Jump to content
Fender

Leon van den Toorn "Longartsen willen totaalverbod e-sigaretten"

Recommended Posts

Zat het ook al te lezen op het AD.

Volgens hun is geen enkel wetenschappelijk bewijs/onderzoek  dat aantoont dat dampen minimaal 95% minder schadelijk is.

Ook zou het maar een enkeling lukken om te stoppen met roken door te dampen.

En hele hoop bullshit op deze maandagmorgen!

Niet fijn wakker zo.

Zal ook wel weer een hoop opmerkingen gaan krijgen dadelijk op het werk.

Als het om de centen gaat kwam dit hun heel goed uit, ze speken zich uit te stoppen met nepnieuws te verspreiden en ze doen het zelf, dit is puur om geld te doen en niets anders, mens zien al tijden dat de e-sigaret de mensen echt van het roken af helpt.

Maar ook kelderde hun inkomen van nicotinepleisters accijnzen en tabak, steaks gaat een deel weer roken en pleisters gebruiken en de hysterie is weer over, ik damp mijn spul nog lekker op en dan hang ik de damper aan de wilgen, het is mooi geweest.

"Het aantal Nederlanders dat na het gebruik van de e-sigaret met klachten bij de longarts terecht kwam, is opgelopen van drie naar acht."

Bron

Van deze getallen ben ik wel even stil...

Edit: toevoeging.

Let vooral op de tekst onder de foto van de cigalike naast de tekst van dit stukje TOP*- journalistiek.

(totaal onzinnige prut)

Edited by Storm

Gewoon niet meer lezen skippen en door dampen, ik ben er al zo klaar mee dat ik alles over het dampen op Twitter verwijderd en ontvolgt heb, ik breng zo stéds minder tijd online door wat heel veel voordelen heeft.

Het grootste voordeel is wel dat je niet beinvloed wordt met alle negativiteit om ons heen en vooral fake nieuws, knap je echt van op.

Haha, 

Op het Europese longartsencongres in Madrid vorige week zijn bikkelharde conclusies getrokken over e-roken.

Wij van wc-eend.

Dat valt me mee, dan zijn ze toch vrij nauwkeurig. Het aantal hypochonders zodra ergens een bijwerking wordt gemeld ligt doorgaans vele malen hoger.

Mij zou interesseren hoeveel van die acht al langere tijd (meer dan een jaar) dampen, en hoeveel van die klachten verder gaan dan een zere keel en hoesten (de normale probleempjes van een slecht geïnformeerde beginner).

Een dan nog is er ruimte voor mensen die al iets onder de leden hadden dat pas naar boven is gekomen toen ze zijn gaan dampen/stoppen met roken, en natuurlijk de dual users. Maar die cijfers krijgen we nooit te zien.

En let op de insinuerende Toon in de berichten: klachten zijn nog lang geen aandoeningen! Ik krijg ook 2 of 3 mensen per week met klachten door dampen. Die lossen we op, en weer een tevreden niet-roker erbij 

Edited by L33ntje

Ze zeggen dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs is, dat dampen beter is.
Laat hun dan eens aantonen dat het slechter is.
En ik beweer dat hun kwakzalvers zijn.
Dit is gewoon in mijn ogen nog steeds een nablaat concert.

1 hour ago, Storm said:

"Het aantal Nederlanders dat na het gebruik van de e-sigaret met klachten bij de longarts terecht kwam, is opgelopen van drie naar acht."

Bron

Van deze getallen ben ik wel even stil...

Edit: toevoeging.

Let vooral op de tekst onder de foto van de cigalike naast de tekst van dit stukje TOP*- journalistiek.

(totaal onzinnige prut)

Tja...weetje, al vallen er 800 doden, kijk eens naar de reacties hier, dit is net zo onafhankelijk als de verkoper van jou e cigarette winkel op de hoek..Ik geloof inderdaad dat het niet alleen THC is, vloeistoffen verdampen, wat komt er vrij en wat wordt gevormd, het ijzer van een verdamper, als ik damp is na enkele dagen een aangekoekte laag te zien op de wick, zwart/bruin, geen verbrande smaak, maar wick is wel zwart, wat doet dit....

Toen ik net begon had ik ook een zere keel, vervolgens meerdere bloedneuzen. Na tips en advies van onder andere ln dit forum tot mij genomen te hebben, damp ik niet meer door mijn neus en drink ik meer water. Nergens meer last van!

Dit gaat om niet geïnformeerde individuen die om elke reden naar de dokter gaan. Als de bijwerkingen bekend zijn, hebben ineens veel meer mensen er last van... 

Ook longartsen zien hun toekomstige inkomsten achteruitgaan door de populariteit van de e-sigaret. 

Heeft alleen maar met geld te maken, shame on you.

1 hour ago, OvergeefDave said:

Haha, 

Wij van wc-eend.

Klopt, maar dat is hier ook.

Enige wat interessant is, is het minder slecht dan roken? Ik begon op 16mg, zit nu op 2,5, over een maand ben ik gestopt als ik wil....

Ik heb even het programma van het congres van Longartsen in Madrid opgesnort.

http://k4.ersnet.org/prod/v2/front/program/?e=145&step=10&height=800

image.thumb.png.2e9f239e27b8b06a9b35aa0e09cef1f5.png

Zoals je kan zien:

Dr Chirstiani denk nog steeds dat er diacetyl in liquid zit: https://www.nature.com/articles/s41598-018-37913-9

MCKee: een ontkenner van de 95% https://www.demorgen.be/nieuws/eerste-to-do-na-brexit-strenge-regels-voor-e-sigaret-doen-verdampen~befc6669/

Vestbo: Obscuur, bijna niets over te vinden, maar wordt wel vermeld in medische literatuur die dampen verdedigd. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5162097/

Dus buiten die Vestbo (die misschien als voetnoot staat in de link hierboven omdat hij is aangehaald omdat hij anti is, maar hij kan ook pro zijn).

Hebben enkel mensen gesproken die tegen zijn.

Edited by OvergeefDave

Zou me geen raad weten als ik niet meer zou kunnen dampen.

Maar stel? als ze nu eens gelijk hebben,?.

We nemen het maar aan dat het veel minder schadelijk is,

maar dat komt ook omdat we dat zelf willen natuurlijk.

Maar al die berichten, je word er toch knap zenuwachtig van.

4 minutes ago, burgos said:

Maar stel? als ze nu eens gelijk hebben,?.

Stel dat het nu eens net zo slecht is als roken ..... Ik voel me in ieder geval vele malen beter dan toen ik nog rookte, kortom nog steeds dikke winst.

https://www.ad.nl/binnenland/longartsen-geen-enkele-e-sigaret-nederland-meer-in~a1135572/

Dat is een aandoening die lijkt op een reactie die we ook wel eens zien bij vuurspuwers.’’

Mij lijkt dat eerder een reactie op het inhaleren van lachgas.

Als iemand zegt dat hij gestoken is door een mug, en het lijkt

alsof die gebeten is door een pitbull , ga ik het ook niet geloven.

Was er niet laatst al iets uitgebracht dat de situatie in de VS niet gelinkt lag aan legale liquids/pods? 🤔 zo lopen zo te zien achter...ik ze zouden meer onderzoek mogen doen voor ze een totaal verbod erop gooien!