Jump to content
Richard1972

Ares mtl rta zweten of lekken

Recommended Posts

Ik heb sinds een paar dagen de Innokin Ares opgebouwd. Nu komt er af en toe wat liquid door de airflow opening. Gebruik nu nog de bijgeleverde spaced coil 3mm. Ik heb hem gewicked met een Cothn Thread veter katoentje. Deze heb ik ook nog best wat uitgekamd. Ik gebruik 50/50 liquid. Dan twee vragen

Kan het zijn dat ik de katoen minder uit moet kammen tegen iets lekken?

Kan ik ook 70/30 dampen in deze tank?

Groet Richard

P.S. weet dat de airflow altijd wel wat zweet maar dit is meer dan ik gewend ben met mijn Chutulu Hastur mini. Ook weet ik dat als de wick op is hij ook kan gaan lekken. Gebruik nu een verse wick.

Bij dit soort rta's is het altijd een beetje zoeken naar de juiste manier van wicken. Het lekken komt denk ik door iets te weinig katoen in de juiceholes. Ik zou er een nieuw watje indoen en dan een beetje meer katoen in de gaten leggen.

70/30 gaat vast wel, maar kettingdampen wordt lastiger.

Juice hole moet echt goed gevult blijven met katoen beetje uitkammen niet echt veel met kleinere coils is het lastiger om die grote uitsparingen vol te houden met katoen.

Je kunt ook een plukje katoen bij plaatsen in de wick holes wil ook wel helpen inplaats van gelijk nieuwe wick.

Bedankt voor jullie reacties 👍❤️

Ga er straks een andere wick in doen. Even een schoenveter katoen er in en minder uitkammen 👍. Als dat niet goed gaat ga ik een wick van coton bacon in doen.

Even mee spelen en oefenen dus😤

Edited by Richard1972

Gisteravond een nieuwe wick geplaatst. Niet uitgekamt (Cotn Thread) goed in de openingen geduwd 70/30 erin en tot nu toe geen lekkage meer. Kan zelfs redelijk chainvapen ondanks meer katoen en dikkere vloeistof.

Weer wat geleerd😁

Tot nu toe van alles geprobeerd met de bijgeleverde spaced coil. Blijf telkens iets lekkage houden door de airflow. Gebruik nu 70/30 liquid een cotton Thread er doorheen zonder uitkammen en toch na een 100/150 putjes steeds wat lekkage door de airflow.

Nu net de coil iets hoger geplaatst verder boven de airflow vandaan en een cotton bacon wick erdoorheen gedaan. Niet uitgekamd in de juicewells. O ringen vervangen voor de zekerheid. Maar weer hopen dat dit beter gaat.

Blijf een beetje klooien met deze tank. Hij loopt niet in ene leeg ofzo maar het is wel irritant 😵 

Zou een contact coil verbetering kunnen brengen IPV de spaced coils die erbij zitten?

Meer katoen erbij gaat denk ik niet lukken dan trek ik de coil aan stukken.

Iemand nog tips? 

Word er een beetje radeloos van kan het maar moeilijk verdragen,( ocd) 😁

Groet Richard

@Richard1972een bottom airflow is altijd iets lastiger maar zeker 100% lekvrij te krijgen. 

De enige tip die ik kan geven is zorgen dat er genoeg katoen in de wickholes zitten, goed primen en alles goed aandraaien , wat ook zeker niet onbelangrijk is, de airflow dicht draaien tijdens het vullen van de tank. Dan even goed zuigen met de airflow dicht alvorens hem open te draaien.

En lukt dat ook niet dan zou je kunnen overwegen om een top airflow tankje te nemen, deze zijn makkelijker dicht te krijgen.

Nu met de cotton bacon wick geen lekkage meer 👍 meer katoen is de oplossing. Denk dat de cotton Thread katoen toch te weinig is.

@Maurice1974 moet je telkens de airflow sluiten als je hem vult of alleen als je hem de eerste keer vult nadat je er een nieuwe coil/ katoen inzet?

Groet Richard

@Richard1972de rta tank werkt met een soort van vacuüm wat verbroken wordt als je de vulopening open maakt daarom wordt het aangeraden om de airflow even dicht te draaien ivm lekkage.

hoe het helemaal precies werkt weet ik niet maar dat kan iemand je hier vast wel uitleggen. 

