Jump to content
dercum300

Geekvape Zeus X

Recommended Posts

Waarom een anti spit back drip tip? Heb zelf ook een Zeus x maar geen spit back of iets? Wick je wel goed, zitten je coils wel goed. Misschien je vloeistof?

Ik snap de vraag wel lol, ik gebruik sinds een maand ook een Zeus X..

De eerste keer mijn coils te kort en kreeg netjes de melding dat dit niet kon (ohm te laag), nieuwe coils gepakt (fabrieks gewikkeld) en ietsje langer geknipt... nu 0,12 Ohm.

dan de 2,5 MM katoen erdoor, netjes op maat geknipt voor geweekt en het setje in elkaar gezet, tankje gevuld even laten staan..... vuren op 110 Watt en een bek vol vloeistof lol....

Hier op het forum eens rond gekeken en kwam er achter dat ik te los gewikt had vandaar de spitback?

Nieuwe katoen gepakt dit keer de 3,5 MM dit zat lekker strak in mijn coils, alles getrimd/geknipt en gefluffed? daarna voorgeweekt setje in elkaar en even laten staan.... vuren en nog steeds vloeistof in mijn bakkes?

weer gaan lezen, je kan immers nooit teveel aan kennis hebben....

Wattage verhoogd naar 130 watt en u is het damp damp en meer damp, maar wel erg heet aan de lippen...

mijn mening? coiling en wicken is lastig en het kan even duren voor je het door hebt... dus blijven lezen en leren maar vooral proberen!

een anti spitback tip gaat je probleem niet oplossen het is slechts een pleister..

Ik had altijd spitback. Tot het moment dat ik het zat was en me ben gaan verdiepen in Coils en draad. Fabriek gedraaid liggen bij het vuilnis. Ik heb draad besteld om zelf te draaien. Fused clapton of triple fused clapton deed de truuk. Binnendraad van 24 26 of 28 met een buiten draad van 38 of 40. Nooit meer spitback als je ook nog eens strak wickt. Maar dat is mijn ervaring. Misschien helpt het jou ook. 

12 minutes ago, stoomketel said:

ik heb mijn Zeus X netjes in de kliko geflikkerd

🤔 volgende x misschien de dampbank eens overwegen... 

@seccondbest je typt dat je hem hebt voorgewerkt en heb laten staan. 
Is je katoen de eerste paar hijsen niet gewoon te nat waardoor je mondje vol zat met liquid?

als je hem met 130 watt te warm vind is het misschien toch te hoog?

Probeer na het wicken eens gelijk een paar hijsen te nemen(wel met nat katoen) ipv nog even te wachten. Wachten hoeft echt niet met een rta als je ook nog eens je katoen doorweekt met liquid. 

Dat is een bekend probleem,ik had ook een bek vol juice.Wat je op deze manier makkelijk oplost.

Edited by richard-V

On 8-12-2019 at 09:54, Sub-Ωhm said:

🤔 volgende x misschien de dampbank eens overwegen... 

Fijn dat ik hier bij toeval op stuit! Heb namelijk nog een tweemaal gebruikte Zeus X en Kylin V2 liggen....

Je zou eens kunnen proberen zodra je de firebutton indrukt, eerst twee keer te blazen voordat je inhaleert. Komen de coils eerst mooi op hitte en heb je misschien een beter verdamping van je e-liquid.