Jump to content

Beetje blijven hangen in het jaar 0 - Kanger protank


Sannemuis

Recommended Posts

Hallo allemaal...

 

Al heel lang niet meer hier geweest... ik damp echter nog steeds, alweer een jaar of 6 inmiddels.

 

Vraag: ik damp nog steeds met de oude kanger protanks + airflow valve (met herbouwde coils met katoen).

Ik heb verschillende andere tanks geprobeerd (nautilus mini, groot, kayfun, RDA, kanger sub) maar kom steeds toch weer op de kanger protank uit.

Ik wil geen sub-ohm.

 

Nu zijn de airflow valve's helemaal niet meer te koop sinds kort, dus misschien toch weer eens tijd om verder te kijken....

Wat is een goed alternatief voor de protanks met makkelijk rebuildable coils?

 

Ik heb verschillende mods maar gebruik voornamelijk de Pico 75 Watt, alhoewel ik wel de Pico X ga aanschaffen.

 

Link to comment
Share on other sites

Pfff daar vraag je me wat...ik heb er 2 gehad (Kayfun's) maar wel al een paar jaar geleden. 

Ik wil idd het liefst MTL.

De subtank beviel me niet omdat ik coils rebuilden makkelijker vind dan een deck  en omdat ik graag snel mijn coil wil kunnen vervangen (en dus meenemen zoals de coils van de kanger...ff een reserve in mijn portemonee :-))).

Kreeg een deck nooit gebouwd naar mijn smaak ?

 

Ik damp het liefst op circa 10 watt met een 1.4 tot 1.8 coil.

Nog steeds het jaar 0 of niet ... ? 

Link to comment
Share on other sites

Je bedoelt zoals de RBA van de Subtank, i.p.v. een builddeck? Want zo'n RBA steek je wel zo in je portemonnee. Maar die Subtank is inderdaad niet zo geschikt voor MTL, met de airflow vrij dicht hou je niet veel smaak over.

 

Ikzelf damp trouwens zo rond de 0,8 - 1,2 Ohm op 15 tot 13 Watt, volgens mij zit Huub ook al jaren om en nabij de 14,4 Watt, MTL is al een tijd helemaal terug.

 

De Dvarw en Kayfun Lite 2019 zijn momenteel mijn favoriete MTL tankjes, makkelijk te bouwen, maar wel een deck, geen RBA. Op jouw wattage en weerstand zou je daar toch zo een paar dagen mee vooruit kunnen? Vanwaar die 'RBA' eis?

Link to comment
Share on other sites

Vanwaar die 'RBA' eis?

 

Ik denk gemakszucht...ga meestal een avondje voor de tv zitten bouwen (voor 2 personen) en kan dan een paar weken vooruit. ?

Naast 32 uur werken, 1 dag naar school (HBO), leren voor tentamens, 2 kids en een huishouden heb ik geen zin (en tijd) om elke paar dagen te moeten bouwen....

 

Link to comment
Share on other sites

Ohhh vandaar, neem dan gewoon vier Dvarws (kunststof tank, dus niet voor elke liquid geschikt) of vier KFL19's! Die RBA systemen ben ik al in geen jaren meer tegengekomen.

 

Of een Ehpro True MTL, Ammit MTL (24mm), Brunhilde MTL of een KF Prime. 

 

Ik bouw idd ook meestal drie tot vier tankjes tegelijk op, voor een week of twee in mijn eentje.

Edited by Leo Bak
Kunststof en maten toegevoegd
Link to comment
Share on other sites

Zojuist Hilde besteld...me nu maar eens gaan verdiepen in de verschillende soorten coils....
De laatste keer dat ik hier was kwamen we niet veel verder dan kanthal, ni en ti (uitzonderingen daargelaten).... nu maar eens kijken wat al die andere soorten voor voordelen hebben.

Iemand tips voor een goede site?

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Sannemuis said:

 verschillende soorten coils....
De laatste keer dat ik hier was kwamen we niet veel verder dan kanthal, ni en ti (uitzonderingen daargelaten)..

Iemand tips voor een goede site?

Op die goede site zit je al.
Was je al tevreden over kanthal?
Ja, dan fijn houden zo.
Alle anderen zoals nikkel, titanium en roestvrij staal geven geen beter smaakgenot.
Ze zijn bedoeld voor lagere weerstand, en temperatuur gecontroleerd dampen.
Na de Kanger's gaat Hilde jou een hoop smaak bezorgen.
Het coilen is een eitje.
Probeer eens 10 wikkelingen met 0,4mm kanthal en stook rond de 20 watt.
Keep it simple, en gek doen kan altijd nog.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Het enige bij de Hilde is het uitzoeken welke lucht insert voor jou het meest geschikt is.
Bij mij was de 1,4mm perfect.
Daarna geen omkijken meer.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

On 4-11-2019 at 22:52, Sannemuis said:

Wil beginnen met single... (zal ik later wel weer spijt van hebben, maar ik ken mezelf, anders flikker ik hem zo weer in de hoek :-))


Daar ga je geen spijt van krijgen hoor. Tenzij je grote wolken wilt voldoet single coil prima en is makkelijker. Ik heb nog nooit een dual coil gebruikt, compleet geen behoefte aan.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...