De Ares heeft een verhoogd deck en de wick hangt altijd in de vloeistof.

De zuigende werking van de wick zorgt ervoor dat de vloeistof altijd bij de coil komt.

De Ares is eigenlijk een kruising tussen een RTA en een RDTA

Boven- en onderdruk hebben in principe niet zoveel invloed in deze tank.

Wel moet het gat waarin de wick verdwijnt goed afgesloten zijn want anders krijg je teveel liquid bij de coil en dat vind uiteindelijk z'n weg richting de airfow en naar buiten.

De Wickgaten goed gevuld houden is het devies.

Deze tank heeft me al veel moeite gekost om hem goed op te bouwen dat lukt nu eindelijk. Ik vind de smaak er goed in mijn beleving👍

Heb er net bij LPV nog één besteld 😁😁😁 De aanhouder wint😂

@Richard1972, ik zal proberen de werking van jou Ares te verduidelijken.

image.thumb.png.4d3de15af3652f5261a8bc03c6cc3bff.png

Werking RTA :

Wanneer de vuurknop van de mod ingedrukt wordt, zal de coil warm worden en de daar aanwezige liquid, aangevoerd door de wickuiteinden, gaan verdampen. Door tegelijkertijd licht aan de driptip te zuigen, ontstaat een air flow, waarbij buitenlucht wordt aangezogen via het air flow gat en deze, in de verdamperkamer, gemixt wordt met de damp om, vervolgens te worden afgevoerd via de schoorsteen en de driptip, naar de gebruiker.

Werking en functie Wick :

De wick uiteinden hebben twee functies. Natuurlijk is het transporteren van liquid naar de wick in de coil er één, maar het is meteen ook de barrière tussen liquid reservoir en verdamperkamer. De wick uiteinden onttrekken liquid vanuit het liquidreservoir. Door dit onttrekken van liquid, ontstaat boven de liquidspiegel een lege ruimte, waarin een lichte onderdruk heerst. Deze onderdruk zorgt ervoor dat de liquid, als het ware met zijn gewicht "hangt" aan deze onderdruk en niet met z'n volle gewicht op de wickuiteinden drukt. Hierdoor wordt vrij uitstromen van de liquid voorkomen. Daarom is het van groot belang dat de tank, ook aan de bovenkant, goed luchtdicht afsluit. Bij luchtlekkage, zal geen onderdruk opgebouwd worden en zal de liquid met zijn volle gewicht tegen de wick uiteinden gaan drukken, waardoor de wick oververzadigd raakt, met lekkage als gevolg. De hoeveelheid toe te voeren liquid is afhankelijk van de gebruikte soort coil en het gebruikte vermogen. Natuurlijk hebben een grote coil en hoog vermogen, meer liquid nodig dan een kleinere coil en lager vermogen. Het werkelijk te gebruiken vermogen, wordt bepaald door de gebruikte hoeveelheid wick materiaal. In feite wordt je coil gekoeld door de liquid, hoe meer je coil gekoeld wordt, des te hoger het gebruikte vermogen kan zijn. Ook de transport snelheid van het wick materiaal is belangrijk. Er zijn vele soorten wick materiaal, zoals :  Katoen, Silicadraad, bamboevezels, kokosvezels…..etc. Katoen is de meest gebruikte en meteen ook het materiaal met de hoogste transport snelheid. Ook in katoen zijn vele soorten en merken te vinden. Uit diverse testen blijkt telkens dat Muji-katoen, de liquid het snelst transporteert. Muji katoen is eigenlijk een Japans merk de-makeup pad, voor gezichts reinigen. Bij het gebruik van deze pads is het belangrijk dat je let op de vezelrichting. De vezels zullen zoveel mogelijk in de lengte richting van de coil moeten liggen.

Gekke vraag misschien, maar prime je de coil van te voren? En als je dit doet heb je dat ook lekkage?

Ik prime de coil van tevoren idd. Heb nu al een tijdje geen lekkage meer. Ik gebruik nu cotton bacon wick die in zelf op maat knip IPV de cotnhn Thread schoenveter katoen. Ook draai ik nu de airflow dicht bij het vullen en zuig er dan een paar keer aan.

Heb er zelfs een tweede bij. Ben er erg blij mee qua smaak.

👍