Jump to content

Tank blijft lekken


The_Pidgeon

Recommended Posts

Ik heb hier een foto-reeks geupload van hoe ik mijn tank heb gewikt.

 

De tank blijft elke keer, maakt niet uit hoe veel of weinig katoen ik er in doe, lekken aan de onderkant. Ik heb niet het idee dat het echt uit de airflow komt, maar meer uit de 510-pin, aangezien de liquid altijd onder de tank verzamelt (kan ook gewoon zwaartekracht zijn natuurlijk).

 

Enig idee hoe ik dit kan stoppen? Tank is een Ammit25 en ik heb al eens de 510pin proberen aan te draaien.

Link to comment
Share on other sites

Je kan proberen met een pincet te frunniken tussen je airflow dek en het katoen. Mijn rta lekte gister ook miniscuul bleek een draadje katoen tegen de airflow aan te liggen. Hij liep dus niet leeg maar heel heel langzaam. Katoen meer naar buiten prutsen was de oplossing. 

Link to comment
Share on other sites

Zijn de o-ringen nog allemaal goed?? en check dan ook de o-ring van je topcap, als die niet aanwezig zijn of kapot zijn kun je nog zo goed wicken maar blijft een rta lekken. let ook op dat als je de tank vast schroeft geen wick daar tussen komt maar goed aan de binnenkant blijft, ook dat is iets waar dat weg kan komen.

Link to comment
Share on other sites

@Teunh lijkt niet een draadje wick te zijn helaas

 

@richard-V goeie tip, ga ik eens proberen. Ik doe de coil redelijk laag in deze RTA omdat ik dan wat meer smaak krijg, maar we gaan t zien ?

 

@Damuku Hoe zie ik of de ringen nog goed zijn? Ik zie er geen beschadigingen op. Kan ze wel vervangen, heb extra oranje ringen die wel leuk bij m'n oranje/zwart mod passen. 

 

https://imgur.com/a/v9xM8oX

Edited by The_Pidgeon
Link to comment
Share on other sites

gewoon topcap los draaien en de o ringen er uit halen. dan gewoon checken of ze heel zijn (scheuren, hapjes er uit of zelfs doormidden valt dan wel op, het zelfde geld voor alle andere ringen.

 

heb je andere tanks waar het wel bij goed gaat?? zo niet dan kan het natuurlijk ook zijn dat je gewoon met katoen moet gebruiken. hoe wick jij?? kam jij de uiteinden uit voordat je ze in de in je rta stopt, zo ja zou ik proberen zonder want daardoor heb ik ook wel is lekkage.

Link to comment
Share on other sites

@Damuku M'n andere tanks die ik veel gebruik zijn de Ammit MTL en de Geekvape Zeus X, allebij top-airflow. 

 

Bij de ZeusX kam ik ze wel uit, bij de Ammit25 op de fotos is dat niet nodig en doe ik het niet. Ik gebruik een 3mm coil diameter, en knip een muji pad 2 keer door midden voor de wick. Met de coil in deze foto, een fused clapton, merk ik dat die altijd wat groter uitkomen en gebruik ik ook net wat meer katoen. Tank is toevallig net leeg, zal de rubbertjes ff bekijken. 

 

Edit: Laatst liet ik m'n mod perongelijk op z'n zijkant liggen, en toen lag er de volgende ochtend wel een plas eliquid. Maar dat is enigzins normaal denk ik

Edited by The_Pidgeon
Link to comment
Share on other sites

Het gaat erom dat je genoeg katoen in die gaten propt. En hoe dunner de coil hoe minder katoen.  Bij 3 mm moet je de hoeveelheid hebben dat je coil net niet vervormt als je het katoen er door haalt (katoen goed torderen ) wick je zelf losser dan zou 3,5mm een oplossing kunnen zijn. Het is het proberen waard

Link to comment
Share on other sites

@Maurice1974 Ik wick het strak genoeg dat ik iets meer kracht moet zetten om het katoen eruit te halen, zonder dat m'n coil vervormt. Dat is de grootste nadeel dat ik vind bij een fused clapton t.o.v. gewoon een 22AWG wire, het vervormt sneller. Maar ook bij een 22awg round wire build lekte deze tank, wellicht gewoon een "feature" van de ammit25 ? M'n Merlin Mini en Serpent Mini lekken niet

 

Link to comment
Share on other sites

@The_Pidgeon, lekkages kunnen door verschillende fouten ontstaan. Een manier is verkeerd wicken, maar wat ik zo op de foto's kan zien, is niks mis met jou wick-wijze.

Een andere manier is lucht lekkage van de tank, waardoor er boven de liquidspiegel geen onderdruk kan ontstaan en de liquid via de wick in de centrale airflow ruimte terecht komt. Maar dan zou deze uit de airflowgaten moet komen. Je schrijft dat dit niet het geval is. Toch voor de zekerheid even controleren op luchtlekkage, gewoon om het uit te sluiten.

Op onderstaande manier kun je controleren of het bovenste gedeelte van jou Ammit geen luchtlekkage heeft.

 

1.   Zorg dat je tank leeg en schoon is.

2.   Draai het onderste gedeelte van je tank er van af. (het gedeelte waar je builddeck op zit)

3.   Druk nu, met de palm van je hand, de open onderzijde van je tank dicht.

4.   Probeer nu je tank vacuüm te zuigen.

5.   Trek je vacuüm, dan is het Ok en is hij luchtdicht. Lukt het niet om hem vacuüm te trekken, dan heb je een lucht lekkage en zul je uit moeten zoeken waar aan dit ligt.

 

Blijkt dat je tank luchtdicht is, dan moet je aandacht naar het onderste gedeelte gaan. Haal deze uit elkaar en vernieuw ALLE O-ringen, zeker die waar de 510 aansluiting de tank verlaat.

 

 

Succes !

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@The_Pidgeon, ja, het is niet normaal dat je natte vingers krijgt. Ik weet niet wat je bedoeld met ".....gewoon een tank issue....", maar de resultaten en mate van lekkage die ik op jou foto's zie, zouden voor mij onacceptabel zijn. Zo kan de ontwerper van de tank het nooit bedoeld hebben. Ik zou toch de complete base uit elkaar halen en alle O-ringen vernieuwen. Maar dat is aan jou natuurlijk.

 

 

 

 

Edited by Steamboy
Link to comment
Share on other sites

@Steamboy Zal ik eens proberen! Ik kon eerst niet de juiste spare o-rings vinden. Maar vandaag heb ik ze toevallig wel gevonden! Ik had de zakjes van m'n Ammit en Zeus door elkaar gehaald ? 

 

Wat ik bedoel met tank probleem, is dat het een probleem is die veel mensen hebben met deze tank, en niet geheel te verhelpen is

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...