Jump to content

MTL tank RTA


Guest Elduderino

Recommended Posts

Guest Elduderino

Dames en heren,

 

Sinds december 2019 heb ik een Smok Priv N19 (ook wel Vape Pen Nord) in gebruik. Aangezien ik op de een of andere manier de laatste tijd heel snel coils verbrand en hij regelmatig lekt, zoek ik een upgrade.

 

Ik vape nu met 0.8 ohm coils (op de coils staat: MTL) en voornamelijk zoete fruitsmaken, zoals watermeloen, aardbei of een combinatie daarvan. Ongeveer 5ml per dag en ik ben wel een beetje een kettingvaper. Vooralsnog gebruik ik 50% vg.

 

Ik heb een goede mod liggen: de Smok x-priv met een DL- tank. DL vapen is voor mij niet echt een succes geworden. Ik vond het allemaal iets teveel, dus vandaar dat ik op zoek ben naar het volgende:

 

- MTL tank, maar misschien wel een heel klein vleugje DL, aangezien ik wel 0.8 ohm gebruik nu?

- RTA: maar wel eentje die een beetje makkelijk te bouwen is (singel coil is dan makkelijker toch?) En waar je die ijzertjes kant en klaar kan kopen (ik weet niet hoe ze heten, maar jullie weten denk ik wel wat ik bedoel) en je alleen katoen erin hoeft te doen.

- goede smaak

- geschikt voor wat zoetere smaken

- geschikt voor mensen die diep en redelijk achter elkaar inhaleren

- prijs: maximaal 35 euro vind ik een mooi bedrag. Ik bestel hem als het kan op AliExpress, dan weet ik zeker dat ik de coils die ik nu heb eerst opmaak.

- en als het kan: ook geschikt voor hogere vg gehaltes. Ik heb last van oorsuizen en pg schijnt dat niet in positieve zin te beïnvloeden. De laatste tijd heb ik het idee dat ik er meer last van heb, maar dat is moeilijk te meten...

 

Zelf kom ik met enige regelmaat tegen:

Geekvape Ammit MTL RTA

Nautilus X (schijnt hoge vg aan te kunnen)

 

Hebben jullie advies voor mij?

Alvast bedankt!

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Elduderino said:

Ik heb last van oorsuizen en pg schijnt dat niet in positieve zin te beïnvloeden. De laatste tijd heb ik het idee dat ik er meer last van heb, maar dat is moeilijk te meten...

Hier onder twee topics over tinnitus...

Ik hoop dat je er wat aan hebt. 

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Elduderino said:

die ijzertjes

Die noemen we ook coils. En jij bent op zoek naar pre-built coils. Keuze is enorm.
 

Ik gebruik zelf de KF Lite en de hierboven genoemde Brunhilde mtl en zijn beide single coil mtl rta’s. Over beide erg tevreden. 

Ik heb overigens met geen enkele rta problemen met hoog vg.

 

36 minutes ago, Elduderino said:

Nautilus X

Dat is geen rta maar gebruikt gewoon fabriekscoils.

Link to comment
Share on other sites

Guest Elduderino

@Sub-Ωhm

Thnx, ik ga even lezen. Deze topics kende ik nog niet!

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Link to comment
Share on other sites

Guest Elduderino
17 hours ago, DeParelVanHetZuiden said:

Die noemen we ook coils. En jij bent op zoek naar pre-built coils. Keuze is enorm.

Ik gebruik zelf de KF Lite en de hierboven genoemde Brunhilde mtl en zijn beide single coil mtl rta’s. Over beide erg tevreden. 

Uiteraard, coils... Weer wat geleerd. Ik dacht dat je zo het geheel noemde en dat dat onderdeel een eigen benaming had:p.

 

Ik heb even gekeken voor de Brunhilde en de KF lite. Zal zo ook even voor de genoemde Kayfun V5 kijken.

Neig nu meer naar de Brunhilde. Vanavond nog ff checken en dan bestellen. Jullie horen het sowieso als ik hem binnen heb!

 

Bedankt voor de reacties!

Edited by Tamara
FBT - quote ingekort (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Elduderino

De coronacrisis heeft mijn geduld flink op de proef gesteld, maar gisteren heb ik dan eindelijk de Brunhilde MTL RTA ontvangen.

Hij ziet er indrukwekkend uit. Netjes afgewerkt en oogt erg chic.

 

Vandaag maar gelijk in gebruik genomen. Het klaarmaken van de coil is heel makkelijk, zeer goed te doen voor beginners. Heb nog het meest zitten pielen met het afknippen van het draad. Dit vanwege het ontbreken van goede tang.

