Jump to content

Leon van den Toorn "Longartsen willen totaalverbod e-sigaretten"


Recommended Posts

Als het zo slechts zou zijn als dat ‘Boze Tongen’ ons en anderen willen doen laten geloven, dan zouden wij ons niet stukken beter voelen en DAT is het beste bewijs dat zij liegen. Wij zijn gestopt met het roken van tabak. Wij krijgen niet meer die duizenden stoffen binnen die wel door verbranding van tabak dagelijks ons lichaam binnen kwam.

 

Dat de e-sigaret/damper de grootste bedreiging is voor de inkomstenstroom zowel voor de longartsen als ook voor de farmaceutische industrie en de tabaksindustrie en niet te vergeten de overheden mag onderhand toch wel duidelijk zijn.

Wat mij nog het meeste stoort aan deze hele heksenjacht van deze Longartsen is dat men het niet meer heeft over de mensen die wereldwijd dagelijks doodgaan door het roken van tabak. Oftewel zij willen het minst schadelijke gaan verbieden terwijl het meest schadelijke gewoon verkocht mag blijven worden. En al zou die 5% niet kloppen, dan nog is het roken van tabak vele malen schadelijker namelijk 100%.


Ik heb de bewijsvoering van wie dan ook niet nodig om te weten dat het dampen mij alleen maar gezondheidswinsten op heeft geleverd en dat nog steeds doet. Ik heb ruim 40 jaar gerookt en damp nu 3 jaar en ben niet van plan om met het dampen te gaan stoppen. Wat al die Boze Tongen ook beweren.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Verkeersdoden in 2018:          678     (bron: CBS)

Overleden door roken:            19500 (bron: Nationale Drug Monitor)

Overleden door alcohol:         1800   (schatting volgens Nationale Drug monitor)

Overleden door e-sigaret:       0         (in Nederland)

 

Logisch dat de e-sigaret verboden wordt toch?#sarcasmemodusoff

  • Like 7
  • Thanks 7
Link to comment
Share on other sites

Dit is niet meer leuk.

Hele plezier van het dampen is ver te zoeken voor mij in iedergeval.

 

maak me er toch zorgen over. Ondanks wat iedereen zegt.

Damp nu iets van 5 jaar.

 

Edited by rot-
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, rot- said:

Dit is niet meer leuk.

Hele plezier van het dampen is ver te zoeken voor mij in iedergeval.

 

maak me er toch zorgen over. Ondanks wat iedereen zegt.

Damp nu iets van 5 jaar.

 

En daarmee is het doel bereikt.. Ik maak me er niet druk om, ze zoeken het maar uit.. Als er zoveel pseudo wetenschap en internetkennis tegenaan wordt gegooid, is wat mij betreft de geloofwaardigheid ver te zoeken. Ik ga ook niet meer de discussie aan, "ze" zoeken het maar uit.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Jemig ik damp al stevig sinds 2007 en nog geen problemen ondervonden.

Wel in het rookhol op Schiphol , ik sta daar half in de deur een paar teugjes te nemen van m'n damper het hok staat vol met rokers zo ook een oudere man en hij begint te wapperen met z'n handen en kijkt me heel boos aan.

Dus ik zeg tegen hem tjee hey ik wordt naar hier verbannen om in jouw stank te staan hoor.

Ik was echt verbaasd hoe durft ie.

  • Like 4
  • Confused 2
Link to comment
Share on other sites

Guest Wiebel

In Amerika is uit hun onderzoek gebleken dat 78% van de gevallen THC olie gebruikte. 

Ben wel benieuwd of de 8 mensen welke nu een longziekte hebben dit ook rookte?

Link to comment
Share on other sites

Denk dat de overige 22% bang is om toe te geven dat ze THC hebben gebruikt, misschien uit angst dat ze hun baan verliezen of dat ze uit de verzekering wordt gezet.

Edited by Sub-Ωhm
❗ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ❗
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@The Unknown Misschien omdat ze een trend zien dat er plots gevallen opduiken. Wat voorheen niet was. Misschien zijn ze bang dat de samenstelling van de vloeistof veranderd is ofzo. Maar wij weten wel beter, dat het door verkeerd gebruik is of dat de klachten door iets anders komen.

 

Of het 2de ding: geld. Als longartsen geen rokers meer over de vloer krijgen, hebben ze simpelweg veel minder werk. Dit zullen ze nooit toegeven dat het zo werkt overigens.

