Jump to content
Balili

Mod kapot, wat nu?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb de smok g priv 2 aangeschaft via zwoofs.nl

Hij is sinds kort kapot, hij werkt niet meer krijg hem niet meer aan, dus zou echt niet weten wat er aan de hand is

Nu heb ik er best veel geld aan betaald via zwoofs, daarom heb ik zo ook even gebeld alleen gaven ze dus aan dat het maar 3 maanden garantie heeft (heb het ong 6 maanden) en dus dat ik het maar zelf moet uitzoeken.

Ik heb een beetje gezocht of er uberhaupt wel een service ergens is die dat soort dingen maakt, maar geen kunnen vinden.

Wel ben ik even langs een telefoonzaak gegaan en daar aan de monteur gevraagt of hij het kon maken. Hij heeft zijn best gedaan maar is hem ook niet gelukt.

Nu is mijn vraag of er iemand een plek weet waar ik wel terecht kan, of ik het kan opsturen

Alvast bedankt!

Is het in Europa niet zo dat voor alle producten 2 jaar garantie geldt? Volgens mij wel. Dus zwoofs kan wel zoveel zeggen, volgens mij zijn zij verplicht garantie te geven.

Nederland kent geen wettelijke termijn. Een product moet een periode meegaan die je er redelijkerwijs van mag verwachten. Lekker vaag dus.

Maar een wasmachine moet zeker langer meegaan dan 2 jaar. Een mod volgens mij minder. Hoeveel minder? Geen idee.

Al geprobeerd om de batterijen eruit te halen, dan beide knoppen menu zowel fire button een aantal seconden in te drukken. Batterijen er weer in.

Smok is net een oude pc de firmware kan kuren geven en het beste bij deze dampers  is hem ook eerst uit te zetten voor je de batterijen eruit haalt. Firmware kan anders messed up raken.

Edited by Huisregels

Werkt die dan nog niet. Zou ik toch zwoofs nog even aanschrijven met de volgende link erbij

https://www.smoktech.com/support/warranty

Als smok zelf 6 maanden garantie geeft dan mag je dit ook verwachten van zwoofs. Hoopdat je dan onder die 6 maanden zit omdat je aangeeft dat je hem ongeveer 6 maanden hebt.

Edit-

Anders zou je ook nog kunnen kijken of een firmware upgrade helpt.

Edited by Huisregels

Drie maanden is de garantie op batterijen. En volgens mij heeft deze geen ingebouwde accu. 

De reëel te verwachten levensduur van een mod is ongeveer een jaar. Die garantie mag je dus minimaal verwachten. Met de fabriek heb je niks te maken, de garantie is tussen jou en de verkoper. Die regelt het zelf maar met de importeur, en die weer met de fabriek.

De eerste zes maanden is het aan de verkoper om aan te tonen dat er niks mis was met het apparaat en je zelf mede verantwoordelijk bent voor de schade (laten vallen, meedraaien in de wasmachine, Liquid in de 510 laten lopen), na die zes maanden ligt de bewijslast bij jou. In de praktijk is er het eerste jaar en hoop te doen, daarna heel weinig.

Drie maanden op een mod in die prijsklasse is grof schandalig. En recht hebben en recht krijgen is in de praktijk vaak niet makkelijk. Het beste wat kunt doen in dergelijke gevallen is daar niet meer bestellen.

Valt me overigens wel tegen van zwoofs, dacht dat ze een vrij goede naam hadden.

Edited by L33ntje

Wat @L33ntje zegt klopt. Lees https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie maar eens door.

Wat nog roet in het eten kan gooien is 

1 hour ago, Balili said:

Wel ben ik even langs een telefoonzaak gegaan en daar aan de monteur gevraagt of hij het kon maken. Hij heeft zijn best gedaan maar is hem ook niet gelukt.

Als die monteur de mod uit elkaar gehaald heeft, is in principe elk recht op garantie verloren gegaan want dan is voor de verkoper/producent niet meer na te gaan of het een fabricagefout is.

