Jump to content
Sign in to follow this  
barrymossel

Smaak minder

Recommended Posts

Heb zojuist m'n Zenith 2ml en 4ml naast elkaar gevaped en er zit best wel verschil in de smaak. Nu zie ik dat de ene cool als 0.6 en de ander als 0.5 herkend wordt, dus ik vermoed dat het daardoor komt. Kwestie van een andere coil erin (dat die 0.6 niet helemaal goed is, zou 0.5 moeten zijn) of misschien wattage hoger zetten??

Ik heb ook beide, en dacht dat ook te ervaren. Maar met dezelfde coils (1.6 gebruik ik het liefste) valt het wel mee, weinig verschil. Gebruik je dezelfde coils en heb je de airflow gelijk staan? Ook de coil smaakt beter na een tijdje, dus dit kan ook verschil uitmaken als je de tank net gebruikt met een nieuwe coil. Het herkennen van de mod van de coil ligt bij mij ook wel wat off, is normaal, daar ligt het niet aan.

En het is persoonlijk, maar ik vind de 0.5 coil de minste die ze hebben voor deze tank.

Edited by Ger84

Juist de 0.5 vind ik echt heel nice. Maar zojuist bij de 4ml een gaatje extra dicht en het lijkt nu meer op elkaar. Zo is het op zich prima. Wist niet dat het daar aan kon liggen.

Maar sowieso vind ik 0.1 ohm verschil best veel...

Ja de omstandigheden moeten wel gelijk zijn, wellicht dat er wat verschil zit in airflow per 'gaatje' in de formaten. Ik krijg ze iig wel goed gelijk. 

Mbt de 0.1 ohm verschil kan ik niets over zeggen, wellicht verschilt het iets per coil hoe die uit de fabriek komt. Ik heb het niet bijgehouden, maar mijn mods geven dus in het display zelf aan hoeveel ohm de coil is en die is nooit exact gelijk als de 0.48, 0.5, 0.8 of 1.6 zoals de coils zijn in de specs. Er zit meestal tot 0.1 verschil in op het display. Als jij ook een gereguleerde mod hebt zal dat niet anders zijn. Maar buiten het verschil dat de ene coil langer meegaat als de ander (dan heb ik het over een zelfde type coil zoala 1.6 of 0.8) merk ik kwa smaak geen verschil als ik dezelfde coils gebruik of de kleine of grote tank.

Volgens mij kwam het doordat ik net nieuwe zelfgemaakte liquid dampte. Die had toch nog een paar dagen mogen steepen (winkel zei dat steepen niet nodig is, maar na twee dagen was de smaak veel beter). En in de kleine Zenith zat oudere liquid.  Besef ik me net omdat ik nu dezelfde smaak ervaar met liquid die ik gisteren heb gemengd (zelfde smaak).

Edited by barrymossel