 

Toch denk ik niet dat het laatste op dit moment speelt. Ik denk dat ze oprecht denken dat de e-sigaret heel slecht is vanwege onderzoeken van het rivm waar ze zich grotendeels op zullen baseren. Die 95% van public  health, dat is toch niet helemaal uit de lucht gegrepen? Ik kan het mij zo niet voor de geest halen, maar ze hadden toch op basis van voordelen en nadelen een risicoschatting gemaakt?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Na jarenlang gerookt te hebben,en dan gaan dampen geeft het lichaam een flinke reset wat voor sommige waarschijnlijk zeer heftig kan zijn,  daarbij misschien een bovengenoemde pg allergie etc.....

Bij mijn vriendin kwam ook opeens alle sputum los na gestopt te zijn, en daar begint de angst meteen bij mensen vermoed ik wat juist een goed iets is.

Edited by DutchMrD
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Roken said:

Denk dat de overige 22% bang is om toe te geven dat ze THC hebben gebruikt, misschien uit angst dat ze hun baan verliezen of dat ze uit de verzekering wordt gezet.


Of de bak in draaien. Er zijn nog altijd staten waar ze je gerust een jaar opbergen voor bezit van een jointje. Of vijf jaar (Samoa): "In 1999, the Territory established a 5-year mandatory minimum sentence for possession of any amount of any illegal drug, to explicitly include marijuana, even when medically prescribed in another jurisdiction".

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ik vind het wel best, ik ga niet protesteren. Ik probeer wel wat hardware in te slaan ? en moet nog wat reserve glaasjes bestellen want je weet maar nooit hoe streng men gaat worden met de verkoop. Wat kan men niemand dan maken als er een verbod komt? Thuis kan ik gewoon dampen maar op straat en in de auto niet meer? Terwijl mensen gewoon op straat blijven roken? Dan zou de damper niet gelijk gesteld worden aan tabak roken maar aan het gebruik van harddrugs. Dan gaat de hardware en juice straks ook als zodanig verkocht worden, onder de toonbank of gewoon ergens buiten. Nou daar mag men blij mee zijn. NOT!

Ik zie wel waar het schip strandt. Desnoods rij ik naar Duitsland ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

https://www.ad.nl/binnenland/ban-op-e-sigaret-na-fors-bloed-ophoesten-en-nieuwe-longafwijkingen~acc9ce1f/ :

Quote

Wat ook sterk bijdraagt aan het felle tegengeluid van de longartsen zijn de bikkelharde bevindingen op het Europese longartsencongres in Madrid vorige week. ,,Er waren twee grote besprekingen gewijd aan de e-sigaret, waarin de bewijslast helder op een rijtje is gezet. Daar is uitgekomen dat wij onder geen enkele omstandigheid de e-sigaret kunnen aanraden.

 

https://erscongress.org/component/search/?searchword=e-cigarette&searchphrase=all&Itemid=1004

Ik kan hier geen ´bikkelharde bevindingen´ vinden ...

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

@Erkki Dat is helemaal nog niet zo'n gekke opmerking. Hoeveel beginnende dampers lopen de winkel uit met een totaal verkeerd setje bedoeld voor de meer ervaren damper. Hoe vaak is het winkelpersoneel niet vakkundig en ervaren genoeg om de beginnende damper voldoende advies en uitleg te geven. En hoe dom zijn dan de beginnende dampers om in hun onwetendheid te gaan experimenteren en daardoor verkeerde acties te nemen. Zoals dit forumlid die zijn keel en longen verbrandde door op een veel te hoog wattage een flinke hijs nam en dus een vlam inhaleerde.

Dan kom je dus bij de dokter terecht en de oorzaak is de e-sigaret.

 

Edited by Hansy
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Fender En het ergste is, vind ik, de niet-dampers die geloven doorgaans wat in de krant of de nos komt. Of ze zeggen als je zegt dat het niet helemaal klopt ''ja ik las het gewoon in de krant en het is een longarts, die verzinnen dit toch niet''

 

Je wordt er moedeloos van, de haat tegen de dampers. Ik heb bijna de neiging door dit gedonder helemaal te stoppen met dampen, ben het moe dat er elke keer weer iemand anders over begint. Maar ik laat mij zelf niet door dit zomaar wegjagen. Volgende begint men dan over het bier wat ik regelmaat drink, de chips of wat dan ook. Toch hebben mensen meer een afkeer van roken of dampen (luchtwegen) dan vast voedsel of drank. Waar hem dat in zit weet ik niet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...