Jump to content

Recommended Posts

Hoi

Ik ben redelijk nieuw op dit forum. Ik ben ruim 2 weken begonnen met dampen met Q16. Eerst ging het goed maar ik heb steeds lang een nasmaak en ook ruik ik het dampen nog soort van na. Ik ben begonnen met 50/50 Miller tabak smaal, 2 types. Daarna 100vg smaakloos. En nu heb ik aan de smaakloos aardbei/limoen toegevoegd (beetje) Maar nog houd ik soort nasmaak. In eerste instantie rookte ik nog 2 shaggies per dag maar door die nasmaak rook ik er toch weer paar meer. Niet zoveel als eerst maar ik wil eigenlijk van roken af.

Heeft iemand tips? 

Zeker wanneer je net gestopt bent met roken (of nog niet helemaal) is je smaak nog redelijk slecht. Dit duurde bij mij een paar weken en in die tijd veranderd je smaak ook behoorlijk. Positief!

Ik heb me daar ook doorheen geslagen door veel smaakjes te gaan proeven en zo kwam ik er achter wat ik allemaal lekker vond. En zeker ook welke niet.

Na verloop van tijd werden die paar sigaretten die ik nog rookte alleen maar smeriger en mijn liquids steeds lekkerder. 
Gewoon volhouden!

Dank je voor je reactie Ja maar dat valt dus juist niet mee dan... zeker niet in de tijd van veel thuis blijven. Je weet niet of er iets is voor die nasmaak of iets wat je aan kan raden?

Nee coil vervangen.... gewoon rare smaak.... Geen droge mond of zo. Ik drink sowieso 2 liter water per dag. Soms blijf ik het ook lang naruiken .... Ik zal wel weer apart geval zijn 😄 

Dat hoort er ook een beetje bij. Mijn huis ruikt sterker naar zoete meuk dan een willekeurige Jamin. Vind het prima allemaal

Je smaak word vanzelf beter en tegen de nasmaak doet een slok drinken wonderen. Kan ook per smaak verschillen. Ik leng mijn smaakjes een beetje op omdat ik ze anders te sterk vind.

Ik las in het voorstel topic dat je last hebt van wat wondjes in je mond. Ben geen tandarts maar kan me voorstellen dat het er mee te maken kan hebben. Zou daar eerst een naar laten kijken. 

Verder zou ik ook gewoon wat anderen smaakjes blijven proberen en ga daar ook een buiten je “comfortzone”. Smaakjes waarvan ik voorheen dacht die nooit lekker te vinden vind ik met dampen juist wel lekker.

Ik lees 100 vg, dat in een q16 is gegarandeerd te dik. 

Je coil vervangen helpt voor drie trekjes en is dan terug verbrand. 

Voor de q16 mag je normaal max 50/50 gebruiken. 

Misschien toch maar even kant en klare liquid's gebruiken. 

Vroeger, toen ik nog rookte.... 

Veel stoppogingen gedaan en altijd een grafsmaak in m'n mond. Komt ook gewoon door niet meer roken denk ik. 

En 100%vg in een q16 gaat niet goed!! Probeer eens 50/50 of zelfs 70pg sapjes. 

Door niet meer te roken krijg je echt geen grafsmaak in je mond dat alles eerste, ik herken dit wel toen ik nog dampte maar negeerde het omdat een sigaret een nog meer Gore smaak geeft.

Maar op een bepaald moment vroeg ik mijzelf af of ik die smaak wel wilde en dat was Neen! Ik ben gestopt met dampen en nooit meer die weeïge smaak meer gehad, ik zeg niet wat je kan doen zoals stoppen met dampen en roken maar accepteren of andere smaakjes proberen meer is er vaak niet.

Posted (edited)
7 hours ago, Luc rafc said:

Ik lees 100 vg, dat in een q16 is gegarandeerd te dik. 

Dit was op advies van de shop waar ik alles koop

Ik heb het liefst ook alles kant en klaar 

@The Unknown

Ja, dat is dus vreemde, ik heb geen vieze smaak in mond van de shag die ik altijd rookte. Hooguit als ik te veel rookte

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

Posted (edited)
15 hours ago, DeParelVanHetZuiden said:

Ik las in het voorstel topic dat je last hebt van wat wondjes in je mond. Ben geen tandarts maar kan me voorstellen dat het er mee te maken kan hebben. Zou daar eerst een naar laten kijken. 

Ja, maar die zijn alweer weg...was iets anders., Kreeg het ook pas na ruim een week. Maar ik merkte vanmorgen dat kleine zo goed als weg zijn en die grote kleiner wordt. Ik denk iets met gulzig brood eten of zo 😛

Edited by Tamara
FBT - quote ingekort (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

Oké dat is al mooi. Dan zou ik gewoon wat k&k liquids halen van 50/50. En dan niet alleen tabak maar probeer ook eens iets zoets of menthol achtigs. Kijken hoe dan de nasmaak is. Als het een smaakje is wat je lekker vind is het al niet zo erg. 

