Jump to content

Vapefly brunhilde mtl rta


dercum300

Recommended Posts

Kom mensen, denk even logisch na.
Die draden zijn van RVS 316 en dienen alleen voor transport van de liquid.
Slijtage of roest, nee!
Indien behoefte, dan spoel je die af onder de kraan.
Behoefte aan ontsmetting, dan in een badje van demiwater/alcohol 30/70.
Levensduur minimaal 300 jaar.
Laat je even weten of ik gelijk heb.…..

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Je raakt er 1 kwijt, omdat je lomp bent. Bij het schoonmaken sloop je er 1, omdat je lomp bent, je besluit om er coils van te ga draaien in tijden van crisis, kortom, ik kan nog wel wat verzinnen.. ?

 

En anders is het gewoon service, want je weet maar nooit. En dan zit je niet zonder.. ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, peterp0st said:

Ach, eventueel maak ik ze schoon met de afwas en daarna goed spoelen of in de ultrasone.

Maar ik begrijp de vraag/twijfel wel want, als ze bijna onverslijtbaar zijn; waarom zitten er dan twee reserve kabels bij?

Omdat het fabeltje gaat dat je bij slechte Nachfluss de kabels moet ontkernen. Waarna ze kapot gaan. En het probleem zit hem ook niet in de kabels maar in het bewatten, de gebruikte vloeistof, het dampgedrag en vooral de combinatie van die drie. Toch blijven mensen elkaar hardnekkig aanraden de kabels te ontkernen....

Link to comment
Share on other sites

Guest Pereplukker
On 10-2-2020 at 14:46, Cyber_Huub said:

Kom mensen, denk even logisch na.
Die draden zijn van RVS 316 en dienen alleen voor transport van de liquid.
Slijtage of roest, nee!
Indien behoefte, dan spoel je die af onder de kraan.
Behoefte aan ontsmetting, dan in een badje van demiwater/alcohol 30/70.
Levensduur minimaal 300 jaar.
Laat je even weten of ik gelijk heb.…..

Mag gedestilleerd water ook?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hoewel het soms tegengesproken wordt heb ik bij hoog VG liquids toch altijd veel baad bij het ontkernen van de staalkabels. 

Dit is niets nieuws, maar een bewezen effectief hulpmiddel uit de tijd van de Blackwood, en later bij Genny's waar men mesh om de staalkabel draaide. 

Ook bij de (inmiddels bijna niet te benoemen) Corona V8 van Steampipes en de vapor Giant werkt dit perfect. 
Ik zou dat toch een kans geven, mocht het niet werken stuur ik je 2 meter extra kabel toe ? 

Link to comment
Share on other sites

De staalkabels zijn kleine bundels staaldraad, waarvan de bundels bij elkaar gedraaid zijn om 1 bundel als kern. 
Als je die middelste bundel (de kern) er uit haalt, heb je een holle kabel, dus met een opening in het midden.

Edited by Redchilly
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...