Jump to content

Recommended Posts

Hi all,

Nou komt deze week als het goed is mijn eerste RTA binnen namelijk de Ehpro Kelpie. 🤗🤗

Nou is mijn vraag of deze RTA op mijn Smok G-priv2 en ook op mijn Smok alien mod kan.

Het is een single coil rta

Grtz Skip

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Top!
Ging er mij meer om dat ik het idee had dat ik misschien een andere mod nodig had vandaar.
Thanks voor de reacties

Lief van je Tamara maar het is niet m’n eerste E-sigaret.
De vraag gaat over een eerste RTA😉

Mij ook, al had ik in het begin wel ff moeite met de schroeven die erin zaten, die kreeg ik niet los. Na wat geploeter toch gelukt en snel de andere schroeven erin gedaan. Een fijne rta met een goede smaakproductie. 

@Pazmaster had je hem toch gekocht je twijfelde eerst toch?  Mooi dat die je goed bevalt, ik heb ook die in bus erin zitten niet die kruiskoppen.  

Ja klopt, die schroefjes hielden me tegen. Maar toen ik hoorde dat er andere (betere) schroeven bij geleverd werden ben ik overstag gegaan. 

Heb wel een wat smallere driptip erop gezet want de originele vond ik wat aan de brede kant naar mijn smaak. Ben er tevreden mee nu, is makkelijk te vullen en het bouwen is ook lekker simpel. 

@pazmaster
Welke coils gebruik jij nu?
Draai je ze zelf of koop je pre build coils?
Er zit een fused bij geleverd meen ik.
Weet t nog niet aangezien hij nog niet binnen is😢

Ik draai zelf m'n coils. Dat doe ik van dit draad: E-XY Kanthal A1 Alien Clapton Heating Wire

Het is geen echte alien wire zoals wordt aangegeven, het is gewoon flat clapton wire, maar ik vind dit wel fijn draad. De smaak is goed en is ook onderhoudsvriendelijk, 1x in de week ff laten gloeien en dan onder de koude kraan laten schrikken en het is weer als nieuw. Ik draai 3 mm coils ervan met zo'n 5 wikkelingen, op 45 - 50 watt dampt het lekker weg. 

De coils die erbij zitten heb ik niet gebruikt, voor wat ik kan zien zijn het fused of flat clapton coils. Het materiaal van de coils weet ik niet, het staat ook niet in de handleiding, er staat alleen 2x pre-made coils. 

Edited by Pazmaster

@Pazmastervolgens mij zijn de coils die erbij zitten tricore fused claptons NI80 want ze krijgen een gloed als je ze voor gloeit. (blauwig) 

Edited by vaper89

@pazmaster

Je laat je coils schrikken onder water?
Hoe moet ik me dat voorstellen?
Gloeien en dan daarna onder de kraan?
Kan dat geen kwaad met de mod dan?

Daar schrikt niet alleen de coil van maar de mod ook :shockniet doen dus!

Ik laat zelf niet meer dan een paar druppels op de coil vallen. Gloeien dus en dan laten schrikken door er een paar koude druppels water op te laten vallen.

@SkippyFR

Je moet de coil even laten gloeien en dan laten schrikken (in water) om de aangekoekte resten te verwijderen.  Ik dompel de coii altijd (ondersteboven) onder in een bakje met koud water. Zo blijft de mod droog 😉 en wordt de coil toch mooi schoon.  

@SkippyFR hier is een filmpje erover

Zorg wel dat je mod niet nat wordt en dat je de vuurknop niet indrukt als je de coils onder water houdt. 

Edited by Pazmaster

1 hour ago, DeParelVanHetZuiden said:

Daar schrikt niet alleen de coil van maar de mod ook :shockniet doen dus! 

Ik doe het al een flinke tijd zo en het gaat prima hoor, geen problemen met m'n mods.