Jump to content
fhg69

NU.NL : Nederlandse klachten e-sig

Recommended Posts

Ik las hem net ook op nu.nl. Er zal waarschijnlijk toch iets zijn, het rare is dat het eigenlijk allemaal mensen zijn die net beginnen met dampen. Een rare heftige soort van allergie misschien ?

Een rare heftige soort van massahysterie zeg je?

Het rare begint al, dat je niet kan reageren op het artikel.
In die monoloog is minstens 4 keer het woord esigaret gevallen.
Met een slag om de arm, de kreet "Het kan zijn dat het om andere problemen gaat".
Gezien de perikelen in Trumpcountry, moeten ze misschien eerst eens de vloeistof onderzoeken.

Het zal ook absoluut iets met vloeistof of wick materiaal zijn. Je weet het toch nooit wat er met vloeistoffen gedaan wordt, je koopt het in goed vertrouwen net zoals een aantal jaar geleden mensen babymelk poeder kochten in China wat gemengd was met melamine. Of wij rundvlees wat paardenvlees bleek te zijn 

Ook in Nederland dampen mensen al meer dan 10 jaar (ik heb zelf in 2007 een tijdje gedampt maar heb het toen niet vol kunnen houden). Ik denk niet dat voorvallen zoals overlijden, klaplong, bloed opspugen, etc. en een relatie tot de e-sigaret in die meer dan 10 jaar over het hoofd is gezien cq. verborgen is gehouden en nu opeens boven komen. De gevonden 3 Nederlandse meldingen zouden nog misschien te maken kunnen hebben met een zeer extreme vorm van PG allergie. Een handje vol dampers hier hebben ook klachten gemeld die uiteindelijk daarop terug te voeren waren maar die klachten waren wel ernstig maar niet zo extreem.

Ik ben er zeker van dat er geen relatie te vinden zal zijn met de reguliere e-sigaret maar we zullen zien wat er uitkomt als oorzaak.

Lekker hypocriet meeliften en fakenews blijven verspreiden, laten ze voor de goede verhouding ook vermelden hoevel dampers er zijn die geen klachten hebben.

Waar hadden ze de grootste muil over nepnieuws? Precies en wat doen ze daar, precies.

Nederland zou alles doen om nepnieuws te verspreiden en wat gebeurd hier, precies dat.

Edited by The Unknown

Of hebben ze allemaal deze damper gebruikt ?  Dat is natuurlijk wel iets anders dan een justfoq

En kan me voorstellen dat je een lichte irritatie in de keel krijgt

Gaat een newbie naar de primera, vraagt om advies. Rookt u veel? Ja? Dan moet u deze hebben, die heeft een coil van 0,2 ohm en is geschikt voor zware rokers. (oh, nou ja goed, hij zal er wel verstand van hebben) Nu nog wat liquids erbij. 6 of 12 mg moet goed zijn, aldus de verkoper. Welke smaken heeft u? Wel een stuk of 100, kiest u maar. En ongehinderd door enige kennis worden er een aantal lekkere smaakjes gekocht. En oh jee, die zijn toevallig allemaal 70/30 PG/VG. Thuisgekomen alles direct proberen. Da's toch wel een beetje scherp. Ach dat zal wel wennen moeten natuurlijk, gewoon doorzetten. Volgende dag, ik krijg toch wel wat last van mijn keel, maar het moet toch echt beter zijn dan roken, nog maar even doorzetten. Volgende dag, toch maar even naar de dokter. Oh, u rookt nu een e-sigaret? En U hebt sindsdien last van uw keel? Dan zou ik er toch mee stoppen, volgens bekende longartsen is het toch niet zo goed. In Amerika zijn er zelfs al doden gevallen. Ik zou er toch eerst maar mee stoppen tot er wat meer over die e-sigaret bekend is. Maar wel goed dat u wilt stoppen met roken, daar kan ik u ook wel mee helpen..........

58 minutes ago, Maurice1974 said:

. Een rare heftige soort van allergie misschien ?

Volstrekt onmogelijk aangezien er geen allergenen in ejuice zitten en als die er wel in werden gedaan dan werden ze geneutraliseerd door PG.. Net als in ziekenhuizen en in sick buildings, waar de vaper een machine is die op de luchtaanvoer zit aangesloten om het ziekenhuis steriel te houden.

Kan zijn dat je dat niet wist, maar waarom ga je zulke heftige verklaringen zoeken na het lezen van zo'n ontieglijk lulverhaal?

Als een arts zich voorstelt als iemand die zich zorgen maakt over vapen en dan elfhonderd mensen ondervraagt, en maar drie voelen zich zoals waar de arts al voor vreesde, dan hebben niet eens alle hypochonders van de groep een beetje hun ding kunnen doen.

Edited by monotom

Volgens mij zijn de leden bij een vereniging van artsen, allemaal dokter.
En die artsen hebben natuurlijk 3 "gevallen" opgebraakt.

Ik zeg niet dat het zo is , alleen dat het misschien zou kunnen , al of niet in combinatie met een ander product

Ze hebben geleerd van de VS. Daar is voorafgaand aan deze ongelukken vanuit de instanties al maandenlang een inventarisatie van klachten geweest met als doel de e-sigaret zwart te maken. Blijkbaar gaan we hier hetzelfde zien.

Wanneer je zo´n vraag breed uitzet onder de bevolking  dan komen daar altijd positieve klachten op. Al was het maar omdat het in de menselijke natuur ligt om oorzaken aan verschijnselen te koppelen, die in de werkelijkheid geen verband hebben. Verder heb je ook nog hypochonders......

