Jump to content

Freemax Gemm 80W Kit review

Recommended Posts

Freemax Gemm 80W Kit review

Hallo dampers,

Vandaag heb ik een review voor jullie voor de Freemax Gemm-kit, deze kit is me door Freemax toegestuurd ten behoeve van deze review, natuurlijk is deze review gebaseerd op

mijn eerlijke ervaring en mening.

8.jpg

Deze kit bestaat uit een pen-stijl apparaat en wegwerptanks die op verschillende wattage niveaus kunnen worden gebruikt. Er zijn verschillende wegwerp-tankopties met verschillende coils, de coils hebben een speciaal gepatenteerd 90% theevezel katoen en diamantgaas(mesh), Freemax claimt dat dit de smaak verbeterd, in de gebruikershandleiding staat het volgende: De coils van Freemax GEMM Tank zijn met nieuwe gepatenteerde theevezelkatoen, afgeleid van 100% natuurlijke thee, met schone en gezonde theegeur om je smaken op te frissen (nee, dit betekent niet dat je damp naar thee smaakt 😉). Ze beweren ook dat het budgetvriendelijk is, één tank heeft dezelfde prijs als een Mesh coil. Er zijn 6 coil / tank-opties, waar ik later in deze review op terug zal komen.

Het apparaat zelf is een pen-achtig apparaat met een interne 2900mAh-batterij. Het is wattage instelbaar op een manier dat het 3 niveaus heeft, afhankelijk van de tank / coil die je gebruikt, definieert het apparaat welke niveaus beschikbaar zijn, eenvoudig 3 klikken (wanneer het apparaat is ingeschakeld) om tussen de niveaus te schakelen, er is zacht (rood ), Gemiddeld (geel) en Sterk (Groen).

Hieronder is een grafiek van de Freemax-website die de verschillende niveaus voor de verschillende tanks toont:

1.png

Laten we beginnen met de verpakking. Het kwam in een mooi ontworpen doos met veel informatie op de achterkant over het apparaat en GEMM-tanks, in de doos vind je:

- GEMM 80W VW Mod

- GEMM Wegwerp-tank (G2 Mesh Coil, 0.2ohm)

- GEMM-wegwerptank (G1 Mesh Coil, 0,15 ohm)

-                   USB-kabel

-                   Handleiding

-                   Waarschuwingskaart

-                   Garantie kaart

Wat ik gaaf vond, is het feit dat je in deze kit 2 tanks krijgt die overeenkomen met de kleur van het apparaat en die verschillende coils hebben, dit geeft je de mogelijkheid om 2 van de 6 
beschikbare wegwerptanks uit te proberen. Bovendien geeft de informatie op de achterkant van de doos je al een goed overzicht van wat er in de doos zit en waartoe de kit in staat is.

2.jpg

De GEMM Mod:

Het apparaat is ongeveer 80 mm lang en heeft een diameter van 25 mm en is daarom qua grootte vergelijkbaar met de Smok Prince, Eleaf iJust 3 en Innokin Plexar. Het heeft een 
ingebouwde 2900mAh-batterij die je het grootste deel van je dampdag moet kunnen volhouden. Het is aan de zware kant, wat ik persoonlijk fijn vind, het is weer vergelijkbaar 
met de eerder genoemde sticks, het voelt niet alsof je een baksteen vasthoudt 😉.

Het apparaat is eenvoudig te bedienen, 5 klikken aan / uit, 3 klikken om te schakelen tussen de 3 wattniveaus (40, 60 of 80W, afhankelijk van de coil ook). 
Er is niet meer aan het apparaat dan de knop en USB-poort.

Het verfwerk is van goede kwaliteit, krassen zullen er niet zo heel snel op komen en het voelt high-end, geen krassen tot nu toe na 2 weken gebruik, wat zeldzaam is voor mij 😊. 

De vuurknop heeft de vorm van een diamantje, of moet ik GEMM zeggen? 😊 het is fijne en klikkerige knop, maar naar mijn mening steekt hij iets te veel uit, zorg ervoor dat het 
apparaat is uitgeschakeld voordat je het in je tas of zak stopt, niemand wil dat zijn mod zonder wetens aan het dampen is in je zak of tas.  Dat is iets dat anders had kunnen worden
 gedaan, maar het is geen groot probleem om te zeggen dat het een reden is deze kit niet te kopen.

