Jump to content

Dry hits en TC


Guest RJ19731217

Recommended Posts

Guest RJ19731217

Mijn grootste vraag is eigenlijk zijn grootte dryhits gevaarlijk voor mijn longen, ik verbrand per ongelijk op hogere wattage terwijl dat niet moet, of ik vergeet het gewoon..bv als ik in de auto zit en ik grijp naar mijn mod en de e-liquid is op.

 

@Tamara Dat is een goede. ik heb het net ingesteld op mijn smok mag grip. 

Edited by Sub-Ωhm
Link to comment
Share on other sites

Guest RJ19731217
18 hours ago, JayDee said:

@RJ19731217 Ik neem aan dat je dan ook je coil voor TC hebt aangepast? Anders blijft het een hele droge hit zoals voorheen.

Ik vrees dat ik het wel/niet heb gedaan Jaydee, het voelt zacht dat wel en dat vind ik helemaal best.

bytheway "Jaydee"toevallig van plasic dreams, de cultplaat uit de '90 jaren?

Groet, Robert-Jan 

Link to comment
Share on other sites

Nope Robert-Jan, daar ben ik niet van ?
Ik zou even de info die Tamara aangeeft doorlezen, TC werkt niet out-of-the-box. Het 'zacht' kan betekenen dat je nu gewoon op een lager wattage zit. Het effect van TC dampen is dat wanneer je vloeistof opraakt dat er dan een (temperatuurs)rem opkomt waardoor je coil geen dryhit meer kan geven. Maar zoals gezegd moet de coil daar dan wel geschikt voor zijn.

Link to comment
Share on other sites

Guest RJ19731217

okee het is een ni200 coil. ingesteld op mijn wismec gen3 en smok mag grip. maar ik damp ook met brunhilde met duo clapton coils in combinatie met de smok mod. 

op dit gebied ben ik echt een rookie. Maar ook heel benieuwd naar jullie bevindingen terwijl alle mods verschillend zijn in smaak, want een 225 w of 80 w, verschilt niet alleen maar in wattage. Maar ook in smaak en beleving. 

Link to comment
Share on other sites

Guest RJ19731217

Zeker Tamara, daar staat alleen in wat ik wel heel belangrijk vond is dat de coil met nicr niet te gebruiken is met tc/tcr. 

en wat ik ook wel blij van wordt dat ik op 215 celcius zit. en de rest met 10% omhoog of omlaag vind ik moeilijk uit te rekenen. 

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Link to comment
Share on other sites

@RJ19731217, ik heb jouw vraag een eigen topic gegeven, zo houden we het voorstel topic waar het voor is en krijg jij beter antwoord op je vraag.

 

21 minutes ago, RJ19731217 said:

daar staat alleen in wat ik wel heel belangrijk vond is dat de coil met nicr niet te gebruiken is met tc

Wat veel belangrijker is is dat je je ni200 coil alleen in TC gebruikt... dus NOOIT gewoon op wattage modus.

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Als je zeker wil zijn dat je niet per ongeluk op wattage gaat dampen kun je misschien beter ss316 of ss316L draad gebruiken

 

Wat @Sub-Ωhm zegt is geen twijfel over mogelijk. 

Met NI200 op wattage dampen kan zelfs gevaarlijk zijn omdat er dan giftige stoffen kunnen vrijkomen als de coil te heet wordt. 

Ik dacht dat de max. temp. van ni200 (voor er giftige stoffen vrijkomen) op 400 graden ligt. En als je in wattage dampt ga je daar zeer gemakkelijk overheen. 

Met TC dampen kun je tot max 315 graden gaan dus blijf je daar nog veilig onder.

 

Ik gebruik zelf ook ss316L draad om TC te dampen.

Het makkelijke hiervan is dat je ook in wattage kan dampen.

 

 

 

 

 

Edited by JDS
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hieronder mijn persoonlijke lijstje 

 

Kanthal A1 (FeCrAl)
= alleen variabele watt modus
(niet geschikt voor temperatuur modus.)
Dry burn / pulsing, ja.
(Fe / Cr 20.5 ~ 23.5 % / Al 5.8 %) 
(Temperatuur coëfficiënt n.v.t.)

 

Nichrome Ni80 (NiCr8020)
= alleen variabele watt modus
(niet geschikt voor temperatuur modus)
Dry burn / pulsing, ja.
(Ni 80 % / Cr 20 %)
(Temperatuur coëfficiënt n.v.t.)

