Jump to content
Grittyy

ik kom er niet meer uit (voopoo drag 2 mini + uwell crown IV)

Recommended Posts

Beste Mensen,

Onlangs heb ik een nieuwe vape gekocht de voopoo drag 2 mini. daar zat geen tank bij, dus die heb ik na heel wat reviews te hebben gelezen, een uwell crown IV gekocht.

had alles naar mijn mening goed afgesteld. (op het coil stond gebruik tussen 60/70watt, het coiltje wat pre installed was is 0.4 Ohm) dit gebruik ik ook maar er is gewoon helemaal geen smaak aanwezig bij elke pof die ik neem. ook elke pof is heel erg zwaar op de keel. doe ik hier iets fout? kan een tank en een box mod van verschillende merken werken met elkaar? ik kom er zelf niet meer uit maar zou wel echt heel graag mijn vape willen gebruiken :)

de smaak die ik heb gebruikt heeft een vg/pg verhouding van 70/30 en 12 mg nicotine

ook wordt de tank vrij warm. ik weet niet of dit normaal is?

hiervoor gebruikte ik de uwell caliburn. dit was een podsystem vape wat heel makkelijk was. dit is even andere koek 

Is dit je eerste damper? 

Een ander merk tank op een mod werkt gewoon mits specs wattage/ohm ok is volgens mij. Gebruik zelf ook de voopoo mini met een Innokin Zenith tank, werkt prima.

Posted (edited)

@Grittyy 12 mg/ml is trouwens wel erg straf voor een echte DL tank. Prima voor een podsysteem maar hiervoor zou ik snel 3 mg/ml kopen, daarmee zal je je keel ook een plezier doen. Verder moet je bij een tank als deze de airflow wijd openzetten en krachtig inhaleren, rechtstreeks je longen in. Dan zal je tank ook niet zo warm worden.

Verschillende tanks en mods combineren is geen probleem. Zolang de mod maar het benodigde vermogen kan leveren maar dat lijkt me in dit geval geen probleem (sommige gaan bv maar tot 35W)

Bij deze ben je trouwens uitgenodigd om jezelf voor te stellen in onderstaand topic. Leuk om iemand wat beter te leren kennen.

Edited by Tamara

36 minutes ago, Kurmit said:

Ik zet mn geld op MTL proberen te vapen op die tank :ja

Ik verhoog met 50.

Even zonder gekheid.

Het is je misschien in de winkel niet verteld (of je hebt je dampspul niet in een speciaalzaak gekocht, dat is ook een mogelijkheid) maar er zijn in grond twee manieren van dampen

-mtl, mouth to lung, strakke trekjes waarbij je eerst de damp in de mond verzameld en dan inhaleert, net zoals met een normale sigaret

-dl, direct lung, waarbij je de damp rechtstreeks vanuit de verdamper inademt, zoals bij een waterpijp of shisha.

Het apparaat, of vooral de tank, die je nu gebruikt, is een zogenaamde dl-verdamper. Bedoeld dus om rechtstreeks te inhaleren. Probeer je die mtl te dampen, dan zal hij bloedheet worden en/of gaan lekken, vloeistof in de mond, knallen, allerlei ellende.

Je 12mg duidt er op, dat je hiervoor gewend was mtl te dampen. Dat nicotinegehalte past namelijk bij mtl, maar is voor dl veeeeel te zwaar, of je moet vier pakjes zwarte tabak per dag gerookt hebben, met stukjes versnipperde autoband en gedroogde panty). 3 mg is in dergelijke apparaten de doorsnee en 6 eigenlijk wel het maximum. Gewoon omdat je met de dl methode veel meer damp krijgt een dus ook veel meer vloeistof gebruikt.

Je kunt dus nu twee dingen doen : je die andere manier van dampen aanleren, of een tankje kopen waarmee je mtl kunt dampen (Aspire Nautilus, Vapefly Nicolas, Innokin Zenith, Uwell Whirl, er is best aardig wat keus op dat gebied.)

Heb ik gewonnen?

1 hour ago, Grittyy said:

hiervoor gebruikte ik de uwell caliburn

Als je met de uwell crown IV op dezelfde manier dampt als je doet/deed met die uwell caliburn is het niet vreemd dat je de problemen hebt die je beschrijft.  Het verschil is hierboven door anderen al goed uitgelegd.

Posted (edited)

@L33ntje

bedankt voor de duidelijke uitleg, ik zal er inderdaad over nadenken om nog een mtl tank bij te kopen. ook ga ik even naar de vapeshop om een smaakje te halen dat 3mg is. is trouwens de vg / pg verhouding goed van 70 / 30? 

ik denk dat je inderdaad hebt gewonnen 🙂

1 hour ago, Bobby said:

Als je met de uwell crown IV op dezelfde manier dampt als je doet/deed met die uwell caliburn is het niet vreemd dat je de problemen hebt die je beschrijft.  Het verschil is hierboven door anderen al goed uitgelegd.

Nee, ik heb het niet op dezelfde manier gedampt. alleen heb ik de nicotine gehalte wel veelste hoog gekocht.

@Tamara ook bedankt voor de duidelijke uitleg. ik al snel andere smaken aan halen!

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

33 minutes ago, Grittyy said:

bedankt voor de duidelijke uitleg, ik zal er inderdaad over nadenken om nog een mtl tank bij te kopen. ook ga ik even naar de vapeshop om een smaakje te halen dat 3mg is. is trouwens de vg / pg verhouding goed van 70 / 30? 

Voor dl wel. Als je een mtl-tank koopt waar kant en klare Coils in gaan (dus geen zelfbouwer) adviseer ik persoonlijk niet hoger te gaan dan 50% vg. Meer gaat ten koste van je Coils en van de smaak. Zelf ben ik een liefhebber van hoog pg, omdat ik de weeïge zoete smaak van vg en beetje misselijkmakend vind, maar daar heeft niet iedereen hinder van. Maximaal 30% voor de zichtbare damp is voor mij ruim voldoende.