Jump to content

The Lancet : Nicotine pleisters in combinatie met e-sigaretten (met en zonder nicotine) voor stoppen met roken; randomised trail


vaper89

Recommended Posts

https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(19)30269-3/fulltext

 

Publicatie 9 september 2019

 

Tip van de sluier:  de beste resultaten kreeg de nicotinepleister in combinatie met een nicotine houdende damper.(7% gestopt) 6 maanden rookvrij CO- meting ter bevestiging; het slechtste deden enkel de pleisters het met (2%) gestopt. 

 

 

 

 

Weer the Lancet ? 

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Ze combineren em ook met dampen zonder nicotine. Joost mag weten waarom, en waarom je dan niet nicotine gebruikt.

En ook waarom de nicotine combi niet meer nicotine in de e-sigaret gooit.

 

Ik ken wel een andere combinatie waarvan mensen zeggen dat ie goed werkt en dat is tabex in combinatie met damper zonder nicotine. Maar die combinatie is gewoon zeer logisch. En is het ook logisch dat je just geen nicotine neemt, omdat de tabex kuur dat moet vervangen.

 

Link to comment
Share on other sites

https://www.odt.co.nz/news/national/nicotine-vapes-patches-best-quitting-smoking?fbclid=IwAR3-iK4E0yhnqhQ3B9jTkKPueNO77y7TQBvYNLBbeFVy677WNKxenAhf18I

 

Artikel over hoe het gebruik van een combinatie van dampen en nicotinepleisters de beste manier zou zijn om te stoppen met roken.

 

Vanwaar ineens deze knieval?

Zou het na de enorme hetze van de laatste dagen bij Big Pharma beginnen door te dringen dat ze op de lange duur de strijd niet kunnen winnen, en proberen ze nu hun marktaandeel te zekeren door in te zetten op deze -helaas door de nicotinerestrictie voor sommigen noodzakelijke, maar an sich overbodige - combi?

Een poging mee te liften op het succes van de damper?

 

Interessant. Zeer interessant.

 

(Nieuw Zeeland is een van de weinige landen waar dampen mede door de overheid wordt aangemoedigd, en Big Pharma het dus niet primair voor het zeggen heeft. )

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Sorry, helemaal over het hoofd gezien of weggezakt.... Ik weet soms ook gewoon niet meer waar ik wat gezien en gelezen heb. Was hier de shitstorm over Sucralose eigenlijk ook al losgebarsten? Of blijven we daar nog even van verschoond? Ik heb er zelf nog geen ruimte voor in mijn hoofd kunnen maken om het hierheen te transplanteren..... Nog te druk met de THC en de BP-manipulaties. ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Maar even weer in topic,

 

Ik krijg hier zelf dus een beetje een 'if you can't beat them, join them'-gevoel bij. Een soort laatste poging in elk geval een stukje afzetmarkt te zekeren. 

Althans in een land waar de damper al 'gewonnen' heeft omdat de overheid er achter staat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja dat is het natuurlijk ook @L33ntje. Dat druipt er aan alle kanten vanaf. Ze gaan nu blijkbaar net doen alsof je dingen moet combineren voor succes. Vreemde aan dit onderzoek is dat ze dus ook alleen combinaties onderzochten. Nicotine vapes + patches versus non-nicotine vapes + patches. Opmerkelijk dat er niet ook een groep was die alleen met nicotine vapes aan de gang ging. Het lijkt mij waarschijnlijk dat het onderzoek door BigPatch was gesponsord of gefinancierd. Het is wel een onverwachte wending in ieder geval. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Marcel loves E6 said:

Ik bleek allergisch voor de lijm die ze bij die pleisters gebruiken, daar kreeg ik uitslag van. Gelukkig werkt het zonder pleisters net zo goed.

Datzelfde is hier dus ook zo.... ik krijg heftige huidontstekingen van lijm die ze sowieso voor pleisters in het algemeen gebruiken..... En ja zonder werkt perfect. ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 10-9-2019 at 10:07, vaper89 said:

Dat geeft dus genoeg aan over de werking van de damper ? 


Nee, juist niet ? Ik heb het onderzoek niet gelezen maar als ze niet de damper zonder aanvullende nic patches hebben getest dan vind ik  is het verhaal incompleet en wel op de meest betreurenswaardige manier mogelijk (vanuit dampperspectief dan). Maar sowieso is het uitermate on-academisch om factoren wel samen te testen en dan een van de factoren ook losstaand maar de andere niet. Is er ook geen verwijzing naar een eerder onderzoek waarin dat al was gedaan? (ik zou het zelf wel kunnen uitpluizen maar dat kost me meestal vele uren down-the-rabbit-hole en als resultaat honderddertig open tabbladen + de vraag "wat was ik ook weer aan het uitvogelen"?)

 

Het zou mij niks verbazen als er meer slagen met alleen een damper met nic-houdende liquid. Dan vat je namelijk veel sneller dat je die patches niet nodig hebt en dus ook niet in een situatie van gedoe moet blijven volharden (of nog meer gedoe dan dampen alleen).

Ik herinner me bovendien dat ik met zo'n patch de halve ochtend zat te klapwieken van de nicotine en dan 's middags al de neiging had om 'm op te rollen en aan te steken omdat het effect onder de maat begon te raken. Bovendien smaken ze ranzig en het is nog best lastig praten met zo'n lel van een ding onder je tong.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...