Jump to content

shag vs sigaretten


Guest donald1

Recommended Posts

Guest donald1

Hallo,

sinds een week a vrij, ben een nogal zware "Zware" shag roker (40j.) geweest.

Mijn vrouw kan echter niet zonder haar -slechts- 3 sigaretten per dag i.p.v. een pakje gewone sigaretten per dag. Dit is natuurlijk al een enorme verbetering.

Wat mij echter op dit forum is opgevallen: de meeste shag rokers kennelijk geen of minder problemen hebben om te stoppen in tegenstelling tot de pakjes rokers.

m.a.w. zit er meer verslavend materiaal in sigaretten dan in shag?

Of zou deze vraag moeten worden gesteld middels een Poll?

Onze hardware: 4 * 1000 mah/    4* 1.6 Vision V3 (super!)- 2* Mini Nova en 1+1 Vivi Nova en Kanger T3

De sappen zijn op 6mg Nic. en worden op niveau gebracht met 1,2 of 3 druppels 18mg Base met of zonder toevoeging van "Monster Hit4U" en niet te vergeten

eventueel 1 druppel Karamel, zo zijn bepaalde sappen wat minder schraal.

Link to comment
Share on other sites

Hmm Goede punt donald,

ik zelf persoonlijk ook Xshag  roker,

Maar sinds de dag dat ik mijn ego-c heb,

heb ik geen peuk meer aangeraakt.

mijn vrouw daar tegenover rookt nog tussen de 3 en de 5 peukjes per dag (BUITEN  :haai want ik verdraag het tabaksgeur niet meer )

Link to comment
Share on other sites

Ik kom van 10 pakjes zware shag per maand af, maar heb ook de eerste 3-4 maanden naast het dampen zo'n 3 shaggies per dag gerookt. Nu een week of 3 helemaal tabakvrij, maar ik mis het wel degelijk. Niet genoeg om er weer aan te beginnen (tot nu toe), maar wel degelijk heel erg verslaafd. Ik ga proberen om van de tabak af te blijven, maar mocht het nou echt niet gaan, dan ben ik met 2-3 shaggies per dag nog steeds heel erg tevreden. Dat zijn namelijk wel die beroemde 3 sigaretten op een dag die echt lekker zijn  :grins

En nog steeds een aardig verschil met wat ik eerst rookte.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Donald

Hier een ex zware shag roker ik rookte een pakje (50 gram) per 2 dagen en ik had er helemaal geen problemen mee.

De eerste 4 dagen heb ik nog 2 shaggies per gerookt daarna niks meer alleen gedampt, mijn pakje shag is nog bijna vol en ligt ergens werkeloos in een la.

Link to comment
Share on other sites

Guest Renate

Ik rookte ook shag (draaide er zelf sigaretjes van) Maar sinds ik damp heb ik niet meer naar a-tjes getaalt. Net als bij Moontje ligt mijn pakkie ergens uit te drogen nu.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ansje62

Ik draai ook zelf. filters

Maar ik rook er nog steeds 2/3 per dag.

Maar net wat JD zegt, als ik er 3 per dag rook, i.p.v. mijn gebruikelijke 50/60,

dan ben ik ook al tevreden.

Maar mijn uitgangspunt is: helemaal stoppen.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben ex-shagroker. Ik ben met dampen begonnen met de instelling dat als wanneer ik ook maar de helfd minder rook ik al dikke winst zou maken qua gezondheid. Zonder stopplannen dus begonnen met dampen en heb sindsdien 2 shaggies gerookt die me niet eens smaakten. En dr lagen nog 17 pakjes vers in de la op me te wachten!

Van 1 pakje halfzware per dag naar puur dampen was voor mij in 24 uur bekeken zonder enige stress of moeite.

Het missen van alle ritueeltjes duurde wel langer, alles lijkt op een shaggie te zijn getimed.

Wel heb ik mn hardware drastisch aangepast. Begonnen met een ego-c en zit nu te genieten met een evic en een iclear30.

Link to comment
Share on other sites

Guest donald1

Mijn punt is dus, dat ik absoluut geen probleem heb om te stoppen, als ex shagger.

Maar hoe zit het met die mensen, die sigaretten gerookt hebben?

Ik meen ooit gelezen te hebben, dat er een minimale dosis rattengif aan de sigaret werd toegevoegd om

de verslaving in stand te houden. Let wel, dit is zeker 10j. geleden.

Intussen heeft de chemie ook niet stil gezeten en er zullen inmiddels andere derivaten zijn die ze er instoppen

om de roker te binden.

Link to comment
Share on other sites

Guest donald1

Ik ben ex-shagroker. Ik ben met dampen begonnen met de instelling dat als wanneer ik ook maar de helfd minder rook ik al dikke winst zou maken qua gezondheid. Zonder stopplannen dus begonnen met dampen en heb sindsdien 2 shaggies gerookt die me niet eens smaakten. En dr lagen nog 17 pakjes vers in de la op me te wachten!

Van 1 pakje halfzware per dag naar puur dampen was voor mij in 24 uur bekeken zonder enige stress of moeite.

Het missen van alle ritueeltjes duurde wel langer, alles lijkt op een shaggie te zijn getimed.

Wel heb ik mn hardware drastisch aangepast. Begonnen met een ego-c en zit nu te genieten met een evic en een iclear30.

Heb ook de ego-c en de iclear30 staat op m'n verlanglijst , heb wel 4* iclear1.6. Maakt dat veel verschil, die Evic?

Link to comment
Share on other sites

als ex-shag,sigaren en pijproker  :gek ben ik plotseling volledig tabakvrij  :yeah en dit enkel en alleen door al

dat fijne dampgerief wat er op de markt is  :bliss

ik heb nog wel eens een keertje gezondigd  :stom maar dan ga ik gelijk naar de biechtstoel...  :duimen

wat het verschil betreft tss shag en andere sigaretten heeft te maken met hoe en hoeveel nicotine je binnen krijgt en op welke manier, enfin, das mijn bescheiden mening  ingridje

:doei

Link to comment
Share on other sites

Denk dat ik de uitzondering ben dan :grins

Ik rookte die Amerikaanse jongens (Malb) en trok daarvan 35 tot 40 p/dag naar binnen.

Sinds mijn startsetje (eGo 650mAh met CE4+ en extra eGo 1000mAh pass thru) nog 1 sigaret gerookt (laatste uit pakje, zonde om weg te gooien :wink ).

Link to comment
Share on other sites

Geen idee of er een zekere waarheid zit in wat je zegt.

Maar, toen ik K*nt Menthol sigaretten begon te roken, zei een ex-roker van dat merk me dat eens ik deze gewoon zou zijn, ik nooit een andere sigaret zou willen. Ik geloofde er weinig van maar dat bleek echt. Zelfs als ik een sigaret die veel zwaarder was had opgerookt bleef ik zin hebben in mijn mentholletje en dat ging pas over tot ik het had gehad. Misschien zit hier ook een een aanleiding in...

En nu ik damp, moet ik nog altijd een 3-tal sigaretten hebben om de dag door te komen of ik blijf heel zenuwachtig en ook een andere sigaret helpt niet...

Link to comment
Share on other sites

Guest e-smoker2b

ik ben ook 'gewoon' overgestapt van sigaretten. Je hebt toch iets in je handen en ik vind de (menthol) smaak gewoon lekkerder. Geen nicotine meer voor mij!

En met drinken hetzelfde: de goedkope nep-merken met minder alcohol vind ik ook lekkerder dan de originele (b.v. Baileys).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...