Jump to content
futuresmoke

Bizar en triestige samenwerking..

Recommended Posts

Dat is ook interessant idd @JoshuaB, hoor graag waarom niet. Esig bond zou ik graag actief hier zien. Er is immers maar 1 plek in NL/BE waar er een enorm betrokken groep zit.

Ik heb iig geen idee Ger. De site van de bond is best up-to-date. Maar als Futuresmoke met een vuist op tafel wil slaan kan dat denk ik beter daar dan hier op een gebruikersforum. Dat is enkel leuk voor de bühne.

Ik zit eens naar de esig bond te kijken op de site, maar idd er zijn niet zoveel shops aangesloten. Volgens mij zijn er veeeeeel meer shops in NL/BE dan aangesloten zijn..... Wellicht hebben ze meer funding nodig. Meld je dan hier man @esigbond!  Ik wil wel belronde doen om shops lid te laten worden. De rest zoekt het maar uit. Lever dan een lijst met shops aan in NL/BE. Maar dan wil ik ook wel wat zien gebeuren in die shops ed.

Man wat is het slecht geregeld allemaal.

@JoshuaBik verwacht natuurlijk niet het antwoord van jou 😅

Edited by Ger84

De shops waren hier allemaal zeer actief. Niet alleen de Nederlandse zelfs ook de buitenlandse allemaal met gratis testers, winacties, spullen voor een recensie etc.

Sinds de invoering van de TPD is dat snel afgenomen tot nagenoeg nul. Dampforum is nu echt verworden tot een gebruikersplatform.

Hoe het zit bij de bond en wat de reden is van de weinige leden, geen idee.

Jammer dat het zo loopt, het lijkt erop dat er een enorme afbraak is en dat velen het 'gevecht' al hebben opgegeven. Kom ik dan aan met mijn 'nieuwe energie' 🤣

Dat vind ik dan weer niet. Onder bijna ieder (negatief) nieuwsitem zie ik een enorm aantal reacties van voornamelijk forumleden, indien reactiemogelijkheid aanwezig natuurlijk.

Ik persoonlijk lees reacties altijd graag, ook bij niet dampgerelateerde berichten. Dat zegt mij meestal meer dan de copy/paste actie van de "journalist".

Ik geloof dan ook dat dat beter werkt dan het "dampersprotest" dat ooit gehouden is in Utrecht.

Hou vooral vast die "nieuwe energie", alle beetjes helpen.

Der Nederlandse bond weet ik niet, maar van de Duitse weet ik dat de contributiebedragen voor 90% van de shops, vooral de kleine eenmanszaakjes, een behoorlijk struikelblok is. Begint bij 700 euro per jaar, en als je een stem wilt hebben het drievoudige. 

Lijkt me toch niet onoverkomelijk. Ligt er natuurlijk aan, wat je terugkrijgt voor die 700 euro, maar ik vind nog geen 6 tientjes per maand nog best schappelijk.

Dan is dat dus weggegooid geld, wat doet die bond dan met dat geld behalve de penningmeester spekken?

Voornamelijk op dit moment allerlei acties met flyers, folders, persberichten, contacten met politici en bedrijfsleven, publicaties op de website etc. Kost allemaal veel geld en kan ook niet uit, maar volwaardig lid van de vereniging worden , kost 1200 euro per maand. Ondersteunend lid is niet meer dan donateurschap. Kan me voorstellen dat dat veel mensen tegenhoudt. 

@Ger84 de bond heeft nagenoeg alle webshops en winkels aangeschreven enige tijd geleden. Gelukkig kunnen we toch wel stellen dat de toonaangevende webshops lid zijn van de esigbond. Niet alle webshops kunnen lid worden omdat ze producten verkopen welke niet (meer) zijn toegestaan.

En @Ger84 we hebben het gevecht echt niet opgegeven. Sterker nog, het moet nog beginnen en daar wordt elke dag hard aan gewerkt!

Dat klinkt natuurlijk als enorme bedragen, maar 1200 per maand is voor een groot goedlopend bedrijf echt niet onoverkomelijk. vooral niet als je bedenkt dat dat gewoon als bedrijfskosten kan worden opgevoerd en het je dus eigenlijk "maar" 600 kost. Voor een klein bedrijfje is dat natuurlijk niet te doen maar 60 / 30 netto lijkt me nou ook geen deal breaker. Ook al heb je dan geen inspraak, als de bond zijn werk goed doet krijg je er dan indirect wel een hoop voor terug naar mijn mening.

Beetje een kip en ei verhaal, maar zo'n bond kan natuurlijk ook pas echt wat doen als er genoeg betalende leden zijn, voor de benodigde fondsen.