Jump to content

Goed merk e-liquid


Guest borito

Recommended Posts

Ik ben niet zo zeer op zoek naar een smaakje, dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind het erg lastig om tussen al die merken op de websites een goede uit te kiezen. Ik ben dus erg benieuwd naar welke merken bekend staan om kwalitatief goede e-liquids.

 

Ik damp het liefste 30% pg, 70% vg

 

Ik ben benieuwd naar jullie mening wat betreft de merken, zodat ik straks zelf een lekker smaakje kan uitkiezen.

Link to comment
Share on other sites

Smaak is zo persoonlijk, en ieder heeft een eigen voorkeur.
Kreten als premium enz. stelt weinig voor als het je smaak niet is.
Evengoed kan iemand lyrisch worden van een goedkoop merk.
Voor velen is het een lange weg van (be) proevingen.
Natuurlijk zijn er bepaalde smaken die het gemiddeld goed doen.
Je zou eens een proefsessie kunnen doen, al dan wel of niet bij een shop.

En nu hoppa naar 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik vind DripHacks een uitstekend merk. In het verleden was dit een zeer vervuilende liquid, maar daar hebben ze flink aan gewerkt. De liquid vervuild tegenwoordig hetzelfde als andere liquid merken. Mijn favoriete smaken van DripHacks zijn :  Purple Slush, Roly Poly, Blue Slush, Braintwister  en Black&Blue.

Edited by Steamboy
Link to comment
Share on other sites

Ik damp vrijwel geen kant en klare Liquids, alleen one shot aromas / shortfills, en heb over het algemeen eigenlijk een voorkeur voor de wat minder dure merken, omdat die vaak wat meer uitgebalanceerd zijn qua smaak en niet zo pervers zoet. (En er zijn ook wel uitzonderingen naar beide kanten). 

 

Kapka's is bij mij nog altijd favoriet (moet je werk van fris houden), dampflion (vooral de checkmate -serie), Cat Club van copycat en niet te vergeten Antimatter.

 

Iedereen loopt weg met Dinner Lady (nu ook als aroma's) maar persoonlijk vind ik ze verschrikkelijk. Veel en veel te zoet. 

 

Maar los daarvan vind ik van de meeste merken vrijwel alles met koolada/menthol lekker, en smaken met vanille of gebak  nooit. Het is meer het soort smaak dat me moet bevallen dan het exacte merk. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ook hier iemand die (bijna) nooit kant en klare liquids dampt. veel verschil zit er niet tussen de kwaliteit, als je voor jezelf duidelijk hebt wat je lekker vindt zou ik gewoon dat bestellen op een website met goede reputatie dan zit je bijna altijd wel goed. Ik moet wel zeggen dat Duitsland wel meer vooruitstrevend is met de smaken als Nederland, dus als je de kans hebt zou ik daar wat bestellen

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Toen ik net was begonnen met dampen heb ik verschillende merken en smaken geprobeerd. Er is weinig over te zeggen. Van de meeste merken heb ik lekkere en minder lekkere smaken gehad. 

Van Aramax heb ik alleen maar minder lekkere smaakjes gehad, dus die zou ik niet aanbevelen. Maar een ander misschien juist weer wel ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Heb je wel een idee in welke smaakjes hoek je zoekt? Er zijn verschillende categorieën en het is wel handig als je een idee hebt. Ik hou zelf bijvoorbeeld van frisse fruitsmaakjes. Red astaire en heisenberg zijn hele populaire in die categorie en toevallig ook mijn favorieten

Link to comment
Share on other sites

Kanzi is ook een heel bekende, en in deze reeks hebben ze bij Darkstar (Engelse site) een heel gamma. 

Ik gebruik de bottle shots. 

Dat is een flesje van 250ml met aroma, waar je enkel een base moet aan toevoegen met of zonder Nic

Rond de 30 €voor 250ml (zonder de base). 

Misschien niet super goedkoop maar dan heb je wel een premium liquid. 

En ze leveren nog heel snel ook. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Heel herkenbaar, je ziet door de bomen het bos niet meer! Heb jaren ook vanalles geprobeerd, hele poos Rocket Fuel en Love Potion No. 9 van Rocket Pop gedampt maar bij iedere bestelling toch weer proefpakketjes meebesteld, gewoon uit nieuwsgierigheid en niet ÉÉN keer zat er iets interessants tussen, premium of niet, duur of goedkoop, het maakte allemaal niet uit. Met iedere liquid was ook wel iets, vervelende nasmaak, keelpijn, te stroperig, misselijkheid, hoofdpijn etc... Ooit eens van een kennis Blue Voodoo van Mister-E-Liquid geproefd en poosje gedampt maar steeds beetje misselijk 's avonds. Uiteindelijk op VCT Coconut van Ripe Vapes uitgekomen (zoet & tabak, moet je van houden) en ik heb het proberen van andere smaakjes eigenlijk gewoon afgezworen omdat het toch steeds een teleurstelling was, bovendien is er gewoon niets wat het haalt bij de VCT Coconut voor mij ?. Lekker vrolijk verhaal haha. Menthol vind ik vaak te overheersend. Maar ik zou zeggen, als je iets hebt gevonden wat bevalt, misschien daar gewoon bij blijven en af en toe eens iets anders bv.  Het is sowieso niet te doen om alles uit te testen ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

op dit moment vape ik heel veel van K-Boom, De Strawberry Bomb (Aardbeien en sappige aardbei jam) is nu klaar voor gebruik en kan er nu al niet meer van afblijven ? maar ik vape ook veel Green Bomb  (Kiwi,Cactus en Koolade) en Cola Cherry Bomb de naam zegt het al Cola met cherry. Die gaan best wel snel op soms te snel xD.

Link to comment
Share on other sites

Voor mij is Dewy's dé topfavoriet, wel nog maar enkele andere merken geprobeerd.  ik vermoed dat je al een tijdje dampt aangezien je onmiddellijk zegt dat je 30/70 zoekt ?  Dat op zich vind ik, op basis van mijn (beperkte) ervaring een heel, heel belangrijke keuze, los van de smaakjes (die komen later wel).  Maar die heb je blijkbaar al gemaakt dus ik wil je niet beïnvloeden.  Dewy's enkel 70/30 als ik het goed heb...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...