Jump to content
kopermolen

Correct primen nieuwe coil Justfog Q16

Recommended Posts

Ik damp al enige jaren met een Justfog Q16.

Hoe prime ik de coil nou correct?

Ik doe het als volgt: ik draai er een nieuwe coil in, laat hem rechtopstaan, druppel er 6 druppels juice in, dan draai ik hem dicht, vervolgens laat ik hem ruim 5 minuten staan en dan heb ik het idee dat ik de coil heb 'geprimed'. Of vergeet ik iets?

Om de justfoq te primen kan je de coil er alvast indraaien. Dan druppel je een aantal druppels op de plekken waar de coil zichtbaar is. Reservoir vullen als het de oude justfoq clearomiser is en erop draaien. Anders hem pas vullen als het een topfill is, de q16 pro clearomiser is dat.

15 minuten laten staan zodat de liquid er goed intrekt en dampen maar.

Ik ben ook begonnen met de q16, was er wel behoorlijk snel op uitgekeken maar dat terzijde. Ik wist nog niet van primen toen dus ik verving de coil en liet hem 5 min staan, werkte prima. Je zou ook de luchttoevoer dicht kunnen draaien en zonder te vuren een paar teugen kunnen nemen. Dan trekt de vloeistof ook sneller in het katoen. En dan kan je hem nog eerder kunnen gebruiken.

3 hours ago, kopermolen said:

Ik damp al enige jaren met een Justfog Q16

En na al die jaren is dit je vraag 😉

als je net start snap ik het enigszins maar 

blijkbaar heb je nog geen dryhit gehad (anders was je vraag wel: wat is die vieze smaak) dus wat je doet is goed👍

Hij smaakt wel scherp op de keel maar ik zit hoog in de nicotine (16 mg), dus ik vraag me af of ik vaak dryhits proef of dat het gewoon de scherpte van de nicotine is.

Ik denk het laatste en als je dan ook nog bijvoorbeeld 30/70(vg/pg) heb dan is het nog scherper. 
maar een dryhit merk je wel. Niet echt scherpte maar meer.....Gadverdegadver! Wat is dat voor verbrande zooi!

en dat blijf je proeven want dat blijft in je coil zitten. 

of je neemt heeeeeelllleeee lange halen (of snel achter elkaar) zodat je katoen wat droger word en dan zit je net niet tegen een dryhit aan. 
dat zou kunnen verklaren dat je het af en toe hebt. 
maar dat heeft weer weinig met primen te maken👍

Qua smaakbeleving valt er op je hardware wel veel te verbeteren overigens. Na een jaar justfog heb je wel eens een nieuwe damper verdiend vind je niet😜

Het is niet voor iedereen een hobby 😉

als het werkt werkt het....

1 hour ago, Thomaz said:

Qua smaakbeleving valt er op je hardware wel veel te verbeteren overigens. Na een jaar justfog heb je wel eens een nieuwe damper verdiend vind je niet😜

Aan de ene kant inderdaad als het werkt dan werkt het, maar:

ik heb nu ook een Vaporesso liggen, deze heb ik bij toeval gekregen. Een Vaporesso 'Swag Kit'.

Daar zitten dan al twee soorten coils in:

1x Vaporesso NRG GT2 0.4ohm Coil (voorgemonteerd)

1x Vaporesso NRG GT CCELL Ceramic 0.5ohm Coil

Met welke zal ik dan beginnen? Ik vind met Justfog 16 mg nicotine wel lekker (ik houd wel van dat scherpe), wil weer 8mg gaan proberen maar ik vond dat altijd net niks. Met welke coil moet ik dan beginnen met de Vaporesso en welke nicotinesterkte is dan prettig (omdat met subohm veel lagere nicotines benodigd zijn zo heb ik het idee)?

Het wordt nu wel offtopic maar goed, anders stel ik het ook nog wel in een nieuw topic.

Edited by kopermolen

@kopermolende nrg coils zijn beide heel goed al vind ik persoonlijk de 0,4 OHM het beste. Aangezien dit sub OHM tanks zijn zou ik er geen 16mg nicotine in gooien, dan val je achterover. Denk zelf dat je het beste 3 tot max 6 Mg kan nemen in de nrg tank. De nicotine komt namelijk een stuk harder aan in een sub OHM tank doordat je deze dl dampt

Edited by Maurice1974

En die coils hebben wel lucht nodig. 
Dus goed zuigen en gelijk je longen in en niet als de justfog eerst in je mond en dan je longen in(zoals met een sigaret)

anders zie ik je volgende topic al:

driptip word erg heet, is dit normaal 😉

Geeft niks @kopermolen je kan je topictitel ook nog veranderen naar bijvoorbeeld 'hulp bij DL na jaren MTL', ik noem maar wat.

In ieder geval, wat @Sebas al zegt, zuig hard aan die vaporesso, ik ken m zelf helaas niet maar alles onder de 0.6 ohm neigt naar wolkenkanon, veel meer damp dan je van je q16 gewend bent, ventilatie is het toverwoord.