Jump to content

Doe ik de ohm law zo goed


skankhunt42

Recommended Posts

volgens mijzelf heb de ohm law goed geleerd

ik heb vandaag geleerd standaard batterijen zijn 4.2 volt

de som gaat als volgt

je moet je volt uitrekenen plus resistance 

hoe lager de resistance hoe hoger de batterij belasting

dus als goed reken ik doe het zelf op deze manier ik pak 1st standaard 4.2 voltage

dan voer ik mijn resistance in 0.25

dan kom ik uit op 17 ampere die hij van de batterij trekt

mijn wattage is dan 70 watt

kunnen mij corigeren op fouten in mijn berekening

Link to comment
Share on other sites

Gebruik je een mech? Zo niet dan is de wet van Ohm minder belangrijk, de mod beschermt tegen te hoge belasting. Indien je wel een mech gebruikt, goed dat je je verdiept en vragen stelt!

 

Welke batterij(en) gebruik je? We gebruiken de tabel van Mooch om de werkelijke belastbaarheid van een batterij op te zoeken aangezien de fabrikanten een hoger Amperage aangeven dan de werkelijkheid.

 

De berekening lijkt me correct maar ik gebruik geen mechs. Hier kan je de wet van Ohm ook terugvinden: 


Mocht je het leuk vinden dan kan je jezelf trouwens voorstellen in onderstaand topic. Wij vinden het leuk om nieuwe leden wat beter te leren kennen.

 

Edited by Tamara
Link to comment
Share on other sites

Hier vind je trouwens de tabel van mooch
 
Ik zou een Sony VTC5A aanschaffen. De Efest weet ik niet maar je kan hem opzoeken in de tabel.
 
Edit: ik zie efest niet terug in de tabel. Mogelijk is het een re-wrap van een ander merk batterij. Misschien dat iemand hier reageert die dat weet en anders kan je altijd de zoekfunctie gebruiken.
 
 
 
Edited by Tamara
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Tamara said:

Edit: ik zie efest niet terug in de tabel

die staat wat lager op de link die je gaf. 

bij expired/outdated 18650 ratings table. 

for reference only maar daar staat bij alle efest dat de fabrieksopgave flink overdreven is. zelfs tot 2x minder in 5 gevallen!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je op je mech bouwt, omdat dat de hoeveelheid amps bepaald. Rekenen doe je eigenlijk nooit met 4.2 volts, liever met 3,9-4 omdat door de verbindingen tussen mech en rda altijd voor verlies zorgen (de ene mech minder dan de ander). Zelf gebruik ik uitsluitend vtc5a en voor 21700 de 30T. Dat zijn allebei toppers. Kan láág bouwen zonder issues. Een goede mech scheelt ook veel; bij goedkope mechs heb je vaak meer voltage drop en hitten ze minder hard. Maar als je mtl vaped, dan is dat niet zo belangrijk, is mijn eigen ervaring.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hey @skankhunt42 hier is een website waar je ohms makkelijk kan berekenen

 

https://www.misthub.com/blogs/vape-tutorials/76788933-tutorial-ohms-law-and-vape-safety-calculator

 

voor mechs gebruik ik altijd 18650 (samsung vtc5a) en 21700 (samsung 30t) je kan altijd maar de beste batterijen hebben.

Edited by Sub-Ωhm
Link actief gemaakt ?
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...