Jump to content

Aegis X Kit review

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik voor jullie een nieuwe review, dit keer de Aegis X kit.

intro.jpg

De Aegis X kit is de nieuwste dual 18650 mod van Geekvape en maakt deel uit van de bekende Aegis lijn. Deze mod is speciaal omdat hij een 2.4 inch groot scherm heeft, iets wat andere Aegis mods niet hebben. In de kit zit ook de Geekvape Cerberus tank, dit is geen nieuwe tank, maar een tank die al een tijdje op de markt beschikbaar is en in andere Aegis kits zit.

De Aegis X kit is beschikbaar in 8 verschillende kleuren, ikzelf ben heel blij dat ik de volledig zwarte kit ontvangen heb, prachtig ding!

Colors-and-overview.png

Wat krijg je in de doos?

• 1 x Geekvape Aegis X MOD
  • 1 x Cerberus Sub-ohm Tank 5.5ml(Pre-installed: Super Mesh X1 Coil 0.2ohm, bubble glass 5.5ml)
  • 1 x Extra Super Mesh X1 Coil 0.2ohm
  • 1 x Extra 4ml glas
  • 1 x USB kabel
  • 1 x Extra rubberen ringen
  • 1 x Gebruiksaanwijzig
  • 1x Garantie kaart

packaging-1.jpg

Packaging-2.jpg

Specifiacties:

Aegis X MOD
Afmetingen: 90 x 56.1 x 31.3mm
Batterij: 2x 18650 (niet inbegrepen)
Input Voltage: 6.2V-8.4V
Output Voltage: 0.1-12V
Wattage: 5-200W
Weerstand: 0.05Ω-3Ω
Scherm: 2.4 inch OLED screen
Oplader: USB 5V 2A
Modus: Power/VPC/TC/TCR/Bypass
Temperatuur bereik: 100℃~315℃ / 200℉~600℉
Aansluiting: 510

Cerberus Subohm Tank
Afmetingen: 27 x 46.8mm
Inhoud: 5.5ml/2ml
Coil: Super Mesh X1 Coil 0.2ohm KA1(30-90W, Best 60-80W) 
Aansluiting: 510

resistant.png

Aegis X Mod

Ik ben er vrij zeker van dat ik niet zo enthousiast was over een kit als deze in mijn eerdere reviews, de Aegis X wilde ik al meteen hebben toen ik er voor het eerst over hoorde.

De kit is mooi verpakt en bij het openen van de doos toont de Aegis X mod meteen zijn specialiteit, het enorme 2,4-inch scherm, ik had eigenlijk niet verwacht dat het scherm zo groot zou zijn, net een smartphone. Het scherm is zeer scherp en helder.

Grote schermen hebben grotere problemen, het scherm is gemaakt van plastic, wat betekent dat het gemakkelijk krast zoals we dat van andere aegis-mods weten. Geekvape heeft wel een extra schermbeschermer in de kit, maar dat is ook maar een plastic sticker. Het zou gaaf zijn als ze ook glazen beschermers uitbrengen.

Voor mij is het scherm echter een beetje aan de grote kant, ik ben een eenvoudig persoon die alleen de informatie van het apparaat nodig heeft, dit scherm toont niet meer informatie dan de andere aegis-mods, natuurlijk is navigeren door het menu eenvoudiger.

De mod ligt lekker in de hand, met de rubberen randen en leren handgreep ligt hij stevig in mijn palm. De mod zelf is ook aan de lichte kant voor een dual-batterij mod.

Design-1.jpg

Design-2.jpg

Design-3.jpg

De batterijdeur aan de onderkant is makkelijk te openen en sluiten. Wel denk ik dat de batterijdeur vrij makkelijk te breken is als je er niet voorzichtig mee bent.

Battery.jpg

Er zijn genoeg instellingen beschikbaar, scherm kleur en design, 4 verschillende profielen, voorverwarming, VPC en bypass modus en natuurlijk wattage en TC.

Om tussen de verschillende instellingen en modus te wisselen is makkelijk met het grote scherm. Het is ook gaaf dat je kan kiezen tussen 3 scherm designs welke elk 5 verschillende kleuren hebben. Zie onderstaand de beschikbare designs en kleuren.

screen-designs.jpg

De mod zelf werkt zeer goed zoals we gewend zijn van de Aegis series. Hij heeft alle functies die je zou verwachten van een moderne mod. Ikzelf had geen coils om TC te testen, maar aangezien de chipset gelijk is aan de andere Aegis mods ga ik er vanuit dat TC goed functioneert.

Je hebt 3 verschillende ‘power-options’, ‘soft’, ‘standard’ en ‘powerful’. Ik merk eerlijk gezegd niet veel verschil tussen de verschillende opties. Wat deze optie doet; op ‘standard’ zal de mod de wattage zoals ingesteld meteen gebruiken, bij ‘soft’ ligt het de eerste 0.6 seconden ongeveer 10% lager en bij ‘powerful’ 10% hoger.

Een voorbeeldje, de mod staat op 70 watts, ik zet hem op ‘soft’ dan zal de eerste 0.6 seconden de mod ongeveer 63 watts gebruiken om na 0.6 seconden op 70 watts uit te komen.

