Jump to content

Recommended Posts

Hey alle,

Ik lees al een tijdje mee op het forum echter tot heden geen post geplaatst of gereageerd 🙂 
Zelf ga ik al een goeie 2 jaar mee in de vapewereld en ben erg benieuwd wat jullie favorite coil spool zijn voor een DL/RDL RTA

@Xdek Ik ben erg te spreken over Wotofo dual core fused clapton (Ni80, 26x2+36, 3mm, 0.28ohm). Niet goedkoop maar met single coil build doe je wel even met zo’n buisje.

Ik zie dat Tsiis je in 2018 al heeft uitgenodigd om jezelf voor te stellen maar dat is al even geleden dus bij deze nogmaals. Dat kan in onderstaand topic. Niet verplicht uiteraard maar wij vinden het leuk om nieuwe leden wat beter te leren kennen.

Posted (edited)

Ik gebruik vanalles, SS316L maar vooral kanthal (fused) claptons. Dit is wel een favoriete:

E-XY Kanthal A1 Alien Clapton Heating Wire

Het is geen echt alien wire maar is  desondanks wel prima draad, schoon en een prima smaak. Ook makkelijk schoon te krijgen door het ff onder de kraan te laten schrikken. Dat is niet met elk draad het geval, zoals Coilology draad bijvoorbeeld wat je moet borstelen om het schoon te krijgen. 

Edited by Pazmaster

Op advies van de forumleden heb ik eerst zo iets gehaald 8 in 1.

T was in iedergeval wel beter dan een standaard sub-ohm tank ( voor mij dan )

Maar de meeste coils kwamen toch hoger uit dan dat ze vermelden, maar 1 coil pakte mij het meeste.

Nu zullen veel mensen het er niet mee eens zijn maar voor mij is de quad coil echt een topper.

Tot heden bestel ik bij ali eigenlijk alleen nog de quad coil.

Single Coil: id 3mm 5 tot 6 wraps zo ongeveer 0.35 ohm
Dual Coil: id 3mm 7 tot 8 wraps zo ongeveer 0.20 ohm28d93d598a6c953ea352aba1a6464485.jpg8dbc20835add323bfdd0ddf89e08ebfc.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Tja, zoveel mensen, zoveel wensen. Mijn voorkeur gaat weer uit naar (fused) clapton met NI80 draad. Ik heb ook Kanthal A1, maar dat bevalt mij weer minder.

Zo'n doosje als hierboven is altijd een goede start om te kijken wat voor jou het beste is. En als je ze in China besteld dan ben je 2 of 3 euro kwijt, dus dat is goed te doen. Het duurt alleen wat langer voordat je ze hebt.

Succes met je keuze

Ik ga ook voor de Ni80 fused clapton 26x2*36 van ambrose vapes. Paar euro per rolletje. Haal ik ongeveer 20 coils uit die ik per coil zo'n 1.5 maand gebruik. Ongeveer 1 keer per week even schoonbranden, paar druppels water er op, laatste keer dryburnen en klaar. Zijn ze weer als nieuw.

Zowel in de RTA als RDA gebruikt ik XFKM Ni80 2x26 + 15x38 wrapped met 36 van 0,22 ohm.

In de RDA stookt ik die op 47 watt, in de RTA een tikkie lager op 38 watt.

ik gebruik deze al maanden. 

zelfde als @Steve  26x2*36 ,eigenlijk alleen ander merk. zal niet veel schelen gok ik. 

€ 5,48  10% Off | E-XY Hot 5 m/roll NI80 Gesmolten Clapton Gloeiweerstand Dubbele/Tri/Vier Core Rebuildable Verstuiver Verwarming draden voor RDA RBA DYI Coil
https://a.aliexpress.com/_BUzX4l

Ik gebruik ook de 2x26/36 AWG van AmbroseVape. (ook ooit op advies van @Steve 😎)

Ik vind deze perfect en zit op iets van 0,35 ohm met 6 wikkelingen en een id van 3mm.

Oops. Foutje gemaakt. Ik gebruik 26x3*36. Komt met 4 windingen 3mm uit op 0.17ohm. deze damp ik op 50W. Warmte zeer snel op en heeft supersmaak

Foutje komt bekend voor @Steve 😄

Die 3x26 heb ik ook nog liggen, maar nog niet gebruikt. (zit met de 2x26 precies op de ohm waarde die ik wilde)

Ribbon wire 0.2*0.8 kantal ss316l en ni80 hangt van de dripper of tank af.

Afhankelijk van toepassing: Coilology 4-28/40 Ni80

Coilology 3-28/40 Ni80

Coilology 2-26/15-38/36 Ni80

Coilology 2-28/9-38/36 Ni80

Ambrose  2-28/36 Ni80

Ambrose  2-26/36 Ni80

Ambrose  3-28/36 Ni80

Bedankt alle! Ik heb wat spooltjes van ambrosevape en Wotofo besteld 🙂 ben erg benieuwd!