Jump to content

Flavor ban USA


vaper89

Recommended Posts

7 hours ago, Pazmaster said:

Dit gaat de geschiedenis in als het grootste schandaal m.b.t. mis- en desinformatie.

Ik ben bang dat er niets de geschiedenis in gaat, als eenmaal de strijd gestreden is en Big Tobacco wereldwijd zijn IQOS en vergelijkbare HNB apparaatjes op de markt heeft gebracht, die gretig aftrek gaan vinden omdat men zo bang is gemaakt voor het e-liquid vapen, dat het merendeel van de nog rokende bevolking kiest voor dit zogenaamd veilige alternatief.

Slechts een kleine minderheid van de dampers zoals wij zal wegen vinden om middels DIY te blijven dampen en het zal ons extreem moeilijk gemaakt gaan worden.

De verontwaardiging rondom deze hetze zal langzaam uitdoven en het leven gaat weer door.

Het grote voorbeeld, 9/11. 

Link to comment
Share on other sites

Ik zie het toch wat positiever voor de toekomst. Er zijn wereldwijd miljoenen dampers die weten hoe de vork in de steel zit, die laten echt niet zomaar over zich heen lopen. Bovendien hebben we de wetenschap aan onze zijde, uiteindelijk zullen ze er toch niet omheen kunnen dat dampen het beste alternatief is voor roken. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik wou dat ik het ook positiever kon zien, je hebt gelijk dat er wereldwijd miljoenen dampers zijn die weten hoe de vork in de steel zit, het probleem is echter dat zij niet bijzonder goed georganiseerd zijn, zij zijn allemaal roepende in de woestijn. Big Tobacco en Big Pharma hebben onuitputtelijke financiële bronnen en hebben de machthebbers en bestuurders in hun zak. Hebben de FDA, CDC, WHO, iedere andere organisatie die invloed heeft op dit gebied, plus de staten aan wie zij middels de MSA enorme sommen geld hebben betaald in hun macht. Zaken die zij als een bedreiging zien kunnen zij beïnvloeden zoals zij dat wensen, zij lijden door het dampen direct en indirect verlies en dat wordt niet getolereerd, met als argument dat zij een verantwoording af hebben te leggen aan hun aandeelhouders. Hiervoor hebben zij een leger van zeer bekwame advocaten tot hun beschikking die hun belangen tot de laatste snik zullen verdedigen.

Je ziet al video's verschijnen van mensen die proberen het dampen te verdedigen ten overstaan van machthebbers en bestuurders en je ziet wat er gebeurt, ze worden geridiculiseerd, de mond gesnoerd, belogen en net niet uitgelachen.

Ik hoop dat het in Europa niet zo'n vaart zal lopen maar voor de dampers in de VS zie ik het somber in. En voor landen waar een totale ban is ingesteld is het helemaal onmogelijk om een stem te laten horen.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mensen over de hele wereld laten van zich horen, brengen feiten naar buiten en er komen steeds dingen naar boven die het daglicht niet kunnen verdragen. En dat kan de regering zich niet permitteren, dat kan ze de kop kosten. 

De damp gemeenschap, de industrie, consumenten, reviewers enz... gaan hun krachten bundelen en zijn bereid de strijd aan te gaan. Zo heeft Aspire laatst laten weten dat zij oproepen samen te werken met hun concurrenten om samen een front te vormen. Dit alles geeft mij goede hoop voor de toekomst. 

In Europa zal het allemaal niet zo'n vaart lopen, alles is hier ook wat beter gereguleerd. Engeland is een voorloper en als het daar over een tijdje nog steeds allemaal goed blijkt te gaan, minder rokers en dus minder zorgkosten, zullen er vast meerdere landen gaan volgen. Het kan misschien even duren maar ik ben er haast van overtuigd dat het zo zal gaan lopen. En mocht er ooit toch nog stront aan de knikker komen, dan gaan we toch lekker underground. Maar dat zal hoogstwaarschijnlijk niet gaan gebeuren. 