In de gebruiksaanwijzing kan ik niks vinden over wat AAB en Auto in het menu betekenen (zie onderstand de gebruiksaanwijzing in het Engels), dit had Geekvape er wel in mogen zetten. Door zelf op het internet te zoeken ben ik erachter gekomen dat AAB ervoor zorgt dat je batterijen gelijkmatig worden gebruikt en opgeladen. Als het over AUTO gaat, daar heb ik niet echt duidelijkheid over kunnen vinden, ergens op het internet zeggen ze dat deze modus automatisch het juiste wattage instelt kijkend naar je coil.

Manual-1.jpg

Manual-2.jpg

Als het gaat om de knoppen, het zijn de beste knoppen die ik gebruikt heb op een mod. Ze klikken erg fijn en de vuurknop zijn vorm ligt heerlijk op je vinger.

Aangezien Geekvape claimt dat deze mod 100% waterbestendig is kon ik het niet weerstaan om het te testen. Ik heb een pot gevuld met water en daar de Aegis X (zonder tank natuurlijk) in gegooid. Na 5 minuten heb ik de Aegis X eruit gehaald en hij werkt inderdaad nog gewoon zoals voorheen, hij was alleen wat schoner na een badje 😊 Toch heb ik het niet geprobeerd hem tegen de muur te gooien of met mijn auto erover heen te rijden, maar er zijn video’s waar mensen dit doen en hij zit dit allemaal moeten overleven.

jar-water.jpg

Iets waar ik vooraf nogal mijn twijfels bij had was de batterijduur met zo een groot scherp scherm. Dit heb ik getest met de mod zelf door hem met 2 volle VTC5A’s te gebruiken met het scherm aan op 100% helderheid en nog een keer in ‘stealth’ modus (scherm uit). In beide gevallen gebruikte ik exacte dezelfde coil, tank, e-juice, batterijen en wattage (70 watts). Mijn hijzen gemiddeld zijn tussen de 3.5 tot 4 seconden.

Het resultaat:

Scherm aan 100% helderheid – 175 hijzen

Scherm uit (Stealth) – 196 hijzen

Conclusie, je krijgt er ongeveer 10% meer uit als je de Aegis X in stealth modus gebruikt, maar het nadeel is dat Stealth elke keer als je de mod aanzet moet activeren (vuurknop + beide menu knoppen).

Dan nog, 175 hijzen is niet slecht voor 5200 mAh op 75 watt, voor mij genoeg voor meer dan een dag.

Voor mij zijn de LG-HG2’s de beste optie voor deze mod zolang je niet boven de 100 watt dampt.

Cerberus tank:

Deze tank dampt lekker, veel smaak en grote dampwolken. Het is zeker niet de beste SubOhm tank die ik heb gebruikt, maar hij dampt prima.

Tank.jpg

De coils die je in de kit krijgt zijn de Super Mesh X1 te gebruiken tussen de 30 tot 90 watt (beste rond 60-80 watt volgens Geekvape). Deze coils zijn goed en gaan vrij lang mee, heb er bijna 2 weken opzitten met dezelfde coil. Het katoen absorbeert de vloeistof goed en snel en ik heb geen problemen gehad met ‘ketting-dampen’. Ikzelf vond deze coil het beste rond de 70 watts.

Wat wel jammer is dat je in de kit 2 coils krijgt, maar helaas zijn dit exact dezelfde coils. Het zou fijn zijn geweest als Geekvape een andere coil, bijvoorbeeld de MX2, in de kit had gedaan.

Het uit elkaar halen van de tank en het vervangen van coils is simpel.

tank-apart.jpg

De ‘airflow’ is makkelijk aan te passen door de rechte hoeken die ze op de draairing hebben geplaatst. Ook is de airfow niet irritant luid zoals bij sommige andere tanks wel het geval is.

Het vullen van deze tank is appeltje eitje, het systeem werkt goed. Ook zijn de vulgaten vrij groot dus met elke maat fles moet het geen probleem zijn er geen rotzooitje van te maken.

fill-port.jpg

De Drip-tip is de fijnste drip-tip die ik in een kit heb ontvangen. Precies waarom weet ik niet, want het is een vrij standaard design, maar misschien komt het door het feit dat de tank zelf al een hogere drip-tip connectie heeft en hierdoor de drip-tip langer is dan ik gewend ben.

De Cerberus heeft mijn lek tests doorstaan, ik heb hem een nacht ondersteboven laten staan en een nacht op zijn zij laten liggen met de airflow open. In beide gevallen was er geen druppeltje vloeistof gelekt uit de tank.

Conclusie:

Ik ben verliefd op de Aegis X mod, het is een prachtige mod en echt een goede aanvulling op de Aegis collectie. Met zijn stevige bouw is hij water, schok en stof bestendig, ideaal voor diegene die een wild leventje leiden en voor diegene die een mod zoeken voor langdurig gebruik. Hij ligt lekker in de hand en de knoppen werken goed.

Toch has ik graag gezien dat ze in de kit een andere tank hadden gestopt. De Cerberus is niet slecht, maar toch al wel een oudje. Het was gaaf geweest als ze bijvoorbeeld de Zeus SubOhm of Zeus X in de kit hadden gedaan. De Aegis X mod verdiend simpelweg een betere tank.

Het scherm is een prachtige toevoeging aan de mod, deze maakt het makkelijk om door de verschillende opties te navigeren.

<edit FBT>

Bedankt voor het lezen van mijn review!

Groetjes,

SP013

Edited by Sub-Ωhm
Reclame uitingen verwijderd
  • Like 5
  • 1 month later...