 

Eerste indruk is goed. Goede smaak en hij inhaleert lekker. Waarschijnlijk plaats ik wel, als ik nieuw katoen erin ga doen, de grootste luchtschroef erin. Zit nu de een na grootste in, maar ik hou wel van iets meer airflow. 

 

Smaak is nog wel een beetje wennen. Als ik de Smok vape pen nord (die ik inmiddels 7 maanden gebruik) en de Brunhilde na elkaar gebruik, met dezelfde e-liquid, gaat mijn voorkeur toch uit naar de Smok. Die lijkt een iets scherpere smaak te geven. Daar zit nu wel een 0,6 ohm coil in (0,8 ohm was niet verkrijgbaar) en in Brunhilde 1,0 ohm. Daarnaast verwacht ik wel dat de grootste luchtschroef plaatsen nog misschien wat gaat veranderen en zoek ik nog de juiste wattage... Zit nu tussen de 12-15 watt.

 

Ik heb nog wel een vraag: hoe weet je wanneer de coil van een RTA vervangen moet worden ? Het katoen zal je wel proeven, maar hoelang gaat het spiraal ongeveer mee?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik hou meestal een week of 4 aan voordat ik een andere coil erin zet. Nu gebruik ik de Brunhilde als een rdl met zoete liquids. Ik denk als je tabaksmaak dampt dat je er nog veel langer mee kan doen. Anderen doen er weer elke week een andere coil in.

Bij het opnieuw wicken gewoon de coil schoon branden, even laten schrikken onder de kraan (kijk uit dat je mod niet naar wordt) en dan kijken of deze niet meer is aangekoekt en mooi opgloeit. Doet die dat niet, gewoon vervangen. 

Veel plezier met de Brunhilde 

Edited by Stikkie
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Stikkie said:

gewoon de coil schoon branden, even laten schrikken onder de kraan

Het kan op die manier ja maar je coil is wel sneller op, Omdat je warm metaal te snel afkoelt met water. Ik deed het zelf eerst ook maar ben er mee gestopt omdat me coil niet meer ze sterkte bleef houden.

 

Heb het ook nog even op gezocht wat er gebeurt: Te langzaam afschrikken kan ervoor zorgen dat er toch ongewenste fasetransformatie optreedt, en te snel afschrikken kan juist een zo grote opeenhoping van spanningen in het materiaal opleveren, dat het scheurt of breekt.

 

Ik haal er nu gewoon een borstel overheen spoel het dan af met water en dan langzaam verwarmen. Gaat je coil een stuk langer mee.

Edited by SucksToBeDennis
Link to comment
Share on other sites

On 6/11/2020 at 11:13 AM, Cumulus said:

Zeker het draad wat gebruikt wordt in mtl tanks.

Jup bij dun draad wel, maar bij wat dikker draad of exotic coils raakt het snijvlak snel beschadigd.

 

Dan is een tang met vlakke zijkant een stuk beter, ook handig om vlak langs de posts te knippen.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb 2 van die goedkope flut tangetjes gebroken toen gewoon bij de bouwmarkt een kleine knipex gekocht en dat werkt fantastisch. 

En ik knip altijd mn pootjes af voor in de posts te stoppen dus niet te lang. 

Link to comment
Share on other sites

Dit is een goede tang: https://nl.aliexpress.com/item/33007513157.html

Met hardmetalen bekken, dat blijft wel heel als je rvs knipt. Vlakke achterkant. Kost misschien een paar euro meer dan zo' n prul van de bouwmarkt maar de bekken blijven heel, er komen geen inkepingen in.

Het gaat maar om het plaatje, want ik geloof dat die tang daar niet meer te bestellen is

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, KeesB said:

Dit is een goede

Prima tangetjes maar ik heb inmiddels al wel twee Wotofo's versleten, snijvlakken begonnen na een tijdje van elkaar af te wijken.

 

Nu heb ik al jaren een 'prul' van de bouwmarkt...

 

Een Wiha met draadgrijper dat dan weer wel, Wiha eet Wotofo's voor ontbijt. ?

 

Wiha is gereedschap voor het leven, heb ook de picofinish kruis, plat, inbussleutel en Torx series.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Met prul bedoelde ik meer die tangetjes van een paar euro. Ik zou zelf wel geprobeerd hebben om die wotofo tang te repareren. De stift die de beide delen verbindt zal wel wat ruimte gekregen hebben.

Kees ziet @Sub-Ωhm al knippen.... Wihaaaaa knip! 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...