Jump to content

Flavor ban USA


vaper89

Recommended Posts

Quote uit de Telegraaf van Blokhuis:  „Ik wil niet op zoek naar ’de gezonde sigaret’. Ik wil juist van dat verrekte ding af”.

 

Dit somt denk ik heel mooi de hele toestand op. In een zinnetje. Alles dat wolkjes produceert moet weg. Het maakt niet uit of het minder schadelijk is. Het maakt zelfs niet uit of het gezond is. Het moet gewoon weg. (Omdat men er aanstoot aan neemt.)

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites



TRUMP’S WAR ON VAPING | INTENDS TO “CLEAR THE MARKET” OF FLAVORED E-CIGS

Regulator Watch 11 september 2019 With Michelle Minton, Senior Fellow, Competitive Enterprise Institute
 

 

Edited by Tamara
  • Like 1
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Ah, sorry ik heb niet de video bekeken. Ben afgegaan op wat eronder stond. Hoe dan ook lijkt centraal houden me wel handig. Ik zal even zien of embedden mij lukt.

 

ps. Ze hebben 18 jaar na dato wel weer een nieuwe as van het kwaad gevonden, geloof ik

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Tenenkrommend met wat voor onzin er uitgebraakt wordt, uit onderzoeken is al duidelijk wat de oorzaak was in Amerika en dan zeggen "we moeten de onderzoeksresultaten afwachten". Die echte resultaten zullen ze hier nooit naar buiten brengen want dan ontneem je Wanda en consorten haar boze toverstokje om mee te slaan.

Die artsen zijn zogenaamd goed opgeleid maar gedragen zich als een kleuter, ieder weldenkend mens weet wanneer iets verboden wordt een zwarte markt ontstaat en de mensen daar naar uitwijken met de gevolgen van dien, dan staan ze nog aan de zijlijn te roepen "zie je wel dat die e-sigaret gevaarlijk is" vieze hypocrieten.

 

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Misdadig. Gewoon een misdrijf om zo weg te lopen met vage verhalen en honderden, duizenden mensen te veroordelen tot het roken van tabak. Mevrouw de Kanter moet de gevangenis in.

Dat deze crimineel zo'n podium wordt geboden is een teken des tijds. We moeten van tabak af en dampen is gewoon roken dus verbieden maar. Daarmee snij je dus een zeer succesvol pad weg waarlangs zo veel rokers hun laatste sigaret hebben uitgedrukt. Bedankt, mevrouw de Kanter (ik vermijd hier bewust het woord 'arts'), voor alle strijd die u voert om uw slachtoffers aan het roken te houden. Mede namens de tabakfabrikanten (koopt allen aandelen BAT), de zorgindustrie (hoera, we kunnen weer bedden en pleisters verkopen), de pensioenfondsen (we zitten weer boven de norm want meer rokers gaan lekker gauw dood), en de Roverheid (1 miljoen rokers gaan 10 jaar eerder dood dat scheelt ff in de AOW uitkeringen, zeg). Bedankt. U bent een schurk.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Een mooi stukje https://www.washingtonexaminer.com/opinion/banning-flavored-e-cigarettes-might-cost-trump-reelection ; en sommigen zeggen hetzelfde over de TPD2 en de Brexit vote.

 

Dit kunnen we best als argument gebruiken bij de TPD3 : een gigantische zware markt creëren door bannen en taxeren lijdt niet alleen tot doden maar ook tot politieke ondergang. (Twitter @kyriakidestella is de nieuwe EU-commissaris voor de TPD3)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@Hansy - ja, wat tal ik zeggen....ik geloof eerlijk gezegd niet zo erg in complottheorieen. Complotten vereisen heel veel medewerking en stilzwijgen van heel veel mensen, gedurende heel lange tijd, en liefst nog van behoorlijk intelligente mensen ook, die alle complicaties en implicaties van het complot begrijpen. En als ik heel eerlijk ben, heb ik van de meeste mensen niet zo'n hoge pet op, en is elke ketting zo zwak als de zwakste schakel. 

 

Waar ik WEL heilig in geloof is het grenzeloze opportunisme van mensen. En dat gaat ook niet stiekem of verborgen, maar gewoon in de openheid, echter uitsluitend voor wie het wil zien. Wie het per se niet wil zien, kan er best behoorlijk lang omheen., Hide in plain sight zogezegd. 

 

De aversie die mensen in het algemeen hebben tegen genotsmiddelen - en daar heeft  @wahanassatta van de week een schitterend stuk opver geschreven, heeft zowel Big Tobacco als Big Pharma waanzinnig goed in de kaart gespeeld hun agenda's te volgen. 

