Jump to content

Vandy Vape Pyro V3

Recommended Posts

Ondanks mijn all-day setup wil ik nog wel eens tankjes wisselen om te kijken of de smaak beter kan.

Ik merk veel dat wanneer ik langere tijd dezelfde tank gebruik, er smaakgewenning optreed en dat ik dan toe ben aan een nieuwe tank.

(mooi smoesje om de aanschaf ervan goed te praten, haha)

Een tijd terug heb ik lang gebruik gemaakt van de eerste versie van de Vandy Vape Pyro.

De 2e versie heb ik bewust overgeslagen omdat er mijn inziens niet heel veel aangepast of verbeterd zou zijn. Ik vond die destijds ook niet zo mooi.

Blij verrast was ik dan ook dat de 3e versie wél goed uit verschillende reviews kwam en er op foto's heul mooi uitzag! Mede door de

airflow zou deze tank een goede smaak en dampproductie hebben werd er verteld in reviews.

Ik heb bewust gekozen voor de Gun Metal omdat ik normaliter alleen maar zwarte tanks heb.

Gelukkig was deze op voorraad en met een kleine 2 week binnen! Hieronder mijn persoonlijke bevindingen over deze tank.

De verpakking

spacer.png

Een mooie, stevige verpakking waarin je duidelijk de airflow van onderuit de tank ziet zitten.

Daarnaast een erg mooie driptip en stijlvolle tank! Uitpakken maar!

Inhoud verpakking

spacer.png

De Pyro V3 wordt helemaal compleet geleverd! Hieronder ga ik daarop verder. 

In vol ornaat

spacer.png

Het is lastig om deze mooi op de foto te krijgen maar de gunmetal ziet er écht heel gaaf uit.

De naam zit er mooi in gegraveerd en je ziet aan de zijkant de airflow iets. Daar zal ik zo dieper op ingaan.

Bij veel van de tanks die ik koop zit zo'n standaard plastic driptip maar deze ziet er heel sjiek uit en loopt iets tab toe.

Het klinkt raar maar (laten we het netjes houden) hierdoor is het gebruikersgemak erg goed!

Daarnaast een extra glastankje en aan de rechterkant het builddeck.

Onderin de verpakking

spacer.png

Onderin de verpakking vind je verder 2 fused clapton coils, de welbekende blauwe schroevendraaier,

een coil-afknip-tool (zodat je beentjes altijd gelijk qua hoogte zijn) en een zakje met reserve-onderdelen, als

schroeven en rubber ringen. Helemaal compleet dus! Er zit ook een squonkable pin bij, mocht je dit gebruiken.

Hieronder de totale inhoud van het pakketje

spacer.png

De Tank

spacer.png

Gaaf he? Pyro staat er echt heel gaaf ingegraveerd, aan de zijkanten zie je duidelijk de gaatjes van de airflow zitten

(daarover zo meer) en onderin een tankje met 4ml inhoud. Hier zie je de driptip net wat mooier.

Airflow

spacer.png

Hier zie je de gaatjes van de airflow. De onderste 6 (rechtopstaande) gaatjes zorgen ervoor dat er lucht naar onder gevoerd wordt

(zie foto verderop). De liggende gaatjes voeren de lucht direct op de 2 coils. Goed over nagedacht en hierdoor is de smaak echt on-

overtroffen! Direct wel een opmerking; doordat de airflow makkelijk gedraaid kan worden, kan het zijn dat je snel wat gaatjes dichtdraait.

Helaas kan niet bijvoorbeeld de lucht naar onder dichtzetten. Je schuift als het ware een schuif van link naar rechts (of andersom) waardoor

je een deel van de airflow sluit wil je bijvoorbeeld de airflow naar onder halveren, dan schuift die schuif ook over de liggende (bovenste) gaatjes.

Voor mij persoonlijk geen probleem maar ik vind een enorme open luchtinvoer dan ook erg prettig. Ik sluit nooit de airflow. 

Eigenlijk vind ik de Pyro V3 hierdoor alleen geschikt voor Direct to Lung vapers.

Airflow van binnen

spacer.png

Hier zie je de airflow van binnen. Je ziet de ovaal vormige opening waar de lucht van de 6 onderste gaatjes doorkomt.