Op die GEMM-vuurknop bevindt zich een led-lampje in de vorm van een diamantje, deze toont groen tijdens het verdampen als de batterij 60-100% is opgeladen, 
geel wanneer 30-60% en rood wanneer 0-30% (tijd om op te laden).

De batterij zou de hele dag moeten kunnen volhouden, wat ie in mijn geval BIJNA doet, maar moet de batterij nog steeds door de dag heen een keer opladen om dit als mijn enige 
apparaat te kunnen gebruiken. Het hangt natuurlijk af van de persoon die het gebruikt, ik gebruik dit apparaat over het algemeen op de hoogste wattage-instelling en neem graag lange hijzen. 

Het opladen van volledig leeg naar vol lijkt nogal lang te duren, het duurt ongeveer 1,5 tot 2 uur voordat hij volledig is opgeladen, maar dat is wat een v5-lader. Wanneer het 
batterij-indicatielampje rood wordt, gaan de prestaties ook omlaag, dus uit mijn ervaring is er geen constante voltage / wattage.

Ik hou van de manier waarop je kunt schakelen tussen de verschillende niveaus, de laagste instelling heb ik alleen gebruikte om sommige nieuwe tanks in te werken, want voor 
mij was die instelling te zwak (+-40w). De gele (medium) instelling is veel beter, maar dit ding werkt voor mij het beste op de hoogste instelling (groen). Ik vind het een groot pluspunt 
dat je die 3 verschillende niveau-instellingen hebt, het maakt het voor mensen die beginnen te dampen gemakkelijker om op deze manier te experimenteren in plaats van 
exacte wattage-instellingen enz.

Wat ik ook heel fijn vind is dat de mod meteen reageert bij het indrukken van de knop, deze wordt vrijwel meteen geactiveerd zodra je op de knop klikt en geeft je meteen veel en sappige damp.

3.jpg

Wegwerp GEMM-tanks:

Een ding dat meteen opvalt, is het woord ‘Disposable’, deze tanks zijn eenvoudig in gebruik en zodra de coil verbrand of slecht presteert, gooi je hem gewoon in de prullenbak. 

Er zijn 6 tankopties met verschillende coils:

4.png

De tanks die ik voor deze beoordeling heb ontvangen zijn de G1- Single Mesh, G2- Double Mesh coil (0.2 ohm), G3 Triple Mesh Coil en G4- Quad Mesh Coil.

Alle coils hebben de gepatenteerde coils zoals beschreven op de Freemax-website:

5.png

Wanneer je een nieuwe tank neemt, hoef je alleen maar aan de rubberen afdichting bovenop de tank te trekken en deze met vloeistof te vullen. In het pakket en de kit zit extra 
rubberen afdichtingen voor het geval er misschien een breekt, maar ik hoefde de rubberen afdichting niet te vervangen. Een ding dat een beetje lastig is bij het vullen, is de vulopening, 
het is niet de grootste op de markt en grotere flesjes kunnen problemen hebben met het vullen. De afdichting blijft goed op zijn plaats, heb er geen lekproblemen mee gehad. 

Mijn algemene ervaring dat elke tank zeer positief is als het gaat om smaak, dampproductie en gebruiksgemak. Elk type tank was aangenaam om op te verdampen en ik had het 
gevoel dat hoe meer coils, hoe beter de smaak, het verschil is niet groot. De G4 is bijvoorbeeld qua smaak de beste, maar die 4 coils houden er ook van om veel vloeistof 
op te zuigen. Ik heb zelf het meest genoten van de G2, simpelweg omdat de smaak al heerlijk was, maar mijn vloeistof verdween niet zo snel, ook de ‘trek’ was de meest 
aangename, iets meer weerstand bij het inhaleren dan de andere coils. De G1 was voor mij ook fijn, maar de anderen waren gewoon beter. Een opvallend verschil is dat hoe 
meer coils, hoe warmer de damp, de G4 produceert een veel warmere damp dan de G1, niet HEET of zoiets, alleen wat warmer. De G1 produceert ook een warmere damp, niet koud of zo.

