Jump to content
vincevd98

Stukje wrap van 18650 losgekomen

Recommended Posts

Ik had onlangs 2x 18650 batterijen gekocht van het merk Sony VTC5a en laad deze op met de XTAR x2.

Na het opladen van deze batterijen is door het uithalen van één van de batterijen, een stukje van de wrap losgekomen aan de onderkant.

Ik vroeg me dus af of er enige risico's zijn als ik deze batterij nog zou gebruiken, ik gebruik de Vaporesso Luxe S en de binnenkant waar de batterijen zitten is volledig plastiek dus ik denk dat er niet echt een risico is voor shorting.

Maar omdat ik toch een beetje paranoia ben voor batterijen die kunnen exploderen vraag ik toch even voor advies.

Ik heb geen materiaal tot beschikking om te rewrappen, dus als dit toch niet veilig is om te gebruiken kan ik dan ook gewoon plakband gebruiken?

spacer.png

En dit is de binnenkant van de vape waar de batterijen komen

spacer.png

Beetje een beetje paranoide met accu's dan een beetje onzorgvuldig 😉

Als de beschadiging alleen aan de onderkant is (bij de -pool) kun je hem rustig nog gebruiken.

Je kunt ook gewoon een nieuwe sleeve om je accu doen, met een warmtepistool of föhn. De meeste vapeshops hebben ze wel, en online kosten ze echt een drol. 

Bij NKON kosten ze meen ik 10 cent per stuk. Altijd de moeite waard een paar op voorraad te hebben liggen, want de wraps sneuvelen nog wel eens. Inderdaad vooral in de lader. 

Eens met @L33ntje hoor @vincevd98,

Niets mis mee om oplettend en waakzaam te zijn met je batterijen. Maar met deze beschadiging aan de onderkant is er geen enkele reden om direct actie te ondernemen. Toch kan het geen kwaad ooit eens een paar wraps mee te bestellen, je kunt ze maar hebben.

Beschadigingen van de wrap aan de bovenkant (plus zijde) zijn over het algemeen kritischer.

Goeiemorgen @vincevd98

welkom op ons forum, altijd goed om na te vragen wanneer je twijfels hebt 👍🏻 ons forum is een grote informatie bron en een grote groep leden die al jouw vragen graag beantwoorden, bij deze ben je uitgenodigd om jezelf in onderstaand topic aan ons voor te stellen…
... altijd leuk een nieuw lid iets beter te leren kennen.