Jump to content

Flavor ban USA


vaper89

Recommended Posts

Ik ben volop pessimistisch. NIet alleen als ik de anti's bekijk, ook wij vapers zelf maken op mij een weinig hoopgevende indruk.  

Als ik bijvoorbeeld dat initiatief bekijk om de TPD ter sprake te stellen dan denk ik niet dat er voldoende animo is om een vuist te maken tegen alle FUD en lobby en vooroordelen. 

 

40K handtekeningen van het benodigd miljoen en meer dan de helft van de tijd is verstreken. It's safe to say nobody gives a shit. Al zal het ook niet helpen dat die site een vette privacy error geeft (al sinds alle maanden dat ik het ding ken).

 

1747355532_Screenshot2019-09-11at23_16_00.thumb.jpg.87440d103c507f44750a399362c16b6a.jpg

794386515_Screenshot2019-09-11at23_19_38.jpg.043244282cfd68a0a713fca6099085c5.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Als het zo blijft door gaan zie ik het nog gebeuren dat dat het dampen straks echt nog underground gaat worden. Ik sta nergens meer van te kijken.

 

Aan de andere kant kunnen we het eigenlijk bepaalde mensen nog niet meer eens kwalijk nemen, ze lezen niks anders meer in de media.

En we kunnen slechts iedereen gaan verplichten zich erin te gaan verdiepen. Wordt ook moeilijk omdat er veel mensen zijn die helemaal niks met dampen hebben en het allemaal geen moer interesseert verder. Zo zie je maar weer hoe beïnvloedbaar de media kan zijn.

 

Ergste van alles is dat de overstap van roken naar dampen steeds moeilijker gemaakt wordt en levens kost. Wat betreft Trump, die man spoort gewoon niet. Hij zal zelf wel veel belangen hebben om het vapen te bannen in de US.

Edited by Dvarwlover
Typfout
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Damuku said:

@monotom Ik hoop dat het een flinke boost gaat geven aan deze initiatiefen. Het beste wat we kunnen hopen is dat 

1. Het niet overwaait

2. Snel duidelijk wordt dat dit averechts werkt en dat ze snel weer terug draaien

 

Je hoopt dat wat precies een boost geeft aan welke initiatieven? Wat moet niet overwaaien? Duidelijk in welk opzicht? Ik kan het ongeveer allemaal wel raden maar je moet denk ik wat  helderder formuleren als je wilt dat iedereen het begrijpt
 

6 minutes ago, monotom said:

Al zal het ook niet helpen dat die site een vette privacy error geeft (al sinds alle maanden dat ik het ding ken).

 

 

Oh ja da's waar ook. Ik denk ik meld die error nog maar eens, maar...

 

Quote

Your message wasn't delivered to info@vapingisnottobacco.eu because the address couldn't be found, or is unable to receive mail.

 

En dat is hun officiele adres voor contact als je organisatie zich wil aansluiten. Knulliger kan niet.

 

2 minutes ago, Dvarwlover said:

Wat betreft Trump, die man spoort gewoon niet. Hij zal zelf wel veel belangen hebben om het vapen te bannen in de US.

 

Als dat zo is dan spoort hij op zich wel maar deugt alleen niet hahaha.

 

Maar ik las dat Melania anti is. Dat zou je best "belangen" kunnen noemen idd.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

@monotomDe initiatieven die jij aanhaalt bedoelde ik, daar had jij het namelijk over dus ik dacht dat je dat wel zou begrijpen.

 

1. De flavorban (sorry dacht dat het duidelijk was aan de topicthread)

2. De flavorban als in averechts werkt  (je weet wel averechts in de zin van, het tegenovergestelde wat ze er mee willen bereiken dat is bij mijn weten de definitie van averechts)

 

Sorry typgebrek, ik ben te snel (heb het al vaker gezegd maar blijf het zeggen... bekend probleem)

Edited by Damuku
Link to comment
Share on other sites

Quote

Idiotic. Anti-science. Anti-public health. And the poor, undereducated, mentally ill, minorities, women and LGBTQ community will suffer disproportionately as this policy will encourage them to continue to smoke and die in higher numbers.

 

Beetje een rare tweet. Ik snap niet waarom die groepen meer encouraged zouden worden om te roken dan andere groepen. 
 

Bovendien leest het meer als een aanmoediging voor Trump dan als iets anders. "Bedoel je dat ik al deze groepen tegelijk een loer kan draaien door dat vapen in de ban te doen?"

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Damuku said:

De initiatieven die jij aanhaalt bedoelde ik, daar had jij het namelijk over dus ik dacht dat je dat wel zou begrijpen

 

1. De flavorban (sorry dacht dat het duidelijk was aan de topicthread)

2. De flavorban (nogmaals in mijn hoof klonk het helderder)

 

Geeft niks hoor. Maar voor alle zekerheid: ik noemde maar een enkel initiatief. En je zegt nu dat je wil dat de flavorban niet overwaait (ik denk dat je juist wel wilt dat het overwaait) en dat hij averechts werkt (dat valt nog te bezien al denk ik dat het inderdaad zo zal blijken te zijn) en moet worden teruggedraaid (moet dan eerst nog worden "heengedraaid").

(ik heb zelf meer last van wijsneuzigheid al tiep ik ook vaak een beetje te snel)

Edited by monotom
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Net dat van trump op het NOS journaal gezien (liep er  per ongeluk  met zappen tegen aan...)

Ten eerste jammer dat men dit scherts figuur in de huidige wereld zo serieus neemt, aangezien ook met dit hij zo duidelijk handje klap met de tabak industrie gedaan heeft.

Yeh dit jaar 6 doden door dampen in de us.... maar dus niets over de 6 miljoen doden wereld wijd per jaar door tabak...