De airflow beweegt gemakkelijk, wanneer hij wijd open is, is hij erg luchtig, een beetje te luchtig voor mij. Maar je kunt het zo wijd open en dicht hebben als je wilt. 
Voor mij persoonlijke was de airflow half open het beste, niet te luchtig en hele goede smaak.

6.jpg

7.jpg

Het mondstuk is niet vervangbaar als onderdeel van de hele tank, voor mij is het een heel comfortabel mondstuk met een opening van 810, sommige mensen vinden het 
misschien niet fijn dat ze hun eigen mondstukken niet kunnen gebruiken.

De tanks waren allemaal zeer schoon, zowel van binnen als van buiten, zoals je zou verwachten van producenten.

9.jpg

Ik gebruik elke tank tot nu toe ongeveer een week, tot nu toe is er geen enkele doorgebrand en smaak is nog steeds zeer goed, het hangt natuurlijk af van de vloeistof die je verdampt. 
Zelf verdamp ik 70/30 zelfgemaakte vloeistoffen die niet te zoet zijn en niet teveel aromas hebben(maximaal 10%).

Het mooie van deze tanks is dat ze compatibel zijn met andere 510-apparaten, dus zelfs als je niet geïnteresseerd bent in het kopen van de hele set, 
kun je een paar tanks kopen om het te proberen, de prijs is als gewone drop-in mesh-coils, dus financieel is het vrijwel hetzelfde.

Mijn algemene oordeel is dat deze kit een geweldig startpunt is voor degenen die willen experimenteren met DTL-dampen, maar zelfs voor degenen die al jaren dampen,
 de tanks leveren simpelweg hele goede damp met een overheerlijke smaak.

Pluspunten GEMM kit:

• Smaak

• Makkelijk te gebruiken

• Batterij capaciteit

• Algeheel ontwerp

• Algeheel concept van wegwerptanks

• Verschillende wattage niveaus

• Mogelijkheid om 6 verschillende coils te proberen

• Geen lekproblemen

Wat had beter kunnen zijn?

• Grotere vulpoort

• Mogelijkheid om het mondstuk te vervangen

Voor degene die geïnteresseerd zijn om deze kit te proberen, de gehele kit is verkrijgbaar voor ongeveer 20 euro en de tanks (2 stuks) voor 10 euro:

https://www.fasttech.com/search?GEMM

https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20191023223701&SearchText=freemax+gemm

Hopelijk was deze review goed leesvoer 😊!

• Like 3
  • Thanks 2

Zat even te gluren op de fasttech-link, maar de wegwerp tankjes zijn nog behoorlijk aan de prijs in vergelijk met een stripje (5 stuks) wegwerp coils van concurrenten.

Bedankt voor je review, hopelijk mogen er meer volgen (heb overigens wel even de CAPS-lock in de titel uitgezet, dat was wle erg schreeuwerig)

• Like 2

Ik denk dat Freemax ook meer bedoeld in vergelijking met hun mesh coils, want die zijn rond dezelfde prijs als deze tanks.

Het is ook een vrije nieuwe kit, dus met de tijd zal de prijs wel wat lager gaan uitvallen. Maar toch, ikzelf geniet echt van deze tanks, de coils zijn zeer goed.

De volgende keer zal ik minder schreeuwen :)!

Bedankt!

Edited by Sledge
FBT: Onnodige quote verwijderd ( https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
  • Like 1

Leuke review. Altijd leuk om nieuwe reviews te zien hier. The more the better. Alleen de tekst leest niet echt lekker zo. lijkt een beetje kopie paste uit een ander bestand misschien? Al die schuifbalkjes vanwege niet passende tekst, daar zou ik wat aan doen de volgende keer.

Is een interessant modje wat ik bijna had gekocht, puur om de mod, maar toch maar niet heb gedaan. Het is namelijk een nog onopgelost raadsel in de dampwereld hoe dit ding werkt. Namelijk 3 dezelfde wattages van low, medium naar full, bij 2 verschillende weerstanden (0,15 en 0,20). Gezien hoe het normaal werkt bij een semi mech zou dat niet mogelijk zijn, maar bij deze dus toch duidelijk wel. Normaal vuren dat soort modjes op bijvoorbeeld 3.2, 3.5, en 3.7 Volt en daar zou bij verschillende weerstanden dus een ander wattage uitkomen. Maar dat is bij deze dus niet. Ik las een review van iemand die er allemaal verschillende tanks op had geprobeerd en bij de één dampte hij prima en de ander weer totaal niet terwijl er geen verschil zat in het type coil die hij had gebruikt (als ik me goed herinner). 