Posted (edited)

@DeParelVanHetZuiden Ik ben echt een domme gast hoor... maar wat zijn k&k liquids? Ik wil zelf liefst niet mengen. Ga dus voor kant en klaar. En dacht me net dat ik geur beetje als chemisch zou omschrijven...denk ik 

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

Posted (edited)

Niet dom hoor want het is inderdaad kant en klaar 😉 wanneer je op het forum een woord ziet met een streepje er onder kan je de muis er over bewegen en krijg je de betekenis te zien. Op een telefoon is dat wat lastiger. 

Ik heb dat ook dat ik sommige liquids "chemisch" vind ruiken en smaken. Daarom zou ik willen zeggen dat je wat verschillende smaakjes probeert en desnoods ook verschillende merken.

Misschien overheen gelezen maar met hoeveel nicotine damp je?

Ps. het zal nog wel opgeschoond worden maar zeker wanneer je in je eigen topic op iemand antwoord hoef je diegene niet te quoten maar beter gebruik je dan een @ (mention). Dan blijft het allemaal wat overzichtelijker. 👍

Edited by DeParelVanHetZuiden

@DeParelVanHetZuiden Haha ik kreeg al terecht op mijn kop. Zal er op letten. Ik rook halve zware shag dus ben begonnen met 12mg. is dat teveel? te weinig? met dampen kan ik makkelijk van shag af blijven. Ja smaken zijn natuurlijk heel verschillend. Ellende is dat ik niet kan voor proeven in winkel nu vanwege corona. Heb jij merk waarvan je zegt , dit is aanrader? 

Hahaha op je kop krijgen viel mee toch. @Tamara is altijd heel vriendelijk 😉 Je leert snel 👍

Die 12mg lijkt me prima. Dacht dat als je te laag zat iets meer zou kunnen helpen. Een merk hmmm, ben niet echt meer thuis in de k&k maar Millers staat goed bekend maar die hebben dan ook weer verschillende labels. Welke daarvan goed zijn ben ik niet zo bekend mee. Ik heb wat smaakjes van Vampire Vape en T-juice die erg goed bevallen. Voor mij (en volgens mij vele anderen) was 1 van de eerste (en nog) smaakjes die goed beviel T-Juice Red Astaire.

Hopelijk kunnen anderen je nog wat tips geven over andere goede merken.

@DeParelVanHetZuidenDank je voor je geduld en uitleggen. Hahah nee viel reuze mee en ze had gelijk.  

Omdat ik dampen alleen wil gaan doen om uiteindelijk te stoppen met roken. Wil ik dus niet hele dag dampen maar neem ik net als roken er een pauze voor. En niet binnen ook thuis niet. Neem ik misschien teveel trekjes? Ik denk dat ik er 4 of 5 neem of zo

Als ik heel eerlijk ben denk ik eerder dat het aan de lage kant is om het roken achter je te laten. Is niet echt te meten of 4 of 5 trekjes gelijk staat aan een sigaret maar ik zou er dan voor kiezen om als je een pauze nam van 5min voor een sigaret net zo lang te dampen. En als je de behoefte voelt om te roken desnoods maar een keer extra dampen.

Terugkijkend naar mezelf denk ik dat ik meer dampte dan rookte (en nog) maar dat vind ik niet zo boeiend want ben wel gestopt met roken en merk daar de voordelen van.

Posted (edited)

Ik sta altijd langer te dampen dan de rokers over een sigaret doen. Nicotine wordt ook veel minder snel opgenomen. Ik mag van mezelf zoveel dampen als dat ik wil, het is al een godswonder dat ik geen sigaretten meer rook.

Edit: Als je zsm je nic hit binnen wil krijgen kan je overstappen naar nic salt liquid, keerzijde is dat je dan wel verslaafder blijft imo.

Edited by Thomaz

1 hour ago, Rich said:

Heb jij merk waarvan je zegt , dit is aanrader? 

toen ik begon (ook met een q16) vond ik fifty shades of vape-tabacco erg fijn. 

50/50 dus niet te dik voor de q16

en de american stars lijn van flavourtec(honey hornet vooral)

die zijn ook 50/50

maar in het begin blijft het toch een zoektocht en smaken aanraden is lastig want wat ik lekker vind is voor een ander ronduit smerig 😉

en als je denkt, ik heb het...dan bestel je eens een keer wat buiten je straatje en besef je dat je smaak veranderd is en ga je ineens een andere straat in. 

nu na 3,5 jaar damp ik eigenlijk alleen nog maar fruitsmaken en dat had ik nooit durven denken. 

Ik damp nu bijna 7 jaar, en hang nog steeds aan de tabaksmaken.
Bij al het andere wat ik maak heb ik het smaakmoment van, ha lekker, en na een paar teugen ben ik er klaar mee.
Veel dampers hebben zoiets van, ik ben van die gore tabak af en wil iets anders.
En ik geniet nog steeds van mijn heerlijke tabaksmaak.

In het begin gebruikte ik tabak smaken, dacht dat dit het dichts bij de ervaring van het roken zou komen. Fruitsmaken zou niet mijn ding zijn, tot ik er enkele geproefd had. Mijn voorkeur gaat uit naar koekjes en pudding, ben nogal een snoepdoos en hou van zoet. Maar ook de smaak van bloemen en hazelnoot bevalt mij. Ter afwisseling wel eens drop met honing of anijs.

Het is echt zoeken naar wat voor jou het meest geschikt is, een 10ml flesje gaat ook niet zolang mee om het eens uit te proberen. 😉