 

Maar ok, ik neem dat figuur niet serieus maar waar ik dus wel kribbig van wordt is ons staats journaal.

Loopt die buikspreek pop van het journaal, na dit item te vermelden dat het in europa beter is geregeld omdat in amerika men 3x zoveel nicotine kan gebruiken...

Alleen heeft nicotine niet heel veel invloed op de gezondheid, maar wel al die andere troep in tabak, en dan praat die lullo ook nog eens met trump mee zonder maar iets van weerwoord of verwijzing naar tabak. Hierdoor blijkt weer de gemiddelde kennis welke over het volk wordt gestort.

Zover ook mijn bevestiging van het staats journalisme (wat ik toch al had opgegeven qua betrouwbaarheid),

 

Moest dit even kwijt....

(en denk ook fckit, heb al me dingen op orde, al verbieden ze alles ik blijf dit doen, omdat ik wel weet dat veel beter is dan die tabak zooi)

Edited by MarcoPolo
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Dammm weer een zwarte bladzijde voor ons dankzij het NOS en ook niet vermelden dat het om liquid van de zwarte markt gaat.......haters kunnen nog harder gaan haten godvrrr ga dit maar alweer eens verdedigen.

Nu heeft Wanda weer een stok om mee te slaan zucht........

Edited by DutchMrD
Link to comment
Share on other sites

Ik had, tegen beter weten in natuurlijk, goede hoop dat "The Big Orange" een begin zou maken met "Drain The Swamp" (Pomp de Polder Leeg!).

Het lijkt erop dat we dus een nieuw moeras gaan krijgen.

Trump is hiermee dus wel miljoenen stemmers kwijt maar het alternatief is zelfs nog weerzinwekkender. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Ger84 said:

Mooi stukje van de Britse vaping-industrie over de ban. Ze hebben het daar een stuk beter voor mekaar iig.

 

https://www.talkingretail.com/news/industry-news/uk-vaping-industry-reacts-us-plans-ban-flavoured-e-cigarettes-12-09-2019/

 

Mooi stukje inderdaad, maar daar zal Trump waarschijnlijk toch geen informatie aan hebben aangezien die een blok voor zijn kop heeft..
Maar goed, mooi dat ze in Engeland gewoon tegengas geven, daar kunnen ze hier in Nederland nog wat van leren.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Je zou toch zeggen dat hij de media wantrouwed op vrijwel alles en dat hij tegen het beleid van democraten zou zijn....

Nou dit was inderdaad fake news en wat dit onderdeel betreft mag Trump zich democrate noemen. Misschien zouden we dat moeten zeggen op zijn twitter feed. "Trump allaints with fake news media" of " Trump switches to democrates on Vaping" XD

 

Ik ben wel erg van slag vandaag. Ga hier niet zeggen dat Trump mijn vriend is, maar dit had ik toch niet van hem zien aankomen. Hopen op een U turn.

Inderdaad wel blij dat Engeland tenminste niet hier in mee gaat. Ik blijf lekker hier hoor, de rest van de wereld lijkt wat dit betreft al in de fik te staan.

Edited by Wed
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, vaper89 said:

Bedoel je dat in het licht van de berichtgeving?

Ja. Ik vindt het wel een zware mokerslag dit en erg negatief wat voor een voorbeeld dit geeft voor andere landen die al enigzins een negative richting in waren geslagen zoals Nederland

Link to comment
Share on other sites

@Wed klopt, snap het wel heb ik zelf ook. Vindt het erg dat zulke groepen maar ook een minister als het onze volgens het bericht blij is met een dergelijke maatregel. Enige wat het doet is dat mensen terug gaan naar sigaretten. Voor veel dampers werkten andere middelen niet.

 

Mooi artikel trouwens @RickLena 

 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Poohtjes said:

vapen in de ban, maar wel elke gek met een wapen laten rondlopen

 

De vergelijking met het wapenbezit in de VS gaat totaal niet op aangezien dat het recht van wapenbezit in de Grondwet is opgenomen en deze is onveranderbaar.

Wat ik veel ernstiger vind is dat tegelijkertijd met deze gedeeltelijke ban er niets wordt gedaan aan de verkoop van tabak.

Daar zou veel meer op gehamerd moeten worden en niet op het dampen wat het rookprobleem juist zou kunnen oplossen.

Inconsistentie van beleid. Vaping: No! Smoking: Yes!

Dát gebeurt er nu en de gehele medische wereld zou daartegen in het geweer moeten komen.

Waarom dat niet gebeurt, weten we ook allemaal.

 

Maar goed....we leven in een tijd waarin de feiten er niet meer toe doen, waarin realiteit verward wordt met ideologie of religie, waarin "moderne" vormen van bijgeloof en hekserij de norm begint te worden.

Het onderzoeken van feiten (wetenschap) was ooit de basis van westerse beschaving die toch de meest succesvolle aller tijden genoemd mag worden.

Het westen is aan het einde van haar cyclus gekomen. Het is soms hemeltergend te zien hoe diezelfde beschaving zichzelf aan het vernietigen is op alle denkbare gebieden. Het westen vreet zichzelf op en zal uiteindelijk gewoon vervangen worden.

Deze vaping ban is daar weer een "prachtige" illustratie van.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, monotom said:

En je zegt nu dat je wil dat de flavorban niet overwaait (ik denk dat je juist wel wilt dat het overwaait)

Als in overwaait naar europa, het is inderdaad maar net hoe je het leest. Daar had ik niet eens bij na gedacht.

 

Wat betreft averechts effect...ik denk echt niet dat kinderen minder gekke dingen gaan doen, ik ben ook jong geweest en als iets niet mocht deed ik het juist. Ik hoop in iedergeval dat de amerikaanse overheid toch nog is achter de oren krabt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...