Jump to content

Smok Stick V8 scherpe chemische smaak


Carioca

Recommended Posts

Ik heb sinds een tijdje een Smok Stick V8 (TFV8 Baby Beast tank met 0,15ohm M2 coil).

 

Bij het inhaleren heb ik na enkele trekken een rare smaak (geen verbrande smaak), het is moeilijk te omschrijven, ik smaak als het ware een chemische smaak die van het toestel af komt.

Ook zorgt het voor een erg onaangenaam scherp gevoel achterin de keel (geen gier want ik gebruik maar 3mg/ml nicotine).

 

Heeft iemand dit ook al meegemaakt? De eliquid die ik gebruik is 60VG/40PG, ook met andere smaken heb ik hetzelfde voor.

 

Edited by Carioca
Link to comment
Share on other sites

Kan idd een slechte coil wezen, voor mijn smok mini v2 tank kreeg ik een soort gelijke coil bij aanschaf. Hier ook nare ervaring mee (chemische smaak) geen nieuwe van dat type meer besteld. Maar soms krijg je er een slechte coil tussen. Massa productie dus kan wel is een coil tussen zitten die totaal niet doet wat die doen moet.

 

Al een nieuwe coil geprobeerd?

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Chemische smaak kan residu in de nieuwe tank zijn, of verbrande e-liquid. Aan die 0,15 ohm moet je flink zuigen om de coil te koelen. Voorzichtige trekjes nemen is er niet bij.

 

Bij e-liquids met teveel aroma kan er eventueel ook een chemische smaakje waar genomen worden, wat lekker is in een MTL dampertje is niet perse net zo lekker in een flinke DL dampert.

 

Schroef het zooitje uit elkaar, alles goed afspoelen met warm water, afdrogen, nieuwe coil, nieuwe vloeistof erin en opnieuw proberen.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Bij het opzoeken op internet tot de vaststelling gekomen dat het een vaak voorkomend probleem is. De eerste 5 trekken met genoeg pauze ertussen krijg ik een goeie smaak daarna een vieze smaak. Als ik de damper een paar uren laat liggen is het weer hetzelfde. 

Edited by Carioca
Link to comment
Share on other sites

Ik heb er altijd Vaporesso NRG coils in, zijn een stuk beter als die van Smok, gaan ook veel langer mee.

 

En als je geduld hebt:

 

https://www.cigabuy.com/3-x-authentic-vaporesso-nrg-gt-ccell-05%CE%A9-15-40w-coil-head-p-11357.html

 

Zijn 5 soorten van.

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dit filmpje gevonden op YouTube, nieuwe coil erin gezet deze keer een 0,25ohm en enkele gaatjes geprikt in de coil zoals hier ook al werd aangegeven.

So far so good, nog geen burnt of chemische smaak gehad. 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...