Het lijkt erop dat hij op één of andere manier een bepaald type coil herkent en het alleen daar op doet.... 

Edited by Vaper69
  • Like 1

ik weet dat mijn reviews soms wat lang zijn en dat ik over het algemeen aan mijn manier van schrijven moet werken. Ik woon al 8 jaar in Polen en mijn nederlands is er ook niet echt beter op geworden. Ook ken ik de nederlandse vape termen nog niet zo goed aangezien ik meer communiceer in het engels dan nederlands.

over de verschillende wattage niveaus, freemax heeft ook gemm tanks die op lager niveau werken, als je naar het overzicht in mijn review kijkt zie je ook dat de G2 coil 20, 25 en 30 watt hanteert, er is dus wel degelijk een verschil per coil.

1.png

Bedankt voor je tips en alvast een fijn weekend!

Edited by wahanassatta
FBT: Onnodige quote verwijderd ( https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
  • Like 1

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik zeg niet dat er geen verschil is per coil, ik zeg juist dat er WEL verschil is in wattage voor verschillende coils. En dat is nou juist het vreemde met deze kit. Als je de wet van ohm kent, weet je dat het zeer vreemd is dat de éne coil van 0,15 ohm wattages genereerd van  50, 70 en 90 watt, en de andere coil van ook 0,15 ohm vuurt op 40, 60 en 80 watt.

Of deze: de G1 0,15 ohm vuurt op 40, 60 en 80 Watt, en de G2 van 0,2 ohm vuurt op precies dezelfde wattages, dus ook 40, 60 en 80 Watt. Normaal gesproken kan dat niet... Dat betekent dat deze mod dus niet werkt zoals andere modjes die op voltage vuren.

Want bij een mod die vuurt op 3,3Volt, 3,5 Volt en 3,7 Volt zou hij respectievelijk 72 Watt, 82 Watt en 91 Watt leveren. En zou je er vervolgens een 0,2 ohm coil in zetten dan zou hij respectievelijk 55 Watt, 61 Watt en 69 Watt leveren. 

Ik zeg niet dat dat slecht is, in tegendeel ik vind het juist wel interessant en zou heel graag te weten komen hoe het zit 🙂  maar helaas kun je op een mod als deze dus niet zomaar elke andere tank of RTA zetten want je kan op geen enkele manier je coils berekenen zoals je bij bijv. Steam Engine kunt doen. Het zal simpelweg een gok zijn of ie het doet of niet.

Edited by Vaper69

Bedankt voor je review. Ik moet zeggen dat ik wel nieuwschierig ben naar de tanks. Lijkt mij een mooie manier om Mesh coils uit te proberen zonder meteen ergens aan vast te zitten. Ook bijvoorbeeld voor onderweg, zelf gebruik ik voor DL een rta maar het komt wel eens voor dat deze gaat lekken in mijn zak en dat probleem is dan ook meteen getackeld. Met €8,55 voor 2 tanks bij ali kan je er ook niet echt een buil aan vallen. Ik zat al eens te gluren naar de freemax pro tank maar die is zo groot dat ik er een andere mod voor zou moeten aanschaffen, en deze kunnen als het goed is gewoon op mn pico25 (wel benieuwd hoe lang ( ofkort) mn batterijen mee gaan als ik op 80w ga dampen). Grote kans dat ik deze ga proberen. Nogmaals bedankt!

On 11-11-2019 at 17:42, SP013 said:

Heb je het over de wegwerp tanks? Nou het is een pluspunt voor sommige.

Ikzelf vind het makkelijk geen coils te hoeven vervangen, maar gewoon dat hele ding.

OK. Ik dacht dat we een beetje van de wegwerpcultuur aan het terugkomen waren maar ik zal me wel vergist hebben :gek

• Haha 1