Er zijn voor een shop geen interne modonderdelen te bestellen. Hij doet helemaal niets meer en het scherm blijft zwart met een verse accu erin. Ook wordt de mod niet herkend/gedetecteerd als je hem via USB aan een PC hangt? Het eerste zou nog een losse verbinding kunnen zijn maar als de elektronica kapot is kan een shop hem ook niet repareren. Dat kan alleen de fabrikant.

Op zo’n bedrag hoort gewoon een jaar garantie te zitten. Niet op de coils natuurlijk, maar het elektronische deel echt wel. Het is geen modje van €25.
En als ze nu zouden zeggen dat je garantie verlopen is omdat er iemand aan gesleuteld heeft, is dat ook onterecht, want je hebt er pas iemand aan laten sleutelen nadat zij je (waarschijnlijk onterecht) hebben verteld dat er geen garantie meer op zit.

Maar inderdaad wat leentje zegt: dan is zwoofs een tegenvaller! En dan ga ik vanaf nu iedereen afraden daar te bestellen.

1 hour ago, Balili said:

Dankjewel voor jullie reacties,

Maar er bestaat dus geen speciale mod reparatie of iets?

Nee. En hoewel er veel handige jongens zijn die kapotte mods kunnen repareren (ik heb er gelukkig eentje binnen handbereik), zou het commercieel niet aanhalen. Een mod uit elkaar halen, repareren en en in elkaar zetten tegen Nederlands of Duits loon, zou al heel snel meer kosten dan een nieuwe mod. En met een reparatie is hij niet altijd weer als nieuw.

Je gaat geen modje van 70 euro laten repareren voor 50 euro, wat een vrij normaal uurtarief is voor een handwerksman. (Krijgt hij niet, kost hij). 

Technisch is het dus wel mogelijk, maar niet op commerciële schaal. Een veel storingen zitten in de chip; daar is sowieso geen repareren aan. 

Edited by L33ntje

@Starrie ik heb al twee mods van Smok die kapot zijn en de ene misschien na 3/4 jaar en de ander na 4 maanden. Ik koop geen Smok meer. Voor mij ligt het niet aan de verkoper maar aan het merk zelf.

Ik heb een Smok alien in de kliko gedonderd,
en 2x een Smok Mag kunnen repareren.
Bij ene was de persverbinding van de 510 aansluiting verschoven.
De andere was nat van binnen, en heb ik een isopropanol bad gegeven, en werkt tot op heden weer.

Toevallig heb ik nog nooit iets van Smok gehad, dus over de kwaliteit kan ik niks zeggen. Als je in China koopt weet je dat je van garantie niet veel hoeft te verwachten, maar garantie lijkt me toch de reden dat je wat bij een NL-shop koopt.
Als dat met Smok-apparaten niet te doen is voor de shops moeten ze die maar gewoon niet meer verkopen.

2 minutes ago, Cyber_Huub said:

in de kliko gedonderd

Bij mij ging ook de alien kapot. Die ging mopperen over weerstand te laag e.d.

De ander is de species waarvan het scherm eerst een paar strepen vertoonde en nu helemaal grijs is geworden. Misschien zit er liquid van binnen maar ik moet nog even puzzelen hoe ik het uit elkaar kan halen.

@Starrie de Species kwam uit een NL winkel maar geen garantie meer. Ik ben de bon ook al kwijt 🙂

Dankjewel allemaal nogmaals voor jullie behulpzame reacties.

Ik vond het zelf ook erg schandalig dat ze op die manier reageerde ( zo van 3 maanden garantie daarna zoek het maar uit) en al helemaal als ik me bedenk dat ik zowat de duurste mod heb gekocht wat ze aanbieden..

Nou het probleem was op het begin het tank die ik niet meer 100% op de mod kon inschroeven wat dus half er op kwam en daardoor de mod het tankje niet kon lezen.

Dat is nu wat minder nadat de monteut een beetje heeft gesleuteld. Hij lijkt er nu wat minder slecht er op te komen, alleen kan het dus niet testen omdat de monteur hem helemaal los heeft gemaakt en hem nu niet meer aan krijgt behalve met de oplader, want dan gaat hij wel aan maar zo gauw je hem weer eruit haalt valt hij weer uit..

