Jump to content
Carioca

Bestelling Bunkerbase onderschept?

Recommended Posts

Ik heb begin deze week een bestelling geplaatst bij Bunkerbase voor verzending naar België:

5 liter VG

5 liter PG

1 liter 12mg/ml nicotine base

2 shake&vape's

Normaal moest ik deze gisteren ontvangen (verzending vanuit Duitsland), nu staat er bij leveringsdag "delivery pending", wil dit zeggen dat de bestelling "onderschept" is?

Wordt in dit geval de nicotine base eruit gehaald en de rest toegezonden of wordt alles in beslag genomen?

When a shipping status is pending. That means that it's being processed by the shipping courier. A shipment is pending when it has initially been scanned and received by the company.

Google is je vriend! 😉

Gewoon nog ff geduld hebben, komt vast wel aan.

Edited by Pazmaster

eerst stond er levering op donderdag en plotseling "pending met delivery date unknown"

ik zal maar nog enkele dagen geduld hebben maar ik vrees het ergste ☹️

Edited by Carioca

Vast een vertraging opgelopen, gewoon nog ff afwachten. Meer kun je nu toch niet doen.

By the way, ik zie dat je een liter 12mg/ml hebt gekocht. Ik hoop niet dat je ook liquid wil gaan maken op die sterkte anders heb je een probleem.

Gezien het feit dat je in België woont is daar geen zinnig woord over te zeggen, want ja als de douane bij jullie rot wil doen dan doen ze dat ook. Althans dat is tenminste wat ik hier op het dampforum zo her en der meekrijg van de mensen die in België wonen en problemen ondervinden met zendingen vanuit het buitenland.

Edited by Quidam

13 minutes ago, Pazmaster said:

By the way, ik zie dat je een liter 12mg/ml hebt gekocht. Ik hoop niet dat je ook liquid wil gaan maken op die sterkte anders heb je een probleem.

Welk probleem?

25 minutes ago, Pazmaster said:

Waarom zou dat een probleem zijn ? Ik mix regelmatig nog wat op 12 mg, en zelfs wel op 18. Dat gooi ik dan vervolgens niet in een DL-damper, dat niet, maar voor mtl geen enkel punt. 12 is zelfs een vrij gangbare sterkte. 

Edited by L33ntje

Inderdaad.
Het meeste wat ik maak zijn 3-6-12-18mg.
Een enkeling nog wel eens 9mg, maarr beperkt.

Inderdaad @TheRich, dat bedoel ik. Zodra je er bv 10% aroma bij gooit dan wordt de sterkte van de nic verlaagt van 12 mg/ml naar 9,6 mg/ml.

En als die aroma ook nog eens op PG basis is (waarschijnlijk wel) dan verandert de vg/pg verhouding ook een beetje.

Edited by Pazmaster

@Cyber_Huub Ik heb steam engine gebruikt om een schatting te maken, en ik kwam niet helemaal precies uit, dus waarschijnlijk heb je gelijk.

Maar de verhoudingen veranderen in ieder geval wel, dat punt probeerde ik te maken.

18 minutes ago, Pazmaster said:

Inderdaad @TheRich, dat bedoel ik. Zodra je er bv 10% aroma bij gooit dan wordt de sterkte van de nic verlaagt van 12 mg/ml naar 9,6 mg/ml.

En als die aroma ook nog eens op PG basis is (waarschijnlijk wel) dan verandert de vg/pg verhouding ook een beetje.

12 mg/ml is het sterkste dat ze aanbieden, ikzelf damp op 3-4 mg/ml dus ga ik sowieso verdunnen

Bestelling toch ontvangen, blijkbaar wat vertraging bij FedEx.

Nu kan ik met mijn 5liter PG en VG base er enkele jaren tegenaan. Weet iemand hoelang deze bases bewaard kunnen worden?

Mijn 500ml 12mg/ml nicotine heb ik in de diepvries gezet. Kan deze direct uit de diepvries gebruikt worden of moet deze ontdooien?

Mijn nico base is 50/50.

Jaren, mits koel en donker bewaard. Je nicbase kan je ook uit de vriezer gebruiken. Doseren zal wat lastiger zijn.. Wat ik altijd doe, is een kleine hoeveelheid in de koelkast (in de zomer) of een kleine hoeveelheid in 1 van de keukenkastjes bewaar en de rest in de vriezer

VG word zeer dikke stroop in de vriezer.
PG relatief dun.
Beide bewaar ik nooit in de vriezer.
De houdbaarheid is jaren langer dan opgave.
Nicotine toelie tot 18mg in een donkere kast, omdat die bij mij toch nooit aan de datum komt.
De Fisherman's Friend uitvoering echter, staat in 250ml porties ingevroren.

Ik heb 2 weken geleden nog nic base gekocht en die is netjes bezorgd. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Edited by Tamara
High nic