Jump to content

Recommended Posts

Iemand ervaring met de Taifun GTR.......Kan wel leven met zo'n mtl RTA, wil alleen graag weten of er bekende problemen zijn met deze tank en of de smaak goed is?

@Cyber_Huub heb je de klone of de originele? Twijfel nog een beetje, de Atmizoo Tripod blijft ook door m'n hoofd spoken echter moet daar nog een chimney verlenging bij en een Steamtuners tank anders is teveel ijzer naar mijn smaak.

Zeker geen slecht tankje de GTR

YAOyl9O.jpg?1

On 9-2-2020 at 17:07, Cyber_Huub said:

Ik heb een clone, de YFTK uitvoering.

ik overweeg om de Taifun GT4 s te kopen en wellicht dat deze GTR ook volgt haha. Maar voordat ik echt de overstap wil maken naar het high end segment. vroeg ik me af wat jullie ervaring is met de clones van YFTK en Ulton. op FT staan er nog wat andere kloon types van de Taifun. zit er over het algemeen een groot verschil tussen de YFTK en Ulton versies? of komt het meer op persoonlijke smaak aan?   als deze vraag te veel off topic is dan kan ik uiteraard even een nieuwe aanmaken. 

Alvast bedankt.

Volgensmij zijn dat allemaal uit de zelfde fabriek met een andere naam er op. Ik heb zelf van ULTON de gt4 en van YFTK de GTR doen het allebij prima, het enige wat ik wel zeg is dat de afwerking niet zo perfect is als origineel (maar goed daar is de prijs ook naar) bij de GT4 heb ik zelf nog even een dichtingsringetje moeten plaatsen omdat ze die vergeten waren.

Ik heb wel bijvoorbeeld van de kayfun lite een kloon en origineel, kloon is van xinyu volgensmij. Buiten om dat de afwerking niet zo perfect was (heb de schroefjes die de coil vast zetten vervangen) geen dingen gemerkt waardoor ik hem niet nog een keer als kloon zou kopen. Sterker nog, als ik iets mee neem is het vaak de kloon omdat als die kapot gaat het mij niet zo veel uitmaakt.

Uiteindelijk is het een smaak kwestie, als je graag origineel hebt betaal je daarvoor en steun je ook de originele maker (zonder die bedrijven zou de kloon ook niet bestaan). Maar als je dat te duur vind ga je toch gewoon voor een kloon, mij zul je er in ieder geval niet over horen.

Ik heb ook de YFTK versie van de GTR en ben er supertevreden mee.

Is echt m'n favoriete mtl tankje geworden.

Dank voor de reacties.  Uiteraard ben ik voorstander van het kopen van originele producten. Maar in de (korte) 1,5 jaar dat ik nu damp heb ik al vele miskopen gedaan. Gelukkig ook super aankopen van mede dampers hier op het dampforum 🙂 maar ik vind bedragen van boven €100,- voor een RTA die ik niet fysiek getest hebt een te groot risico. Uiteraard blijven die wel waarden vast om weer door te verkopen. 

Maar goed, de YFTK is paar euro's goedkoper dan de Ulton cloon. En dan denkt mijn brein dat duurder beter is haha