Zo ook in de VS. Zo hebben de instanties in de VS ook al geprobeerd zogenaamde seizures te koppelen. Wanneer ik dat woord in Google translate gooi staat daar beroerte. Ook daar waren veel meldingen van. En ook kritische mensen hebben dat weer bekeken, en dat bleek dus allerlei vage meldingen te zijn. Meestal geen beroerte. Of indien wel, dan lag er grote tijd tussen beroerte en een keertje e-sigaret gebruik enz, enz. Bij kritisch bekeken kwam daar ook weer een hoop onzin uit.

Dus men heeft ook al geprobeerd beroerte aan e-sigaret te koppelen. En heeft dit natuurlijk ook zo uitgebreid in de media vermeld, alsof er wel een verband was.

Verder zullen ook dampers beroertes krijgen. Per slot van rekening zijn het gewoon mensen met menselijke ziekten.  Maar ja daar hield men geen rekening mee. Het wordt pas eng wanneer dat er veel meer zijn dan bij andere ex-rokers.

Het wordt belangrijk wanneer het percentage beroertes beduidend hoger gaat liggen wanneer je dat zou vergelijken met een andere vergelijkbare groep ex-rokers.  Belangrijk is daarbij dat die groepen groot zijn, want anders speelt toeval een te grote rol. En daarvan de ziektes inventariseert.  In beide groepen zullen ziekten voorkomen. En dan kijken of je kunt zien of er opmerkelijke en relevante verschillen zijn of niet.

EN TOT NU TOE IS ER IN AL DIE 15 JAAR MET AL DIE TIENTALLEN MILJOENEN MENSEN DIE NU WERELDWIJD E-SIGARETTEN GEBRUIKEN NOG NOOIT ECHT IETS RELEVANTS GEVONDEN.

Edited by elja

"Een patiënt had e-sigaretten gebruikt van zijn dochter en is heel snel daarna bloed gaan ophoesten, terwijl hij aan zijn longen nog nooit iets gemankeerd had", aldus Van der Toorn.

Een andere oorzaak voor de problemen werd volgens de voorzitter niet gevonden. "Ook in de andere twee gevallen is de waarschijnlijkheid heel groot dat het gebruik van de e-sigaret ermee te maken had."

Wat is dat nu weer voor een raar verhaal.

Ik heb nog voor ik rookte ook eens bloed opgehoest, gesprongen adertje in mijn linker long.

En die andere twee gevallen, wat hadden ze dan? Gevallen van de trap met een e-sig in de hand?

Wat word ik blij van alle reacties die op nu.nl worden gegeven!! Mensen geloven het gewoon niet meer 

Wederom storm in glas water, shure het is ontzettend vervelend wat er aan de hand is met de patienten maar de relatie tot vapen.... 
Maargoed door de "regering" zal dit weer een stok zijn om zaken nog strenger te reguleren, daar baal ik weer van,
elk jaar is er wel weer een momentje dat er negatief nieuws is in relatie tot vapen. Ipv juiste onderzoeken en begeleiding wordt de gewone man weer de dupe.

Damp al 6 jaar maak alles zelf, weet exact welke stoffen er in mijn juice zitten en onderhoud mijn damper goed.
ik blijf weg van "vreemde" stoffen zoals olien etc (dat is al jaren bekend dat je dat niet moet dampen)
Anyhow, ik voel me nog steeds super goed, zelfs na 6 jaar veel beter dan toen ik nog rookte....maak daar maar een case studie van regering!

Heb net even een onderzoek gedaan onder mijn eigen gezinsleden. 

We hebben allemaal wel eens hoofdpijn en eten ook allemaal wel eens aardappel. 

Dus van aardappel krijg je hoofdpijn!!!  Tijd voor aardappel regulatie. 

Btw ik moet mijn eigen ook maar eens aanmelden met tegenbewijs bij zo'n arts, mijn longen zijn binnenstebuiten gekeerd net na 3 jaar dampen en 35 jaar roken geen longschade gevonden, how come.

Pff ik word hier he-le-maal gek van. Die achterlijke artikelen. Gisteren ging ik uit eten. Ik naar buiten en lekker genieten van een dampje. Komt er een vrouw op mij afrennen: he dat is echt super slecht stop er mee dit en dat. Terwijl ze zelf een peuk aan het roken was. Toen ik reageerde met: joh die peuk is ook niet gezond, vapen ook niet. Dus laat me lekker. Volgde deze reactie: heb je niet gelezen dat er in de VS wel 6 mensen zijn doodgegaan. 

Ik zei niets en ben maar naar binnen gegaan.

Er is gisteren iemand in het water beland, en verdronken…
Ik eis een ban op water!

Toch zie ik langzaam naar zeker een kentering, een beetje meer nuance in de berichtgeving. Behalve bij Wanda natuurlijk. En btw, je kunt je ook in een coma zuipen, ik hoor niemand over drank verbieden.

2 hours ago, datux said:

Anyhow, ik voel me nog steeds super goed, zelfs na 6 jaar veel beter dan toen ik nog rookte....

Same here, leuk dat een "antiek" forumlid weer eens op visite komt en goed te horen dat je nog steeds een tevreden damper bent 👍🏻 

Gelukkig staat er bij het artikel op NU wel met een hele alinea kop erbij dat de waarschijnlijke oorzaak die illegale wietolie is.

Ook de reactie sectie is goed voorzien van weerwoord. 🙂

Gisteren moest ik het de timmerman uitleggen die hier een klusje kwam doen en mij zag dampen. Vanavond met het bezoek, zal ik wel weer de hele riedel moeten afdraaien.

@Raycoupe jup dat usa verhaal krijg ik mensen wel uitgelegd, maar als men zegt “en die drie nederlandse zieken dan” jaa wat moet ik dan zeggen 😛 iets als “dat is berust op speculatie”?