Jump to content

Dampen / roken en corona covid 19


Recommended Posts

Meer onderzoek is nodig. Blijft vreemd dat rokers zo onder vertegenwoordigd zijn in de coronavirus patiënten statistieken. In dit artikel wordt 1,3% van de patiënten in de VS genoemd, terwijl gemiddeld veel hogere aantallen roken.

 

Wat betreft de ACE2 receptoren en nicotine, is het onduidelijk welk van de twee effecten het meeste invloed heeft:

Quote

Therefore, the low expression of ACE2 could on the one hand
protect from infection by having fewer viral receptors ("locks") present, but on the other hand be
detrimental by decreasing the protective capacity of the lung.

 

Het lijkt mij wel overduidelijk dat zwaar aangetaste longen door het roken igv infectie het een stuk lastiger hebben dan gezonde longen, maar de kans om het op te lopen lijkt wel dus echt kleiner.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat het Wanda ontgaan is dat per 1 april de accijnzen flink omhoog gegaan zijn en derhalve heel wat mensen nog snel een "slofje of wat" nodig hadden.

 

(het zal haar waarschijnlijk wel niet ontgaan zijn, maar ze moet toch wat roeptoeteren)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik heb trouwens onderwijl begrepen dat men er van uitgaat dat de schadelijkheid eerder veroorzaakt wordt doordat ACE2 verwijderd wordt door het virus / dan wel niet meer beschikbaar. Omdat voldoende ACE2 belangrijk is voor ons imuunsysteem. Althans dat proef ik bij diverse stukken van wetenschappers. Ook het idee van die IC-meneer bij Jinek ging uit van dat idee.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

heel kort en simpel zorgt ACE er voor dat je lichaam anti ontstekkings middelen activeert, en ACE2 remt die af.

het virus gebruikt niet alleen ACE2 receptoren om het lichaam binnen te komen, het sloopt ze achter zich.

en als je er te veel verliest dan breekt er een cytokine storm los (je immuun systeem slaat in overdrive zonder remmen) en barst de hell los in het lichaam.

het mag een long ziekte lijken omdat men meestal via de longen besmet raakt, het is een immuun ziekte.

ACE2 werkt samen met NaCHR (mogelijk fout gespelt), en die laatste staan beter bekent als nicotine receptoren.

als je dus een verhoogd aantal ACE2 receptoren hebt (zoals recent onderzoek aantoont maar oude juist niet, en dan ook nog afhankelijk waar je voorouders woonde), heb je in theorie meer ingangen voor het virus.

maar als je dus meer ACE2 hebt, hou je potentieel ook meer ACE2 over, en is de kans op een cytokine storm kleiner.

en die ACE2 receptoren zitten door het hele lichaam, als het een long ziekte was zouden we niet zoveel doden zien die aan bv hartfalen bezwijken.

de ademhalings problemen komen omdat die cytokine storm zorgt dat de longen zich vullen met vloeistof, en je longen dus minder zuurstof kunnen opnemen.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Bij rustig lezen is het iets beter te begrijpen dan op het eerste gezicht lijkt.
Het hele lijntje vertelt het verhaal.

Het is in ieder geval interessant :

 

Hahaha, valt toch weer tegen. Dacht dat ik het via die tweets wat snapte. Maar het onderzoek kan ik werkelijk geen touw aan vast knopen. Komt wel ook bekende naam in voor, namelijke dhr K. Farsalinos.
Misschien loopt hier nog iemand rond die het beter kan uitleggen. Hier dus het onderzoek :
 

Nicotinic Cholinergic System and COVID-19: Identification of a Potentially Crucial Snake Toxin-Like Sequence in the SARS-CoV-2 Spike Glycoprotein
https://www.preprints.org/manuscript/202005.0301/v1



 

Edited by elja
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@elja, Ik ben er even vluchtig doorheen gefietst en hier wordt verder gegaan op het verhaal wat PlopNL hierboven postte, de deregulatie van het NHS (nicotine systeem) bij ernstige COVID-19 gevallen, nu aangevuld met de constatering dat eiwit op de spikes van corona lijkt op een eiwit in slangengif.

 

Ik weet niet of al duidelijk is dat een slang een gastheer is geweest van dit virus. Vleermuis - slang - mens, is op zich goed mogelijk natuurlijk.

Als andere wetenschappers dezelfde conclusie trekken is dit weer een stukje in de puzzel.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik vond deze net. Mooie video, wanneer je even het einde over nicotine verslaving negeert.

 

 

Nicotine-acetylcholinereceptoren of nAChR's zijn receptorpolypeptiden die reageren op de neurotransmitter acetylcholine. Nicotinereceptoren reageren ook op geneesmiddelen zoals de agonist nicotine.

Edited by elja
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

De Chinese/Taiwanese Krait slang

Wat ze zegt is niet alleen de werking, maar ook een deel van de genetisch materiaal waar het virus uit bestaat komt daarmee overeen.

[Sommige virussen kunnen Genetische code uitwisselen heb ik paar weken geleden ergens gelezen, dus zou hier ook kunnen (deze opmerking verzin ik, en staat buiten wat deze experts vertellen. Dus kan net zo goed niet ter zake doende zijn).]

Het virus maakt dus een soort gif wat op het gif van die Krait slang lijkt, en vergelijkbare werking heeft als dat gif, zegt eliana.

 

Eliana zegt: Er zijn ernstige aanwijzingen die ons doen geloven dat het virus een slang als een belangrijke gastheer had voordat het mensen infecteerde, en zowel China als de WHO hebben de wereld misleid door ons ertoe te brengen ons te concentreren op vleermuizen en schubdieren.

 

Eliana zegt Een goede manier om te begrijpen waarom nicotine een beschermend effect heeft. Nicotine is een agonist van de alfa 7 nicotine-acetylcholinereceptoren.

[Een agonist is in de biochemie een signaalstof die een receptor in een celmembraan activeert of de activiteit van een enzym verhoogt.]

 

Eliana : SARS-CoV2 viraal RNAm heeft segmenten op zijn RNA van deze slangtoxine-achtige eiwitten, die na transcriptie subvirale deeltjes genereren met toxine-achtige eiwitten met zware anti-nicotine-acetylcholinereceptoractiviteit.


 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...