Jump to content

Jungle flavours - pomegranate orange

Recommended Posts

Het weekend zit er bijna op , tijd om weer eens een aroma te proberen.

Jungle flavours - pomegranate orange

Min of meer "blind" er uit gehaald in een zoektocht naar een fruit die ik nog niet had 😛

De geur van het aroma is een hele rare ; zoetig , zuur , bitter (?)  ..  erg lastig te plaatsen.

Batch gemixed op 2 (!) % met een 70/30 vg/pg base met 6mg nic , heeft ruim 3 weken kunnen steepen.

Opmerkelijk was dat dit sapje na het mixen helemaal troebel was ; nu na ruim 3 weken is het weer helder.

Het oranje-gele resultaat heeft nog altijd een niet echt goed te plaatsen combinatie van zoet en zuur.

Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 0,35 ohm op 40 watt.

De aanzet van de smaak heeft wel iets weg van sinaasappel daarna slaat de smaak ineens helemaal om.

Ik krijg het idee van artisjok en iets wat ik enkel kan herkennen als dennensiroop , heel erg raar..  😐

Twijfel ; is hier nu iets helemaal mis gegaan of is het zeer lage percentage aroma nog steeds teveel van het goede ?

Meer vermogen geeft gelukkig hulp.

Bij 45 watt is de sinaasappel sterker en duidelijker.

Deze blijft nu ook wat langer hangen tot deze over gaat in "die rare smaak" .

Die is echter minder nadrukkelijk aanwezig wat het geheel zeker ten goede komt imho.

Gevoelsmatig is geheel nu ook net even wat zuurder en krijg ik wat prikkels in de nasmaak.

Grappig effect 😉

Al met al een zeer opmerkelijk aroma.

Ik heb al heel lang geen granaatappels meer gegeten maar ik kan absoluut geen link leggen tussen dat fruit en dit aroma.

Het kan natuurlijk zijn dat ik er helemaal naast zit en gewoon alsnog teveel gedoseerd heb maar gezien het karakter van de sinaasappel

heb ik het idee dat het toch ergens anders ligt.

Twee pond is niet te duur voor een aroma waar je relatief maar weinig van nodig hebt maar of ik deze kan aanraden ?

Ben bang van niet 😞

• Like 3