Rechts daarvan op de foto zie je de bovenstaande gaatjes. Dit is de airflow naar de coils.

Onder de airflow die naar beneden gaat zie je een dikke vierkant; deze zorgt voor afsluiting van de liquid toevoer en werkt erg goed.

Het builddeck

spacer.png

Hier een duidelijke close-up van het builddeck. Aan de 2 buitenkanten de wick-toevoer. Je ziet 2 enorme openingen wat deze 

tank minder geschikt maakt voor single-coil. Verder naar binnen toe de schroeven en openingen op de coils vast te zetten.

Ik heb er verschillende coils in gehad en absoluut geen probleem gehad met loskomende coils (de schroeven klemmen goed).

In het midden de airflow die echt volle bak van onder komt. Ik merk dat juist dit erg zorgt voor een enorme smaak-boost!

Tanks die luchttoevoer van onder hebben zorgen voor een écht heel goede smaak. De Pyro is hierdoor een echte smaakbom!

Onderin het midden zie je 1 van de 2 vulpoorten. 2 omdat wanneer je de één afsluit, de andere de lucht in de vulkamer eruit kan laten.

spacer.png

Hier zie je dat de airflow ook van schuin onder de coils zit. De topcap wordt gesloten met een goed

vastzittende o-ring. Je moet redelijk stevig trekken om de topcap eraf te halen.

De onderzijde

spacer.png

Gold plated en verstelbare center-pin. Ik kijk verder nooit naar de onderkant 😉

Let's built it!

spacer.png

Ik heb niet de 2 coils die meegeleverd worden gebruikt maar 2 coils, 3mm diameter.

De Tri-core Fused Clapton coils van Coilology (Ni80). Prima smaakmakers!

spacer.png

Mooi uitgelijnd en hier zie je duidelijk dat de airflow ook van schuin onder komt.

Wicking

spacer.png

Lekker dik erdoor en aan de zijkanten iets uitkammen. Door de grote wick-openingen is wicken echt simpel.

Je drukt de wicks gewoon iets naar beneden. Ze worden nat doordat je de tank bij het vapen schuinhoud.

Ik heb nog geen enkele dry-hit gehad.

Vullen maar!

spacer.png

Zowel flesjes, naalden, als wat dikkere vul-dingen kunnen makkelijk in de opening.

Conclusie

Is deze tank dan weer een verbetering van mijn Zeus X? 

100% zeker! Ik was gek van de Pyro V1 maar deze ziet er zoveel beter uit en smaakt en dampt superveel beter!

Smaak; nóg weer beter doordat je de airflow nu ook van onder én de zijkant hebt. Dit is echt een smaakbom! Je proeft duidelijk de diepere smaak van de juice!

Dampproductie; bizar, ik vape op 80W en dat is meer dan voldoende om énorme wolken te maken. Mijn collega's lachen als wanneer ze me zien dampen!

Airflow; super goed, mede door de aanvoer van lucht van onder, zijkant onder en zijkant op de coils!

Vullen/wicken/bouwen; heel goed, ruim voldoende openingen op je werk op te doen!

Looks; het oog wil ook wat, tank/topcap; heel mooi, driptip prachtig!

Is er dan helemaal niets aan te merken of te verbeteren?

Jazeker wel! 

De Zeus X kon je rustig schuin neerleggen, die lekte echt niet. 

De Pyro V3 loopt -wanneer je hem schuinzet, langzaam aan leeg. De liquid loopt via de wicks dan toch door de airflow naar buiten.

Het afstellen van de airflow; ingenieus bedacht door de lucht zowel naar onder als recht op de coil te laten lopen.

Wanneer je deze 2 apart van elkaar zou kunnen regelen zo dit de tank nóg beter maken! Daarnaast verschuif je hem (te) makkelijk waardoor je

af en toe enkele openingen per ongeluk sluit.

Aanrader?

Dit is nu sinds enkele weken mijn all-day vape!! De Zeus gaat mee maar die gebruik ik bijna niet meer.

Echt een absolute aanrader en voor nog geen 23 Euro bijna jammer om hem NIET te bestellen!!

Vragen? Vragen! Opmerkingen zie ik ook graag tegemoet!! Hoop dat jullie mijn reviews leuk vinden!

• Like 5