Jump to content
Sign in to follow this  
Inge V

Niet de zelfde smaakbeleving...wat doe ik fout??

Recommended Posts

Hallo allemaal ben nu 4 maanden aan het e smoken gebruik de Smoq Priv M17... afgelopen weekend een Pico X binnen gekregen, maar krijg niet voor elkaar om dezelfde smaakbeleving te krijgen, weet iemand wat ik fout doe????? 

@Inge V Ik heb je topic verplaatst naar Je eerste e-sigaret vragen. Je had het topic geplaatst in de categorie voor vragen over het forum zelf.

Om antwoord te geven op je vraag: iedere tank is weer anders en kan dus ook een andere smaakbeleving geven.

Tja, wat zal ik zeggen......' een pico kopen'  is wat te kort door de bocht, maar heeft er wel mee te maken.

Elke liquid smaakt in vrijwel elke verdamper weer een beetje anders, en hoewel de Smok ook niet de meest smaakvolle verdamper is.

(Daarbij ga ik er van uit dat de mods die je noemt feitelijk kits zijn, met respectievelijk een baby Beast en een Melo of Ello Duro er op). 

Overigens zijn voor beieden verschillende coils te krijgen met verschillende weerstanden. In de Ello heb je vermoedelijk de HWM of HWN-coils die ook voor mesh coils niet echt de optimale smaak geven. In de Smok (BB) heb je vermoedelijk een totaal andere coil gehad. Maar zelfs als je de coils verwisselt (dat kan toevallig bij deze tanks) zal door de bouw vban de tank de smaak een beetje anders zijn. Wellicht smaken er ook totaal andere liquids lekker in beide tanks. 

Om ongezien iets meer er over te kunnen zeggen, zou ik van beiden moeten weten welke coils je doorgaans gebruikte  en op hoeveel watt ze gedampt werden, dat kan ook een stukje van de verklaring zijn, en dan zou ik ook kunnen zeggen welke coils je het beste kunt gebruiken in de Ello (Pico). 

-Correctie -

Ik zie dat de Smok Priv M17 een toitaal andere verdamper heeft dan de Baby Beast. Het coilfeestje gaat dus niet door. 

Wel een mogelijk andere oorzaak. De Smok heeft coils van 0,4 en 0,6 Ohm,. Dat is niet helemaal MTL dampen, maar doorgaans wel wat kalmer aan, met meer smaak. De Pico X is echt een `mistmachine` met coils (in de kit) van 0,15 en 0,.2 Ohm, die dus bij veel hogere weerstanden gedampt moeten worden, waar je harder aan moet zuigen. 

Ik denk dat je . wederom ongezien , wellicht het beste uit bent met een coil met een veel hogere weerstand, minimaal 0,4 Ohm. Die zal meer smaak geven en ook prettiger voor je dampen.  

Edited by L33ntje

Dank jullie wel zal proberen een andere  coil aan te schaffen....misschien een andere tank erop?