 

Big Tobacco WEET wel, al decennia, dat roken uiteindelijk niet meer de toekomst heeft. Ze proberen vast te houden wat ze hebben, vooral door middel van lobbyen en ongetwijfeld ook een kloddertje smeergeld hier, een kloddertje smeergeld daar. Ondertussen hebben ze al heel vroeg de ' strijd'  tegen de e-sigaret opgegeven en zijn overgestapt op een 'if you can't beat them, join them' - strategie, door zelf toch ook maar in de stoomboot te stappen, en te kijken in hoeverre ze hun bedrijf gewoon kunnen omstructureren en toch de klanten te behouden, nieuwe te vinden en hun omzet eerder nog te vergroten. Daarbij hebben ze uiteraard ingezet op de apparaten met de grootste winstmaximalisatie (niet navulbare, relatief dure podsystemen (liever hadden ze denk ik nog wegwerp, maar dat word een beetje lastig met al dat milieu-gezeik tegenwoordig (hun denkgang, niet de mijne). Daarmee is Big Tobacco uiteindelijk meer een bondgenoot geworden dan een echte vijand, zij het nog eentje die je nog niet op je kinderen laat passen. Maar ze zijn zeker in staat wat kastanjes voor ons uit het vuur te halen en paden voor te bereiden. 

 

De riolBig Pharma is van meet af aan duidelijk geweest, en komt inmiddels ook steeds duidelijker aan het licht ; zij verdienen niet alleen aan rokers (wat een leuke bijkomstigheid is maar geen noodzaak, want vroeg of laat wordt vrijwel iedereen ziek, of dat nu tien jaartjes eerder of later is maakt niet uit), maar vooral aan rookstopmiddelen. Dat is geen marge-product, het is een van hun absolute renners, met weinig kosten en hoge marges, breed inzetbnaar, onomstreden, en er worden vele, vele miljarden aan verdiend, ondanks dat inmiddels vrijwel iedereen weet dat ze nauwelijsk werken. De al genoemde aversie tegen genotsmiddelen van de buitenwereld maakt het buitengewoon eenvoudig het niet slagen van dergelijke pogingen bij de gebruiker te leggen, eigen schuld dikke bult, te weinig wilskracht, mensen er van overtuigen dat ze verslaafd zijn (terwijl ze eigenlijk gewoon willen genieten en niet altijd afzien) , en zo ben je gegarandeerd van een hele stevige, trouwe markt. Daarbij komt in Duitsland bijvoorbeeld ook nog het plan deze middelen in het ziekenfonds te krijgen, zodat mensen te niet meer hoeven te laten liggen omdat ze te duur zijn, en hun geld komt toch wel binnen. Garandeert een verviervoudiging, minimaal, van de afzet. Dat hebben ze al HEEL snel gezien, ik denk in 2007 al, en hebben meteen al hun invloed aangewend om heel belangrijke instanties zoals de WHO en allerlei gezondheidsministeries met misleiding en leugens en goochelen met cijfers er van te proberen te overtuigen (wat makkelijk was, want eigenlijk bevestig je ze al in hun vooroordelen en hun reeds genoemde aversie tegen alles wat genieten is) hun invloed aan te wenden om dampen in diskrediet te stellen en vooral ook te houden .

 

Dat is ze bijna 12 jaar lang wonderwel gelukt. Vooral dankzij de medewerking van calvinistische puriteinen die niks kunnen zien walmen, er van overtuigd zijn dat het leven voor iedereen een tranendal moet zijn, en ALS je dan al iets doet alleen voor de lekker, laat daar dan ook flinke, voelbare nadelen aan kleven. Eigen schuld dikke bult. Boontje komt om zijn loontje. Alle nieuws dat naar buiten komt dat positief is over dampen, wordt dankzij die zelfde mensen probleemloos ' genuanceerd'  door dat zelfde type mensen zonder dat Big Pharma of Big Tobacco of wie dan ook zich daarvoor extra hoeft in te spannen. 

 

Wat er de afgelopen twee maanden in Amerika gebeurd is, is natuurlijk niets anders dan gefundenes fressen, een gratis gekregen mega-knuppel om de hond weer mee te slaan. En weer en weer en weer, genieten moet dat zijn. 

 

Maar echt een doordacht complot ? Uitgedacht door jongen van BP en desnoods BT , bewust zelf met levensgevaarlijke middelen aan het spelen geweest ? Ik geloof er niks van. Bovendien hadden ze het dan wel met gewone liquid gedaan, en niet met THC. Want hoewel ze dat onderscheid ook wonderbaarlijk goed onder de pet weten te houden, is het voor mensen die echt actief zich met het nieuws bezig houden en die weten hoe dampen werkt,  wel van meet af aan duidelijk gewqeest. 

