Jump to content
xMalii

Dampen in Tunesië

Recommended Posts

Hiiii!

Ik probeer via internet uit te zoeken of je in Tunesië mag dampen maar kom er niet uit! Iemand enig idee? Of belanden we straks achter tralies haha

Als ik op google naar vapeshop in tunesie zoek vind ik er 11. Zou zeggen doe een telefoontje na een shop. Lijkt me sterk dat het wel verkocht word maar het niet toegestaan is. Misschien zijn er wat aparte regels voor de openbare ruimte.

Kleine toevoeging:

Als ik verder kijk kom ik tot nu toe alleen positieve dingen tegen op nieuwsberichten en forums. Kan zeker niet kwaad even te bellen zal wel wat kosten aan bellen naar het buitenland 🤭 zover ik in het kort lees zo'n beetje als Nederland, waar je niet mag roken is dan dampen ook verboden. Als je dus geniet op een terrasje even vragen. En je spul die je meeneemt dan op een goede manier vervoeren. Weet daar niet echt de richtlijnen voor, maar die zou je dan vast wel hier op het forum terug kunnen vinden of bij je vliegmaatschappij na kunnen vragen.

Edited by Huisregels

Schiphol: 

Hoeveel vloeistof mag mee in je handbagage?

In je handbagage mag je maximaal 1 liter aan vloeistoffen meenemen in verpakkingen van elk 100 mililiter. Kleinere of aangebroken verpakkingen mogen uiteraard ook. Stop die vloeistoffen, gels, crèmes, zalfjes, pasta’s en spuitbussen in een hersluitbare doorzichtige plastic 1-liter zak.

Als je meer wilt meenemen of in grotere verpakkingen, dan stop je deze verpakkingen in je ruimbagage. Let hierbij wel op eventuele douaneregels.

Mod en dergelijke heb ik laatst gewoon in m’n handbagage meegenomen. Wel de batterijen er uit en tankjes leeg om eventueel lekken te voorkomen. 

Redelijk recent artikel over dampen in Tunesië https://vapeandjuice.co.uk/blogs/main-blog/vape-in-tunisia. En zoals hierboven al gezegd een berichtje sturen naar een shop daar. 

M'n buurman komt uit Tunesië, reist twee keer per jaar nog terug, ik heb het er wel eens met hem over gehad, er wordt daar wel volop gerookt en dampers heeft ie er nog nooit gezien, 

Maar het is Afrika en in Afrika doen ze niet zo moeilijk met regels, zolang je maar een paar stuivers op zak hebt voor de dienstkloppers.