Jump to content
Frammekewies

Een pod proberen?

Recommended Posts

Hey iedereen. 

Ik heb gisteren die documentaire op Netflix gezien. Daar gaat het vooral over Juul. Zon pod lijkt me wel interessant. 

Ik wil vooral graag eens MTL proberen. Maar ik wil ook graag een throathit. 

Vragen die ik heb: 

Gaat zon navulbare pod van bv een smok Nord lang mee? (dan bedoel ik de katoen) 

Heb je met nicotine zout ook een throathit? 

Meng je op dezelfde manier als met freebase nicotine? 

Waarom zou ik voor een pod kiezen ipv een gewone MTL tank? 

Edited by Frammekewies

Gaat zon navulbare pod van bv een smok Nord lang mee? (dan bedoel ik de katoen) 
Afhankelijk van de liquid die je gebruikt uiteraard. Ik gebruik menthol in de Minifit en dan doe ik er zeker een maand mee bij intensief gebruik.

Heb je met nicotine zout ook een throathit? 
Minder maar wel wat aanwezig

Meng je op dezelfde manier als met freebase nicotine? 
Ja

Waarom zou ik voor een pod kiezen ipv een gewone MTL tank? 
Lekker klein en lekt niet. Ideaal om mee te nemen dus

Het is gewoon een damper, he, je kan er alles inmieteren.. Je dampt toch al behoorlijk lang? Dit zijn dan wel vragen waar je eigenlijk zelf het antwoord wel op weet.

En voor de rest is het ook gewoon uitproberen wat jou bevalt, dat kunnen we nog steeds niet voor je bepalen....

Edited by TheRich

Nee, dat weet ik maar ik weet nu niet zoveel over vapen. Ik vape al ruim een jaar maar tis niet dat ik er alles over weet hoor. En het is makkelijker om hier even snelle vragen te stellen ipv op elke vraag een antwoord te vinden door zelf te googelen. 

Ja, je kan ook freebase gebruiken. Ik heb zelf de Minifit, deze heeft maar een derde van de capaciteit van de Nord en is na, ik gok, 1,5 uur leeg. Misschien ietsje later

Precies @Frammekewies.

Er zijn er hier genoeg die je snel van dienst willen zijn. Daar is oa. dit forum voor bedoeld.

Als je meer van dampen zou willen weten dan is dit forum de grootste speeltuin van Nederland.

Als je gesteld bent op je throathit zou ik freebase nicotine gebruiken ipv nicsalts. Ik heb zelf wel eens een Juul geprobeerd toen ik op vakantie was in New York, heb ik daar aan mijn neef gegeven zodat die kon stoppen met roken (hij doet nu nog beide maar rookt al wel flink minder dus dat is een plus), werkt op zich prima maar ik heb liever een losse mtl rta dan pods, krijg ik veel meer smaak uit. Maak je wel al je eigen coils of gebruik je kant en klare coils en wat is nu je setup? 

Ik heb een mooie stylish Nord aangeschaft en een zlide. Pod ben ik heel tevreden van. Alleen krijg ik regelmatig vloeistof in men mond. 70/30. 

De zlide gebruik ik de coil die op 13-16w kan. Met een geekvape legend. Ik heb nl nog geen mod voor MTL. MTL lukt mij helaas niet goed. Ik krijg heel, maar echt heel weinig damp uit de zlide. Weet niet wat ik verkeerd doe. Ik hijs zoals van een sigaret maar misschien ligt dit aan het feit dat ik dit niet meer gewoon ben na ruim een jaar niet meer MTL te hebben geïnhaleerd. Zou dit kunnen?

Ik maak niet zelf coils. Mijn setup voor thuis is de geekvape met een cleito 120. Op 85W. 

Bij MTL vapen is het dus het omgekeerde van de thuis setup... Cleito 120 op 85watt.... de kunst van het MTL dampen is heel simpel, namelijk zo rustig mogelijk

hijssen tot je een mondvol hebt... hijs je te hard of te snel achter elkaar krijg je liquid in je mond.

De coils voor MTL dampen liggen over het algemeen boven de 1 Ohm (uitzonderingen daargelaten) de coil moet de gelegenheid krijgen om goed warm te worden

ga je eraan hijssen alsof je aan een Cleito hijst.. dan gaat dat ni-goe-ni.... Liquid in de mond...

Nic salts worden in 2 gradaties aangeboden in Europa, namelijk de 10 mg en de 20 mg  - in Amerika heb je zelfs 50 mg en hoger...

(zie de Juul podjes met de 0,7 ml NS liquids) doordat de NicSalt liquids zachter in de keel zijn voel je juist minder de Troathit... en kunnen ze juist om die reden

ook in de Sub-Ohm tanks, Pods gebruikt worden... NS liquids geven je eerder t verzadigde gevoel, daar de zouten eerder en vooral sneller in het bloed worden

opgenomen dan de Freebase Nicotines.... Na een jaar DL dampen zou ik dan ook niet met de 20 mg NS liquids beginnen maar met de 10 mg...

Je bent met DL dampen waarschijnlijk al op 6 mg of 3 mg beland.. de 10 mg NS liquids zitten ongeveer qua troathit op datzelfde nivo.

Wil je meer troathit met Freebase Nic. Liquid, zorg dan dat je PG verhouding hoger ligt dan de VG

- een goede Traothit krijg je bijvoorbeeld met een 70/30 PG/VG Liquid. Je kunt dat zelf maken of je kunt ze kant en klaar kopen...

de Liquids met een hogere PG zijn over t algemeen iets goedkoper dan die met een hogere VG verhouding. Ook wil een heuse tabaksmaak in een 70/30 Pg/Vg mix

meehelpen aan een Troathit... En mocht je van Menthol houden... dan gewoon lekker veel menthol toevoegen aan je Liquids, dan hoef je niet veel Nicotine erin

te gebruiken om toch een degelijke Troathit te krijgen. Je kunt bijv. bij Save.nl Menthol Kristallen kopen en 1 zo een Menthol Rock toevoegen aan je bestaande

Liquids... dat lost vanzelf op en je bent gegarandeerd van een heerlijke (heftige) Menthol smaak met een kanjer van een Troathit....

Wat voor smaken gebruik je het meeste na een jaar DL dampen ??

Edited by Camikease

Oja... nog vergeten te vermelden...

je kunt dus de NS en Freebase Nicotine Liquids gewoon bij elkaar kiepen, dat bijt mekaar niet en wellicht krijg je dan een beetje meer Troathit en

een snellere verzadigings gevoel.

Bedrijven als Hexa en Vype en ..... doen dit al met hun voorgevulde Liquid Pods...

Edited by Camikease

Ik heb 3 week geleden het systeem van Hexa 2.0 aangeschaft en moet zeggen dat deze goed bevalt. Het was voor mij ook meer om van de sigaretten af te komen, heb eerst een tijd een ander apparaat van Justfog gebruikt maar dit was niet echt mijn ding.

De pods van Hexa zijn gevuld met zowel nic salts als base en geven een prima throat hit. Een pod gaat ongeveer 2 dagen mee bij mij (inhoud is 1.7mL) en het voordeel is ook dat deze makkelijk zijn open, zo kan je ook de pods bijvullen (al wordt het verkocht als single use).

Welkom @Mark87,

Welke Justfog had je, q16? Minifit? Ik ben wel benieuwd.

Als je wilt dan kan je je trouwens voorstellen in onderstaand topic. Wij vinden het leuk om nieuwe leden wat beter te leren kennen.