Jump to content

Welke batterijen kunnen in de lader?


Pasha

Recommended Posts

Beste dampers,

 

Ik heb 3 soorten laders van Nitecore.

 

Digi D2

Q4

UM4

 

Nu staat er op alle 3 voor imr en l-lion.

Maar ik heb ook ncr en inr batterijen.

Ik heb ze tot nu toe altijd gewoon opgeladen zonder enige problemem, maar ineens schoot het mij binnen en begon ik te twijfelen. Misschien een stom vraag maar hoop dat jullie misschien hier iets meer over weten.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben geen elektronica expert, maar zover ik het begrijp zijn IMR, INR, NCR, etc.. allemaal Li-Ion batterijen, maar opgebouwd met verschillende chemische elementen binnenin. Elke soort heeft z'n voor en nadelen. (stabiliteit, hoge capaciteit, stroomsterkte)

Dus ja, alle LI-Ion batterijen kan je er mee opladen, zo lang het maar het juiste formaat is (18650 e.d.) en 3.7-4.2V batterijen zijn. Dat IMR er specifiek bij staat is omdat er een speciaal 'geoptimaliseerd' oplaadprofiel op die nitecore staat dacht ik.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@flasheh

Top, helemaal geweldig!

 

Ik raakte gewoon een beetje verward omdat het nu gewoon zomaar opviel, nooit bij stilgestaan maar ja.. 

 

En ja ik gebruik zover ik het weet de juiste batterijen op advies van de forumgebruikers.

 

18650 - Sony / Murata US18650VTC6 3000mAh 30A

 

21700 - Samsung INR 40T 4000mAh 35A

 

21700 - iJoy 3750mAh 40A.

 

20700 - Vapecell 3200mAh 30A.

 

Nitecore Q4 - Heeft geen display.

Nitecore UM4 - Heeft wel een display.

Nitecore Digi D2 - Heeft wel een

 

Moet ik ook nog de juiste voltage zelf instellen? Zover ik het weet doet de lader het altijd zelf. Bij de Q4 kan het sowieso niet maar bij de andere 2 kan je dingen zelf aanpassen.

Link to comment
Share on other sites

Dat zien er allemaal passende batterijen uit ja.

 

31 minutes ago, Pasha said:

Moet ik ook nog de juiste voltage zelf instellen? Zover ik het weet doet de lader het altijd zelf. Bij de Q4 kan het sowieso niet maar bij de andere 2 kan je dingen zelf aanpassen.

 

Neen, die laders zijn inderdaad slim genoeg om zelf het voltage uit te zoeken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...