Jump to content

THC/vitamine E-acetaat vervuiling in e-liquids VS


Recommended Posts

Helaas @elja Feiten doen er tegenwoordig niet meer toe. Als je maar een mening hebt. Liefst een politiek correcte. Dondert niet waarover en hoe als 'm maar hebt.

Als toch onverhoopt de zwaarte van de argumenten het ideaalbeeld verstoort dan draaien ze als volleerde opportunisten.

Feiten zijn nl. niet politiek correct als ze niet stroken met de gedroomde ideologie en moeten met alle middelen bestreden en verbannen worden.

De grote Nederlandse filosoof(?) en staatsman(?) Marcel van Dam zei het al 40 jaar geleden: "Feiten zijn rechts"! en "U bent een minderwaardig mens"!

 

Ik denk dat de pro-dampengemeenschap meer op het rationele vlak opereert maar het is maar de vraag of je de anti's daarmee kunt overtuigen.

De politiek correcten zijn doof en blind voor alles wat niet in hun straatje past en gaan hysterisch schreeuwen als ze iets horen wat hen niet aanstaat.

Wat dat aangaat gedragen ze zich als kinderen en in veel gevallen zijn ze als "volwassenen" in mentaal opzicht dat ook nog steeds.

 

 

Of nog boven water komt wat er werkelijk is gebeurt waag ik te betwijfelen.

Misschien lag het mediadraaiboek al klaar voor het geval er eens een puber zou worden opgenomen met longklachten.

Gezien de gretigheid waarmee politici en media (hetzelfde?) dit lijken uit te buiten, lijkt dit meer op Orwelliaanse Newspeak.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, elja said:

Ehhh wat heeft steroids met vaping te maken?????????

Ik denk dat ze met steriods, cortisonen preparaten bedoelen. Zoals Hydrocortison wat ook bij astmapatiënten wordt toegediend.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, elja said:

Ehhh wat heeft steroids met vaping te maken?????????

 

Corticosteroïden worden vaak ingezet bij longinfecties. Prednison bv.

 

Eehhh @Hansy, je was me voor.

 

 

Edited by balling
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Maar alsnog wat heeft het met dampen van doen die Corticosteroïden ??

Ik bedoel het verband dat de krant legt, men ging door die medicatie aan dampen denken. Waarom dan????

 

Verder een ander artikel over hetzelfde :

 

https://gizmodo.com/dozens-of-people-in-multiple-states-have-lung-disease-l-1837308968

 

Zelfs de anti´s  die zich op fake onderzoeken baseren hier denken dat het wat anders is. Want het zogenaamde gevaar van e-sigaretten zou pas over vele jaren zichtbaar worden ....

 

Scientists have found evidence that the ingredients normally found in e-cigarettes can cause potential health effects, including lung damage, in users. But more serious effects from these products would probably appear with long-term, chronic use, much like they do with traditional tobacco cigarettes. That hints that something else is happening here, beyond typical vaping.

 

Many patients reportedly vaped nicotine prior to their symptoms, but at least some vaped THC, the chemical responsible for the high in cannabis. And according to Sven-Eric Jordt, an anesthesiologist, pharmacologist, and cancer biologist at Duke University who has studied vaping, a THC product could very well be capable of causing the sort of lung damage seen in these cases.

 

“I was approached recently by a pediatric pulmonologist from California who is caring for a teenager who experienced severe lung burn injuries after vaping a THC oil,” he told Gizmodo in an email. “THC oils have highly variable compositions and many may be dangerous to use in e-cigarette devices, due to the presence of oils and solvents that can burn when heated. Some even may have alcohol in them that could combust.”

 

 

Edited by elja
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, elja said:

When the patients were treated with steroids, among other therapies, they showed improvement.
 

Ehhh wat heeft steroids met vaping te maken?

Steroide worden wel vaker gebruikt om kwalen te behandelen. Daar is niks geks aan. Ik denk dat je dit verkeerd leest.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL191015

Ik zag in Belgische Facebook groepen vaak "Mario Carts"voorbij komen in posts, zoals "Dankjewel voor de snelle levering!" en "Goed geregeld!" berichtjes.

Mario Cart, wtf? Blijkt dat dit een soort van prefilled kleine atomizers zijn, beetje Eleaf GS air achtig, maar dan net iets kleiner, gevuld met THC houdende meuk.

Nu kun je die "test"atomizers ook leeg kopen, de sealbags met die Mario en wietblad afbeeldingen ook, dus je kunt er zelf alles indonderen.

Ik durf bijna te wedden dat dit de oorzaak is van die ellende daar in de VS. 

 

En dat de lokale media daar dan groot op "Vape"in zetten, tja, Trump is er ook tot groot ongeloof POTAS, dus ja:

 

"Only in 'Murica!!!!!!!11111111"

Link to comment
Share on other sites

In Jai haze zn Vlog komt naar voren dat een andere tiener op straat een THC Cartridge heeft gekocht...

ik vermoedt eerder, dat de tieners een gewone zelfgemaakte THC Olie hebben gedampt die ze in een damp cartridge hebben gestopt, dat kan dus zorgen voor die long schade

en dat is iets waar we regelmatig voor waarschuwen in het Kruiden Subforum...bijv..als men vragen heeft of ze CBD olie kunnen dampen, terwijl ze CBD liquid moeten hebben.

 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Verrekte weinig concrete informatie te vinden over dat nieuwsbericht. Ben vooral benieuwd naar de symptomen.

 

Voor nu lijkt het idd op het verdampen van oliën, bv de genoemde wietolie, dat kunnen je longen niet verwerken en krijg je het idd benauwd en op langere termijn last van ontstoken longweefsel (vandaar de steroïden als behandeling).  

 

Het is een bekend gegeven dat het inhaleren van olie in aerosol vorm bij bv. het koken niet zo heel gezond is. Er zijn studies gedaan naar Chinese vrouwen, traditioneel verantwoordelijk voor het driemaal daags koken, vaak op hoge temperaturen in de wok, mbt tot COPD: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5812191/ en longkanker: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4881732/

 

Helaas heb ik ook geen afzuigkap. ?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/5/2019 at 2:43 PM, janb616 said:

Ik vraag me af wat voor een gifmengsel door hen is gebruikt.....

street-spice of zombie-spice: vreemd dat ze dit niet willen erbij vernoemen. Vandaar dat het fenomeen zich enkel in Wisconsin heeft voorgedaan, in de rest van de wereld staat de teller van het aantal longaandoeningen door dampen na meer dan 15 jaar nog steeds op nul.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/4817461/onderzoek-naar-e-sigaret-na-longklachten-bij-120-patienten

 

Tja wat denken we hier van? Er staat niet bij of die mensen ex rokers waren en daarnaast of het daadwerkelijk van het dampen komt is niet helder.

 

RTL is weer lekker sensatiebelust bezig. Ook onkunde door dingen als "e-sigaret gerookt" man man man hoeveel mensen snappen nu nog steeds niet verschil tussen rook en damp. Mensen lijken nog steeds het dampen 1 op 1 met roken te vergelijken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...