Jump to content

Recommended Posts

Goedemorgen 🙂

Vorige week heb ik mijn eerste Squonk mod ontvangen: Wismec Luxotic DF met de Profile V1.5 erop.
Uiteraard vind ik de smaak super; daarvoor wilde ik het squonken ook proberen.

Echter vind ik het lang duren voordat de wicks en deck goed gevuld zijn; minimaal 10seconden.

Is dat normaal?

Eh, nee. Ik heb deze mod en rda niet maar wel 4 andere combi’s en daar is een keer kort knijpen voldoende. Gebruik je misschien vol vg? Ik kan me voorstellen dat dat wat moeizamer door die smalle pin gaat. Verdunnen met demi water is te proberen.

• Like 1

Dat zou idd kunnen dat dat het probleem is... 

Enkel m'n aroma's en nico zijn PG. De base is VG... 

Ik gebruik ook 80% VG sapjes in m'n squonker en verdun de vloeistof met wat alcohol, zo'n 2 tot 10% in de winter heb ik wat meer verdunning nodig vanwege de lage temperatuur. Water kan ook, maar daar heb je iets meer van nodig.

Ik zie echter dat je watje al flink nat is, maar je blijft drukken om het hele deck blank te zetten? Dat hoeft niet hoor, als het watje nat genoeg is, is het voldoende.

Zelf squonk ik meestal om de drie hijsjes heel licht bij. Als de vloeistof net de onderkant van de watjes even raakt, zuigt het watje zich weer vol.

Het is met een squonker een kwestie van wat ervaring op doen, hoe vaak en hoe stevig je moet knijpen om het watje voldoende vochtig, maar niet kletsnat te houden.

• Like 1

Denk dat je hier een "nadeel" ondervind van het squonken in combinatie met een mesh RDA, denk dat je PG/Vg verhouding hier niet veel mee te maken heeft.

In de Profile zit erg veel katoen dat doorweekt moet worden in vergelijking met een RDA met traditionele coils.

Bovendien zit het squonkgat in de Profile ook nog eens onder het katoen, dus je vloeistof moet eerst door het katoen heen voordat het de "well" van de RDA vult.

Bij een traditionele RDA zit het squonkgat meestal tussen of onder je coils en niet onder het katoen. Je vult je RDA tijdens het knijpen dan meestal tot aan de coils waardoor de coils/katoen direct goed doorweekt zijn.

Zodra je dan je flesje loslaat zuig je de overtollige vloeistof weg en blijft de "well" meestal goed gevuld.

Edited by DaNova
zinsopbouw
  • Like 3