttrekken vanuit de damp,

want er zitten geen versnellers in de gewone Nicotine Liquids. Dit gedrag veranderd overigens als je Liquids gaat gebruiken met de Nic-Salts, daar zouten

heel erg snel in je lichaam opgenomen kunnen worden ook als je ze dampt.

Door het gebruik van hele hoge doseringen van Nic-Salts zo een 30-40-50mg werden sommige dampers (voornamelijk de Amerikaanse Reviewers) wel eens

heel licht in het hoofd* men ervaarde zeker op die hoge doseringen in een Sub-Ohm tank die ouderwetse Rush* die ze van de echte Sigs ook kregen.

(*) Die Rush in het Hoofd - duizeling kreeg ik vroegah weleens met een Tabaks peuk, voornamelijk de 1e peuk in de ochtend bijvoorbeeld...

persoonlijk mis ik die Rush van Nicotine in mijn systeem nog weleens, die zalige tintelingen door heel mijn lichaam heen, waar ik dan ff lekker voor ging zitten en

er op mijn gemakske van zat te genieten van hoe de Nicotine door mijn lichaam vloeide, althans daar leek t voor mij op.... :grins als een echte tabaksJunk...

Nu met de opkomst van de Nic.Salts Liquids krijg je dat gevoel dus weer terug, zeker als je deze op de hele hoge doseringen gaat dampen.

Dat hakt er dan gelijk goed in... (einde *)

In Europa is de maximale Nicotine level per liquid gesteld op maximaal 20 mg, dit geldt dus ook voor de Relatief nieuwe Nic.Salts en in het begin moet ik

eerlijkheidshalve bekennen dat ik het niet eens was met de regering om dat vast te leggen, maar nu zeker met de opkomst van de Nic.Salts vindt ik de beslissing

niet zo verkeerd meer, zeker als je kijkt naar die "Gekke Amerikanen" die een 50mg NS Liquid dampen in een Sub-Ohm tank op 0,15 Ohm en zeg 'n 100-150 watt,

die kregen daarmee na 4 Hits zo een ernorme Rush die in hun hersenen in nog geen 10 jaar kregen vanuit het dampen, dus dat was ff goed wennen voor ze...

Met de bestaande max van 20mg Nic Salts in Europa kun je nog steeds een lekkere rush ervaren... net als Vroegah*...

Daarom zijn de meeste huidige  "nieuwe" Beginner Sets, de Pods Systemen ook vaak uitgerust met een Nic Salt of voorzien van coils die een dergelijke Liquid

makkelijker aankunnen, die "Nieuwe" Beginner Sets (Pod systemen dus) geven op een lagere Voltage-Wattage een zeer aangename en snelle verzadiging

na een minimaal aantal hijssen. Dit houdt dan ook in dat je niet heel dag het apparaat in je waffel hebt hangen.

[afgezien van de plaatselijke Ketting Dampers... 😉 naar ons aller @L33ntje en @Camikease]

Dus zoals je ziet is Nicotine zeker niet de grootste kwalijke Factor, zoals die regeringen je graag zouden willen doen geloven, De Adders onder het gras is namelijk,

dat ze dit produkt dan onder de Tabakswet kunnen blijven scharen/garanderen en dat we met zn allen er een Grove Accijns over zouden moeten gaan betalen,

die het gat in de vloer waar ooit een schatkist stond weer tot aan zijn nok moet vullen, want doordat velen de overstap naar dampen maakte en maken komt er

vanuit de Tabak Accijns relatief gezien nog maar weinig binnen, dus worden de prijzen aanzienlijk verhoogd om een bepaalde garantie vanuit de tabaks accijns

te blijven garanderen, niet omdat ze zo graag willen hebben dat je stopt met roken.

Feitelijk gezien is Caffeinne/Theeinne, dus je dagelijkse 6-12 koppen Koffie/Thee per dag slechter voor je systeem dan het dampen van nicotine houdende liquids.

Bedoel je dit stukje @Camikease ? December 2018. Hoop over wat nic salt doet.

8 minutes ago, Camikease said:

Was dit in een PB zeker ?

Nope, was in dit topic...

Wanneer je op het pijltje rechts in de quote drukt ga je automatisch naar de pagina waar deze quote van afkomstig is 😉

Thanks @Sub-Ωhm Ik wist niet precies hoe je een post hier zo in plakt dus had het maar met een quote gedaan. Blij dat ik kon helpen @Camikease wordt inderdaad tijd dat de wiki wordt voorzien van een sectie over pods. Ben benieuwd naar je input.

1 hour ago, Vaper69 said:

Ben benieuwd naar je input

ik ook.....:grins