 

Nichrome Ni90 (NiCr9010)
= alleen variabele watt modus
(niet geschikt voor temperatuur modus)
Dry burn / pulsing, ja.
(Ni 90 % / Cr 10 %)
(Temperatuur coëfficiënt n.v.t.)

 

Titanium Ti01
= alleen temperatuur modus
(nooit op variabele watt modus gebruiken ! M.b.t. mogelijk ontstaan van Ti oxide)
Dry burn / pulsing, nee.
(Ti 99> % puur)
(Temperatuur coëfficiënt 0.00350)

 

Nikkel NI200
= alleen temperatuur modus
(nooit op variabele watt modus gebruiken ! M.b.t.
vrijkomende dampen door NI degradatie)
Dry burn / pulsing, nee.
(Ni 99> % puur)
(Temperatuur coëfficiënt 0.00620)

 

RVS SS 316 L
= te gebruiken op zowel temperatuur als variabele watt modus.
(Voordeel, wanneer je per ongelijk i.p.v. temperatuur gecontroleerd VW dampt zal dat, in tegenstelling tot TI/NI draad, met SS draad om het even zijn.)
Dry burn / pulsing, ja.
(Ni 12 % / Cr 17 % / Mo 2 % / Fe)
(Temperatuur coëfficiënt 0.00092, evolve DNA200 / 250 TCR 0.00100 !)

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

On 6-1-2020 at 19:47, RJ19731217 said:

okee het is een ni200 coil. ingesteld op mijn wismec gen3 en smok mag grip. maar ik damp ook met brunhilde met duo clapton coils in combinatie met de smok mod. 

op dit gebied ben ik echt een rookie. Maar ook heel benieuwd naar jullie bevindingen terwijl alle mods verschillend zijn in smaak, want een 225 w of 80 w, verschilt niet alleen maar in wattage. Maar ook in smaak en beleving. 

Een tip, ga eerst gewoon in wattage modus dampen (met de daarvoor geschikte coils), zodat je wat ervaring op doet.

Meteen TC gaan proberen, zonder dat je weet hoe het zou moeten smaken en werken lijkt mij een bijzonder lastige opgave.

 

Mods hebben geen invloed op de smaak, alleen de tank die je erop schroeft.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Raycoupe said:

Mods hebben geen invloed op de smaak, alleen de tank die je erop schroeft.

Daar ben ik het persoonlijk niet helemaal mee eens. Zeker in TC modus is het heel belangrijk om een goede MOD te hebben. 

 

De chip bepaalt de stabiliteit van het vermogen en graden. Dit heeft weldegelijk een hele grote invloed op de smaak. 

Een mod met een Yihi chip en die geeft een betere smaak met welke tank die ik heb dan ook als een mod met een random eigen merk chip met dezelfde tank. 

Tuurlijk heeft 95% van je smaak met je build te maken maar een goede mod maakt het wel af als de kers op de taart.

Zelfs de Smok TVF12 met een RBA dek smaakt veel beter op een Yihi mod als op bv de standaard Smok x-priv mod (kit)

 

TC dampen is heel anders als wattage dampen.

Ik doe het al een tijdje en mijn beleving is .. meer smaak, constante warmte, geen dry hit meer, langere batterijen duur. ???

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

@JDS uiteraard moet een mod goed functioneren. Paar jaar geleden had je nog wel goedkope mods die er een slag naar sloegen, maar tegenwoordig presteren zelfs de goedkope mods prima, als ik op de analyses van DJLsb Vapes af ga. Eerder had je zo'n beetje verplicht een DNA of Yihi boardje nodig om TC goed te laten werken, maar dat is al lang niet meer zo.

 

Iemand die echter nog nauwelijks ervaring met dampen heeft, naar eigen zeggen, zal heel lastig kunnen inschatten wanneer zijn TC goed werkt, zonder de dampervaring in wattage modus.

Edited by Raycoupe
mention
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Raycoupe said:

Eerder had je zo'n beetje verplicht een DNA of Yihi boardje nodig om TC goed te laten werken, maar dat is al lang niet meer zo.

Ik ben van mening dat dat nog steeds zo is als je een echte stabile vape wil.

 

Ik heb een Smok x-priv en dat is een prima Mod om TC te dampen.(de chips van Smok zijn erg vooruit gegaan) maar ik heb ook een Dovpo Topsite dual die is weer niet zo best in TC modus( het is een topsquonker  in wattage. Een van de beste ).

En de Teslasigs Punk 220W en de Punk 120w zijn ook top voor TC

 

Maar als je zeker wil zijn van een goeie TC vape zal ik toch voor een DNA of Yihi chip gaan. 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...