Jump to content
vincevd98

18650 goedkoop op Nkon en duur in de vape shops?

Recommended Posts

Hey,

Had onlangs 2 18650's gekocht op Nkon.nl van het merk Sony VTC5a 2600mAh.

https://www.nkon.nl/rechargeable/18650-size/sony-us18650vtc5a-flat-top.html

Hiervoor betaalde ik maar slechts 3,95 terwijl in alle vapeshops ze 3x zoveel vragen voor dezelfde batterij.

Nu zit ik dus met de vraag waarom deze zo goedkoop zijn op deze website en zo duur in een vape shop?

Nkon.nl lijkt mij een zeer betrouwbare website en de reviews zijn allemaal goed, levering was de dag nadien al in huis dus de service is echt top kwaliteit, maar zit er toch misschien een addertje onder het gras waarom deze batterijen goedkoop zijn?

Omdat de winkels ze vaak gewoon bij NKON kopen en daarna nog wel wat moeten verdienen

NKON is zeer betrouwbaar, daar hoef je niet aan te twijfelen.. Je mag eerder twijfelen aan de woekerprijzen van de winkels..

NKON is zo'n beetje de importeur van NL met een hoge omloopsnelheid voor hun core product. 

Zoals @TheRich al aangeeft halen veel shops zelf hier hun batterijen, omdat de goede prijs niet opweegt tegen zelf importeren ivm afwijkende lithium vervoersregels.

Maar daarnaast zijn batterijen voor shops een koppelverkoop (bijverkoop) met woekerwinst. Dat zie je bij veel winkels, scherp op het hoofdartikel, terwijl de werkelijke marge in de randartikelen zit. Zo ook bij Ryan Air bijvoorbeeld. 

Of bij de shops van benzinepompen. (hoewel brandstof nou ook niet echt goedkoop is)

Los van de prijs, is de eigenlijke goede reden om bij NKON te bestellen omdat je dan vrij zeker bent dat je geen oude batterijen krijgt die al 2 jaar op de plank liggen. En, bij setjes, is de kans het grootst dat ze uit dezelfde batch komen. 

Waarom kost een flesje bronwater 2 euro in een cafe.

Ik vermoed persoonlijk dat ze toch wat winst willen maken zo af en toe.

Bij de buren betaal ik ook 30 cent goedkopere benzine de liter.
Er zal toch geen addertje in mijn tank zitten .

Wat mij nu net is opgevallen is dat de lader dat ik gebruik om deze op te laden stop bij 2162 mAh bij beide batterijen, ik gebruik hiervoor de XTAR x2 en heb al reviews gelezen dat deze niet 100% accuraat is.

Is dit normaal dat deze stopt rond de 2200 mAh of is mijn lader gewoon niet accuraat?

Het zijn 2600 mAh Sony VTC5a's

Ok, het is de lader die niet correct was.

Dernet toonde beide batterijen dat ze volledig waren opgeladen en nu ik ze er terug insteek zijn ze maar 80%.

Let wel dat de lader aangeeft wat erbij is gegaan en niet wat er in zit.. Volgens mij gebaseerd op tijd en interne weerstand. (gokje) Daarnaast is dat ook maar een indicatie, dus wees voorzichtig met je conclusies

En de cutoff van je mod natuurlijk , als die op 3.5 volt zegt batterijen zijn leeg ga je er niet de volle mah's uithalen 😉

Wat @TheRich zegt. 
En dat ze daarna 80 aangeven kan kloppen. Maar binnen de minuut geeft hij weer full aan als het goed is. 
elke batterij die erin gaat gaat hij eerst berekenen wat erbij moet(soft start?)

althans. Zo gebeurt het bij de mijne

13 hours ago, TheRich said:

Let wel dat de lader aangeeft wat erbij is gegaan en niet wat er in zit..

Inderdaad, dus ze waren behoorlijk leeg met een erg netjes resultaat

13 hours ago, TheRich said:

Volgens mij gebaseerd op tijd en interne weerstand. (gokje)

Dat dan weer niet, volgens mij. Hij kan 'gewoon' tellen hoeveel hij erin propt tijdens het proppen.

De interne weerstand kan worden gebruikt als indicatie voor slijtage van de batterij.