Edited by Tamara
Politiek
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Met alle onzin in het nieuws en in de politiek tezamen met de houding van de samenleving in het algemeen (ook Ik heb inmiddels de eerste opmerkingen gekregen) vind ik dit (vooral eerste helft) toch wel een lekkere rant... Het zal in het algemeen niet veel helpen, maar voor mijn eigen gemoedstoestand was het wel even lekker om het op deze manier te horen van een ander.... 

 

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Zojuist kwam ik de volgende video tegen waar gesproken wordt over goed nieuws mbt vaping:

 

 

Het stuk van fox news viel mij op, waar Greg Gutfeld het opneemt voor vaping. Ik heb eens verder gezocht en hij blijkt zelf gestopt te zijn met roken dankzij de esigaret.

 

Hier een uitzending van een aantal maanden geleden waar het gaat over een ban op esigs in San Francisco:

 

 

 

Een aantal jaar geleden mbt regulering esigs door de FDA:

 

 

 

En 5 jaar terug werd er nog openlijk gesproken bij Fox over de hypocritie van de haat naar vaping. ‘this is like banning alcohol-free beer’

 

 

Ook gouverneur Cuomo ‘So what’ werd in 2016 genoemd als iemand die vaping wil verbannen:

 

 

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

CDC op 8 Oktober

Quote
  • As of October 8, 2019, 1,299* lung injury cases associated with the use of e-cigarette, or vaping, products have been reported to CDC from 49 states, the District of Columbia, and 1 U.S. territory.
  • Twenty-six deaths have been confirmed in 21 states.
  • All patients have reported a history of using e-cigarette, or vaping, products.
  • Most patients report a history of using tetrahydrocannabinol (THC)-containing products. The latest national and state findings suggest products containing THC, particularly those obtained off the street or from other informal sources (e.g. friends, family members, illicit dealers), are linked to most of the cases and play a major role in the outbreak.
  • Therefore, CDC recommends that you should not use e-cigarette, or vaping, products that contain THC.
  • Exclusive use of nicotine containing products has been reported by some patients with lung injury cases, and many patients with lung injury report combined use of THC- and nicotine-containing products. Therefore, the possibility that nicotine-containing products play a role in this outbreak cannot be excluded.
  • At present, CDC continues to recommend that people consider refraining from using e-cigarette, or vaping, products that contain nicotine.

 

Dat is toch duidelijk nu

https://www.cdc.gov/tobacco/basic_information/e-cigarettes/severe-lung-disease.html

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Er komen er nog veel meer, en niet alleen in USA.... Heel jammer dit. Er is ook een kerel die vlogt over de sluiting van zijn bedrijf in de usa, ik moet even zijn yt kanaal opzoeken, hij zit in een staat waar flavours verbannen zijn. Hij stopt ook. We slapen helaas nog steeds in de EU en in NL. Waar zijn gvd de vapeshops, de inporteurs, esig bond enzo..... echt ongelovelijk. Alles als het te laat is. We maken dezelfde fouten.

Edited by Ger84
Link to comment
Share on other sites

De VTA gaat reclames laten uitzenden op Fox News.

 

VAPING TRADE GROUP WILL RUN ADS ON FOX NEWS: The Vapor Technology Association is launching an advertising blitz in an attempt to convince President Donald Trump not to move forward with plans to ban flavored e-cigarettes. Trump announced the ban last month while sitting in the Oval Office, but the trade group’s ad doesn’t fault him at all. Instead, the ad praises Trump for keeping his campaign promises and places blame for the proposed ban on unnamed government “bureaucrats.”

 

“Despite President Trump’s efforts, bureaucrats are considering a huge new overreach: they’re considering banning flavored vapor,” the ad’s narrator says. “Vaping is at least 95 percent safer than smoking. But if the government bans flavored vapor, 150,000 jobs — gone. Millions will resort to cigarettes or the black market.” The trade group is spending six figures to air the ad on Fox News, including “Fox & Friends,” which Trump is known to watch. The ad will also run online. The group’s membership doesn’t include Juul Labs, the dominant player in the vaping industry, which split with the group over the summer. The ads are expected to start running on Thursday.

 

Bron:

https://www.politico.com/newsletters/politico-influence/2019/10/16/vaping-trade-group-will-run-ads-on-fox-news-780651

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...