De monteur zegt dat alles van binnen er goed uit ziet maar geen iddee heeft waarom hij nu niet meer aan gaat..

Ik heb het op dit moment niet bij me maar ik ga zeker even proberen wat @Huisregels heeft uitgelegd.

Nou ik wil er best 50 euro ofzo voor uitgeven want heb er totaal 120 euro aan uitgegeven dus denk dat dat een beter idee is dan weer een nieuwe te kopen

Ik heb zelf ook een gpriv 2 en doet ut nog steeds hier en denk dat ik hem al bijna 2 jaar heb inmiddels.
Maar als je hem op de oplader heb liggen doet hij dus wel wat? Kan je hem dan ook gewoon gebruiken kwa dampen op die manier?
En wat geeft je mod aan kwa hoeveel % vol je batterijen zijn als je hem net er in steekt?
Want het zou zomaar kunnen zijn alsje mod het wel doet wat hij moet doen op de oplader dat je batts gewoon leeg blijven en daarom niks meer doet als je hem er weer afhaalt.

Aan de adapter dampen zou ik niet doen. Die is daar te licht voor.

Er kan van alles aan de hand zijn. Misschien laadt de mod niet goed op en kan je beter een externe lader gebruiken.

Misschien zijn de contacten in de batterijhouder geoxideerd, maar dat zal wel meevallen na dat korte gebruik. Of er zit een draad los. Niet goed gesoldeerd bijvoorbeeld. In dat geval werkt opladen via de usb poort ook niet. Als die monteur dat niet bekeken heeft, laat hem dan maar afblijven van de andere mods 🙂

2 hours ago, Balili said:

............Nou het probleem was op het begin het tank die ik niet meer 100% op de mod kon inschroeven wat dus half er op kwam en daardoor de mod het tankje niet kon lezen.

Dat is nu wat minder nadat de monteut een beetje heeft gesleuteld. ...........

Als ik het goed begrijp, kon het tankje niet goed op de mod geschroefd worden? Dat klinkt als een kapot gedraaide 510 connectie een kwaaltje waar Smok vaker last van heeft, hier is ook een Alien op die manier op zeep gegaan.

Garantie kun je wel vergeten na de sleutelactie van je monteur uiteraard.

Hopelijk vind je een handige Harrie die het ding nog eens uit elkaar wil trekken om een poging te wagen, anders is het wel einde verhaal. Ipv 50 euro aan reparatie besteden, zou ik gewoon uit China een ander modje bestellen. Voor 50 euro heb je daar heel veel keus, voor 55 euro zelfs een nieuwe G Priv 2.

Valt me tegen van Zwoofs. Ik heb daar in het verleden vaak besteld en altijd tevreden. Hebben ze daar niet een technische afdeling. Ze verkopen toch electronische apparaten.

Ze hadden je toch wel iets kunnen aanbieden, ipv zoek het maar uit. Zo is het alleen maar slechte reclame.

Ik hoor een een eenzijdig verhaal, waar ik Zwoofs niet in herken.
Het apparaat is 3 maanden buiten de garantie.
Ik ben ervan overtuigd dat Zwoofs niet letterlijk heeft gezegd, dat ie het maar uit moet zoeken.
Buiten de hobbykneuteraar, zal een bedrijf die dingen niet repareren.

@Cyber_Huub

Nee tuurlijk hebben ze dat niet letterlijk gezegt, wel gaven ze aan dat als het buiten het garantieperiode valt dat ze er niks meer aan kunnen doen en toen vroeg ik van wat moet ik ermee? Als antwoord kreeg ik dat ik maar langs een telefoonzaak ofzo moet gaan omdat ze meestal handig met dat soort dingen zijn..

Als ik het aansluit dan zie ik alleen op het scherm batterijen status. Ze zijn dus helemaal vol maar meer kan ik niet doen of zien..