 

 

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

@L33ntje Wederom knap geschreven L33ntje. Het was ook maar een klein stemmetje zoals ik zei en meer een uiting van ongenoegen en verbijstering hoe de zaken een wending krijgen in de media.

Ik moet wel zeggen dat dergelijke scenarios schering en inslag zijn in de VS. Als maar 10% van alle complottheorieen werkelijk waar zou zijn dan is dat al walgelijk genoeg, maar ik ben bang dat dat percentage veel hoger ligt.

Als ze het met gewone liquid hadden gedaan was de waarheid snel naar boven gekomen, te veel DIYers die het tegendeel kunnen bewijzen, met deze THC cartridges kunnen ze dus toch de storm ontketenen die ze willen bereiken maar bij ontmaskering ook weer makkelijk een schuldige aan te wijzen, ook dat is deel van een false flag operation.

Wel wil ik even mijn bewondering uitspreken op de manier waarop jij je hier op het forum presenteert, je kennis van zaken, goed verwoordde antwoorden en humor waarmee jij hier post.

(slijmbal hè) Maar ik meen dit oprecht.:duim

Edited by Tamara
  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Tja, ik probeer gewoon altijd een beetje de feiten echt naast elkaar te leggen en niet in paniek te springen., Dat heb ik 1 keer gedaan, in 2007, en bleek uiteindelijk volkomen ongegrond. Zonde van de tijd, de stress, de energie en de verspilde hormonen. Het is wel tot het einde van het eerste e-sigarettenforum de langste draad daar geweest (Code Rood). 

 

Want wat is er nu eigenlijk allemaal gebeurd ? Welbeschouwd niets. Trump laat wel vaker een orale scheet waar we verder niks meer over horen, is niets te goed om de aandachgt van de wapendebatten die voor deze week op de agenda stonden onder een rookgordijn te laten wegzakken - althans een poging daartoe - en blijkbaar zit hij ook nog onder de plak bij zijn vrouw- ("Nee, Donald, die e-sigaret vind ik niks. Ik wil gewoon een sigaar, net als van Clinton. Verbiedt dat rotding anders mag je er niet meer op" )

 

Affijn, er werd al maanden gepraat over een verbod op smaakjes, dus ook daar niks nieuws onder de zon. Er wordt al maanden zoniet jaren op aangedrongen dat de FDA de esigaret gaat reguleren, is ook nog geen fuk van gekomen, misschien dat dat nu versneld gaat gebeuren, maar nog altijd niks nieuws onder de zon. Nederlandse bestuurders (en ook andere Europese gezaghebbers) geven het standaard antwoord dat ze altijd geven als ze voelen dat ze tussen twee vuren zitten : er is meer onderzoek nodig. Echt nodig is dat niet, ze kunnen gewoon de onderzoeken lezen die er ZIJN, vooral het afgeronde langetermijnonderzoek van Polosa, maar roepen om meer onderzoek drijft de boot weer even verder voor je uit. Wel zo comfortabel. 

 

(Ondertussen ben ik inmiddels ik denk al een keer of dertig in allerlei groepen en op allerlei plekken dit filmpje tegengekomen. Kan wat mij betreft niet genoeg verspreid worden ; langetermijnonderzoek voor beginners , door een ongarts die zijn werk WEL doet en zijn vak WEL verstaan en WEL om zijn patienten geeft. Een voorbeeld voor de De Kanters van deze wereld. )

 

 

 

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Geloof ook maar niet dat de hollandse wiet prachtig schoon is. Geen enkele kweker zal het risico nemen dat zijn welverdiende oogst verloren gaat door een schimmeltje of Spint. Je zou normaal gesproken vanaf twee weken voor de oogst geen pesticiden meer moeten gebruiken en de boel moeten spoelen. Maar dat doet werkelijk niemand.
En coffeeshops zelf mogen het niet eens controleren, want dan faciliteren ze de kweek of zoiets.
Genoeg reden voor mij om er mee te kappen.

Link to comment
Share on other sites

@Starrie Wat ik eerder al zei in (volgens mij een ander) topic dat ze nu bezig zijn of gaan begin met proeven dat er gekweekt wordt in speciale loodsen/plaats door ingehuurde professionele kwekers of gemeente ofzoiets. Zal vast nog niet in iedere stad/dorp gebeuren overigens. Heb me er niet tot in de bodem in verdiept omdat ik zelf niet blow, maar ik pik links en rechts wat op uit de krant.

 

Maar goed als het op die manier zou gebeuren is zal er minder/geen onnodige zooi inzitten.

Edited by Dennis1992
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...