Jump to content

Stijve spieren


Marcos79

Recommended Posts

@Erkki Ja hoor maar niet direct uit de kraan, ik heb altijd een 2liter karaf met dop en 2 literflessen (die ik ⅓ vul en in de vriezer leg, die vul ik als ze bevroren zijn bij), in de koelkast staan en die gaan op een dag op, 4 liter weggezopen. Ik wil wel dat het ijskoud is. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

I'k drink eerlijk gezegd niks liever dan kraanwater, gemiddeld een liter of drie per dag. Al mijn hele leven eigenlijk, en in elk geval sinds rond mijn zevende de ranja me mijn strot uitkwam. Er gaat niks boven een lekker fris glas water voor de dorst. Ik moet er niet aan denken dat alles wat ik drink en of andere zoete smaak moet hebben. Koffie drink ik wel, maar niet meer dan drie, vier mokken per dag. 

 

Maar back on topic ; ik heb de laatste pakweg maand ook weer behoorlijk last van mijn spieren. Ik drink elke morgen nog steeds mijn eerste koffie buiten (en zit daar gemiddeld een uur of twee), ben overdag veel buiten en heb de verwarming ook nog niet aan. Sinds een paar jaar (sinds ik zo rond de 50 ben) betekent dat, helaas, als ik niet oplet dat ik van november tot ongeveer maart regelmatig heb van stijve, pijnlijke spieren.

 

Ik weet het niet honderd procent zeker, maar ik zie wel een rechtstreekse relatie met de temperatuur. Als die onder de 12 graden is, kan ik er bijna vergif op innemen dat ik stijve spieren krijg. Vooral benen, heupen en nek/schouders.

 

Een link met dampen heb ik nog niet kunnen leggen, al heb ik er ooit wel eens iets over gelezen. En in mijn herinnering is juist vg hier de 'boosdoener'. Blijkbaar zijn er mensen die daar bevattelijk voor zijn, en voor wie dampen dus geen ideale oplossing is. Of het ook echt kwaad kan buiten dat het lastig is, is me niets van bekend. 

Edited by L33ntje
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Spijtig genoeg voor jouw staan de meeste dokters nog terughoudend t.o.v. het vapen.

Er is nog geen dokter te vinden die hierover een zinnig antwoord kan geven .je bent een beetje op jezelf en het forum hier aangewezen om het uit te spitten en zodoende het met anderen te delen.

Link to comment
Share on other sites

Ook ik heb flink last gehad van krampen in mijn benen en stijve beenspieren. Volgens mijn fysiotherapeut, was dit ontstaan door een te kort aan mineralen, omdat ik heel snel en veel zweet. Zijn oplossing :  Bij het Kruidvat zo'n potje Calcium, Zink en Magnesium gehaald, binnen de kortste keren, volledig klachten vrij. Sindsdien gebruik ik deze tabletten 2x per dag.

 

image.thumb.png.67b46bf6dd8eb2710e1e4222e0d7f38f.png

 

 

@Marcos79, misschien ook wat voor jou ?

 

 

 

 

Edited by Steamboy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest UGL201019

Kalk zorgt ervoor dat spieren zich kunnen aanspannen, magnesium zorgt voor de ontspanning ervan.

Veel drinken = ook veel er weer uit lozen, zie onderstaande lezing.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
On 15-11-2019 at 10:07, Hansy said:

Er zijn mensen die bijvoorbeeld geen RVS op hun huid kunnen verdragen vanwege de nikkel die er in zit. In Kanthal zit geen nikkel maar ijzer, chroom en aluminium.

 

Je hebt verschillende soorten RVS.

Zoals bekend in de dampwereld ss316 of SS 316L.

Er zijn veel meer soorten RVS 

Bv. Ss317, ss304, ss375 en zo nog 10 tallen . Allemaal verschillende hoeveelheden van substanties. De ene meer waterbestendig of harder dan de ander. Ss304 wordt heel vaak gebruikt in keukens en ss316 van voor dingen buiten. Zoals de schroeven in een vlonder. 

 

Net als Ni80, Ni90 en Ni70, of Ni50.

 

Kan natuurlijk altijd zijn dat je met ss316 geen allergisch reactie krijgt en met ss304 wel of andersom. Omdat er net in die ene meer van dat ene stofje zit. 

 

 

 

Edited by JDS
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Plugin

Slik magnesium tabletten, werkt relaxerend voor je spieren en bloedvaten.
Wel de citraat versie nemen, anders kan je last van diarree krijgen. Meestal krijg je teveel calcium binnen (&te weinig magnesium) door zuivelproducten bv dat wekt juist gespannenheid op in je spieren en bloedvaten. Damn zie nu dat iemand mij al voor is, niet verwacht dat iemand anders daar ook mee zou komen.

Maar zou nogmaals wel een goede magnesium versie nemen dus citraat, gebruik zelf deze: https://www.bodyandfit.com/nl-nl/Producten/Gezond-%26-Welzijn/Vitamines-%26-Mineralen/Mineralen/Magnesium/Magnesium-Citraat/p/p_08864?utm_source=clang&utm_medium=email&utm_campaign=ready_set_gym&utm_content=20200712_ready_set_gym

2 capsules per dag, je kan ze ook makkelijk open maken en oplossen in water, zijn vrij grote capsules. Mix ze zelf in water met https://www.bodyandfit.com/nl-nl/Producten/Eten-%26-Snacks/Superfoods/Green-Superfood/p/green-superfood

 

Edited by Plugin
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...